2019-03-17, 01:43
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Jag blir ledsen av att läsa ditt hat! Tyvärr har du rätt men jag hoppas polisen snabbt och effektivt eliminerar sådana som du så vi inte ser detta som nu hänt i Nya Zeeland i Sverige någonsin.

Zulfirman Syah ligger på intensiven med livshotande skador efter nazistens terrordåd. Han ska ha använt sin kropp för att skydda sitt barn från kulorna från terroristen:
https://pbs.twimg.com/media/D10AZ0bW0AAfh-K.jpg

Hoppas han överlever och kan leva ett normalt liv tillsammans med familjen.

Så mycket skada på så kort tid....

Det är ganska normalt att känna hat inför allt det jag nämnde över. I synnerhet inför en invasion.
Så länge invasionen pågår, så länge det hetsas och hatas mot vita, så kommer dessa terrordåd säkert fortsätta ske. Det är min gissning.

Ja, det inte bra. Alla barn är oskyldiga. Jag fördömer alla terrorattacker mot oskyldiga och i synnerhet barn. Men det finns en grund till varför attacker likt dessa sker. De är en motreaktion.
Förbryllar mig att det inte har skett tidigare (förutom Breivik då).

Moskén som attackerade (christchurch) var också knuten till salafism och för att ha rekryterat terrorister, så om de predikar hat mot oss Européer känner jag ingen sympati för dem.
Citera
2019-03-17, 01:44
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Är det sant?

Var mosken i Christchurch någon sorts samlingspunkt för radikala element och islamister som ville ta till våld och utföra terror?

Ja. Enligt de källor jag länkade.
Lägg märkte till att artiklarna skrevs för ett antal år sedan så det är nog därför Brenton valde just denna moske.
Citera
2019-03-17, 01:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
men jag hoppas polisen snabbt och effektivt eliminerar sådana som du så vi inte ser detta som nu hänt i Nya Zeeland i Sverige någonsin.

Men det har ju redan hänt på Drottninggatan för 2 år sedan och attacken på Nya Zeeland har ju direkt koppling till de bestialiska morden på Ebba Åkerlund och flera andra personer som kom iväg för den onde mordiska mannen?

Ditt inlägg är dessutom riktat till en annan skribent men jag har svårt att tro att du försvarar män som mördar barn?

Är det helt plötsligt någon skillnad på Rakhmat Akilov och Brenton Tarrant?
Citera
2019-03-17, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ja. Enligt de källor jag länkade.
Lägg märkte till att artiklarna skrevs för ett antal år sedan så det är nog därför Brenton valde just denna moske.
Ja det stod i manifestet och han har planerat attentatet. Vill man skapa problem så är det bättre att välja ut människor där någon kanske sedan svarar med våld tillbaka.

Hans syfte var liksom inte att förena människor utan starta krig.
Citera
2019-03-17, 01:53
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Har jag fel när jag säger att terrordådet kommer slå tillbaka i form av ett annat terrordåd utfört av islamister? Mot bakgrund av att de islamofobiska skjutningarna utfördes med avsikt att markera revansch...

Jag tror du har fel.
Jag tror inte det kommer ge upphov till fler terrordåd. De islamistiska terroristerna är redan i krig med väst. De har i deras huvuden redan tillräckligt med anledningar.
Kanske kommer dådet i Nya Zealand nämnas som en orsak nästa gång men dårarna hade ändå sprängt sig själva i luften.
Citera
2019-03-17, 02:04
Bannlyst
Citat:
Jag blir ledsen av att läsa ditt hat! Tyvärr har du rätt men jag hoppas polisen snabbt och effektivt eliminerar sådana som du så vi inte ser detta som nu hänt i Nya Zeeland i Sverige någonsin.

Zulfirman Syah ligger på intensiven med livshotande skador efter nazistens terrordåd. Han ska ha använt sin kropp för att skydda sitt barn från kulorna från terroristen:
https://pbs.twimg.com/media/D10AZ0bW0AAfh-K.jpg

Hoppas han överlever och kan leva ett normalt liv tillsammans med familjen.

