Citat:
Ursprungligen postat av
snafu72
Det är helt obegripligt att du överhuvudtaget skriver i tråden om du inte sett dokumentären. Tråden handlar om filmen så det ör en ganska bra utgångspunkt, sen kan du naturligtvis ha precis vilka åsikter du vill om innehållet, det är ju det som diskussionen handlar om. Att du sen inte fattar att propagandaspelet spelas från alla möjliga håll är ju bara rent tragiskt.
Du har alltså läst allt jag skrivit i tråden ?
Det är tydligt att du inte har gjort det,varför går du ifrån dina egna premisser om att man måste sett allt i det specifika fallet för att skapa sig en uppfattning ?
Jag förstår mycket väl att propaganda kommer från alla håll.
I detta fallet är det dokumentären som skall diskuteras och därför kommenterar jag den. Inte all annan propaganda.
Citat:
Ursprungligen postat av
shivashambo
Du är helt enkelt förvirrad och vill vara smart men är bara hal.
Filmen kan väcka känslor och värme eller långa mentala, döda försvarstal att snärja in sig i där "jag har rätt och du har fel". Att se båda sidorna är skönt och tack MJ för all glädje och tack för de medverkande som växte upp under sin resa. Mycket sevärd film i min värld
Det är fullt möjligt att jag är förvirrad. Och jag har inget direkt behov att "vara smart".
Det har ju dock inte med tråden att göra, vill du diskutera det så kan vi ta det i PM.
Jag bryr mig heller inte ett skit om att få "rätt" eller "fel" i det här fallet.
Det är inte vad diskussion går ut på. Jag är här och diskuterar för att det finns olika infallsvinklar att lyfta fram.