2019-03-17, 00:13
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BibelSkribent
Som sagt när då?
Du verkqr inte ens förstå allvaret vid den första hämndattacken på senare tid?
Citera mig och nämna saker som jag inte ens citerade med. GL med VPN eller TOR, inget av det hjälper ”oss” nationalister nu. ”Tänk på Nya Zeeland.”
Hur menar du? Detta var ju föresten en hämndatack. Iaf min poäng var att inget kriminellt våld som sker mellan vita och svarta handlar om att muslimer blir attackerade på sin egentliga hemmaplan. Kan vara värt att reflektera över det. Du kan också reflektera över varför det nästan inte finns några vita invandrare i deras länder osv osv.
Citera
2019-03-17, 00:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Rykten och efterhandskonstruktioner för att man ska kunna rättfärdiga det här hemska på något sätt.

Läste någonstans att det finns 50 000 muslimer i NZ. Dvs. inte en jättestor community, och jag kan tänka mig att flera av moskéerna har besökare med rätt olika bakgrund, radikala så väl som moderata.

Hur som helst är jag rätt säker på att någon av dem som någon gång besökt moskéerna i Christchurch faktiskt har koppling till salafism, och till och med terrorism. Det innebär förstås inte att moskéerna som sådana göder terrorism, vilket ju sannolikt är vad vissa kommer försöka få det till.
Citera
2019-03-17, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vid terrordådet i Christchurch dödades fler muslimer, än vad som var offer för islamistisk terrorism, och det är det tråden handlar om. Det är inte rimligt att begära av alla skribenter i tråden att de ska ta avstånd från islamistisk terrorism, för det är inte vad tråden handlar om.

Jo det är det den handlar om därför att det var en stor del av motivet bakom dådet. GM har ju själv skrivit att det var en hämnd för muslimska terrordåd. Bland annat det som hände i vår egen huvudstad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Vem stöder terrordådet i NZ?

Jag påvisar bara hyckleriet hos alla dessa idioter som nu kryper fram ur sina gömmor helt plötsligt och ska börja fördöma terrordåd. Jag såg inte röken av dem förra året när muslimer utförde 1976 dödliga terrorattacker som skördade över 20.000 offer. Då var det tyst. Men nu, när förövaren har vit hud och offren är muslimer, då vaknar plötsligt hela landet till liv och alla "goda" människor ska fördöma terrordåd. De hade 1976 chanser förra året.

Nu har fredens man på Flashback uttalat sig igen om statistik.

De flesta offer för terrorattacker är muslimer själva. Majoriteten av terroristattacker utförs i länder som Irak, Syrien och Pakistan, inte i Sverige eller Nya Zeeland.

I Irak har hundratusentals människor dött på grund av USA:s krig. Innan USA gick in hade lrak aldrig haft en enda självmordsbombning i sin historia, efter USA:s intåg är siffran ca 1900 självmordsbombningar (2015). Pakistan hade 1 totalt Innan 9/11, nu har de haft hundratals självmordsbombningar. Måste vara en ren slump att så många terrorister skapats sen väst gick in i den delen av världen.

Du måste fatta för ditt eget bästa att det är lika illa och vidrigt när muslimer i Irak dör pga terrorism som när kristna i Sverige eller Frankrike dör. Om du inte kan känna empati för oskyldiga människor oavsett religion så behöver du vård NU.

Sluta gotta och jubla över misär och elände och jag lovar dig att du kommer bli frisk till slut.
Senast redigerad av Ominus 2019-03-17 kl. 00:21.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag förstår inte vem mer det var som greps. Har det framgått än?

Vad jag förstår greps ytterligare tre personer strax efter terrordådet. En släpptes snabbt, och ytterligare en släpptes idag. Den tredje kommer att åtalas för vapenbrott, men hans vapeninnehav hade inget med terrordådet att göra.
Citera
2019-03-17, 00:16
Medlem
revodnebs avatar
Enligt Aftonbladet (Daily Mail) har en man hjälteförklarats:

Citat:
Abdul Aziz, 48, hyllas i Nya Zealand för att ha förhindrat att flera personer dödades av terroristen Brenton Tarrant.

Aziz kastade först en kortläsare på Tarrant och tog sedan upp ett av hans vapen.

Han kastade vapnet på terroristens bil.

– Vindrutan sprack, det var därför han blev rädd och åkte i väg, säger Aziz till Daily Mail.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lEoR3/jagade-efter-terroristen-hyllas-som-hjalte

Var i filmen ser man detta?
Citera
2019-03-17, 00:17
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du är inte insatt nej därför att du inte bryr dig. Du struntar i IS och muslimsk terrorism. Du hatar däremot nazister så mycket så att du håller på att få hjärnblödning.