Så mycket skada på så kort tid....

Har dom fri sjukvård i nz så skattebetalarna stå för notan att hålla islamistern vid liv? Som vi måste göra när gängkriminella bli skottskade?
Senast redigerad av 53280 2019-03-17 kl. 02:11.
Citera
2019-03-17, 02:08
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Det är ganska normalt att känna hat inför allt det jag nämnde över. I synnerhet inför en invasion.
Så länge invasionen pågår, så länge det hetsas och hatas mot vita, så kommer dessa terrordåd säkert fortsätta ske. Det är min gissning.

Ja, det inte bra. Alla barn är oskyldiga. Jag fördömer alla terrorattacker mot oskyldiga och i synnerhet barn. Men det finns en grund till varför attacker likt dessa sker. De är en motreaktion.
Förbryllar mig att det inte har skett tidigare (förutom Breivik då).

Moskén som attackerade (christchurch) var också knuten till salafism och för att ha rekryterat terrorister, så om de predikar hat mot oss Européer känner jag ingen sympati för dem.

Nä det är inte "normalt" att känna hat! Speciellt när ett hatbrott just begåtts med så många oskyldiga drabbade.

Att du "upplever" samma känslor som terroristen i denna händelse är oroväckande och du bör försöka få hjälp!

Och det finns INGA ursäkter för en terroristattack!!

Den australiensiska Nazisten i denna händelse reste till Nya Zeeland! För att muslimerna i Nya Zeeland hotade vad?

Eller var han bara en liten äcklig människa som fick så dåligt självförtroende och till slut inte stod ut med sig själv och genomförde en massavrättning av andra människor och nu söker bekräftelse från ALT-NASSARNA (med tanke på bilden från häktningsförhandlingen)?
Citera
2019-03-17, 02:08
Medlem
Kemiske Alis avatar
Jag har svårt att förstå muslimernas ilska runt om i världen då fredens religion predikar att allt som sker är guds vilja. Gud ville helt enkelt att muslimerna skulle skjutas! Gud vill också att muslimernas länder ska vara skithålsländer. Muslimerna förtjänar det enligt deras gud.
Citera
2019-03-17, 02:12
Medlem
Kemiske Alis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Är det sant?

Var mosken i Christchurch någon sorts samlingspunkt för radikala element och islamister som ville ta till våld och utföra terror?

Ja! Alla moskeer är samlingspunkt för människor som hatar västerlänningar, deras livstil, värderingar och religion. De vill inget annat än att döda de otrogna.
Citera
2019-03-17, 02:14
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Har dom fri sjukvård i nz eller måste skattebetalarna stå för notan att hålla islamistern vid liv?

Självklart!

Tyvärr måste skattebetalarna betala för att hålla utlänningen som genomförde det värsta terrordådet någonsin i NZ historia vid liv och ge denne värdiga förhållanden (hoppas dock de ser mellan fingrarna om detta!). Det är mat och hushåll mm i upp till 60 år som denna nazist ska leva gott på de hårt arbetande NZ:s befolknings pengar.
Citera
2019-03-17, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
Jag har svårt att förstå muslimernas ilska runt om i världen då fredens religion predikar att allt som sker är guds vilja. Gud ville helt enkelt att muslimerna skulle skjutas! Gud vill också att muslimernas länder ska vara skithålsländer. Muslimerna förtjänar det enligt deras gud.

Det är väl knappast det nya zeelänska samhällets mest bärade element dom har blivit avskjutna. På Drottninggatan dog många människor dom gjorde nytta för Sverige.
Citera
2019-03-17, 02:16
Bannlyst
Citat:
Självklart!

Tyvärr måste skattebetalarna betala för att hålla utlänningen som genomförde det värsta terrordådet någonsin i NZ historia vid liv och ge denne värdiga förhållanden (hoppas dock de ser mellan fingrarna om detta!). Det är mat och hushåll mm i upp till 60 år som denna nazist ska leva gott på de hårt arbetande pengar.

Nu tänker jag på sjukvård kostnaden för islamisterna och hur det drabbar skattebetalarna i NZ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in