Jag kan bara säga att antalet offer för muslimsk terrorism är enormt mycket högre än för högerextrem under de senare decennierna. Det är enkelt av visa med statistik. Dessutom är den ofta ännu mer bestialisk. Man har skurit halsen av människor och bränt dem i burar.

Som HBTQ-person så borde du faktiskt vara lite rädd för muslimerna. De gillar inte sådana som du.

Så du gillar nazistisk terrorism (som detta dåd är) bara för att de inte avrättat lika många som muslimsk terrorism gjort?

Personligen hatar jag terrorister!

Tyvärr hade jag fel i min tidigare postning om att det var Muca Ibrahim, 3 år, vars kropp bars.. Det var Abdullah Dirie som tyvärr bara blev 4 år gammal..
https://pbs.twimg.com/media/D1zeS0HWwAEHgrB.jpg

(Är inte HBTQ:are utan min bild är förbjuden i Ryssland därför valde jag den....)
Citera
2019-03-17, 00:17
Medlem
SvampDamp.s avatar
Har jag fel när jag säger att terrordådet kommer slå tillbaka i form av ett annat terrordåd utfört av islamister? Mot bakgrund av att de islamofobiska skjutningarna utfördes med avsikt att markera revansch...
Citera
2019-03-17, 00:21
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Nu har fredens man på Flashback uttalat sig igen om statistik.

De flesta offer för terrorattacker är muslimer själva. Majoriteten av terroristattacker utförs i länder som Irak, Syrien och Pakistan, inte i Sverige eller Nya Zeeland.

I Irak har hundratusentals människor dött på grund av USA:s krig. Innan USA gick in hade lrak aldrig haft en enda självmordsbombning i sin historia, efter USA:s intåg är siffran ca 1900 självmordsbombningar (2015). Pakistan hade 1 totalt Innan 9/11, nu har de haft hundratals självmordsbombningar.

Du måste fatta för ditt eget bästa att det är lika illa och vidrigt när muslimer i Irak dör pga terrorism som när kristna i Sverige eller Frankrike dör. Om du inte kan känna empati för oskyldiga människor oavsett religion som behöver du vård NU.

Sluta gotta och jubla över misär och elände och jag lovar dig att du kommer bli frisk till slut.

Att shia och sunni muslimer spränger varandra i luften är deras egna val, innan kriget så hade dom en diktator som brutalt kuvade befolkningen och höll grupperna nere, dvs muslimer behöver tvingas med våld att inte utöva våld.

Pakistan har aldrig blivit ockuperat av USA så jag vet inte varför du ens nämner det, shia och sunni muslimer dödar varandra i mellanöstern,afrika, och östasien. Allt utan USAs inblandning, det räcker gott och väl med Islam som grund.
Citera
2019-03-17, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Så du gillar nazistisk terrorism (som detta dåd är) bara för att de inte avrättat lika många som muslimsk terrorism gjort?

Personligen hatar jag terrorister!

Tyvärr hade jag fel i min tidigare postning om att det var Muca Ibrahim, 3 år, vars kropp bars.. Det var Abdullah Dirie som tyvärr bara blev 4 år gammal..
https://pbs.twimg.com/media/D1zeS0HWwAEHgrB.jpg

(Är inte HBTQ:are utan min bild är förbjuden i Ryssland därför valde jag den....)

Jag gillar den naturligtvis inte, men den är en följd av den vansinniga mångkulturspolitik som förs i västvärlden- Att det skulle bli så här förstod alla människor med en hjärna för länge sedan.

På ett sätt skulle det vara bra om muslimerna tog över här i Sverige för då skulle sådana som du få det väldigt jobbigt.
Citera
2019-03-17, 00:22
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag fattar inte hur folk kan försvara det här, oavsett var man står politiskt.

1. Attackerna mot västerlänningarna kommer öka
2. Man kan inte legitimera terrordåd mot oskyldiga pga vad andra gör i helt andra delar av världen

Framför allt lyfts frågan var högerextrema står moraliskt i förhållande till IS och andra militanta islamister. Uppenbarligen på samma nivå med argument som att det är OK att skjuta ihjäl oskyldiga människor, oavsett om det är norska barn på Utöya, svenska barn på Drottninggatan eller muslimska barn och oskyldiga människor i Nya Zealand.

Nu tillhör jag inte skaran som försvarar det här attentatet. Jag fördömer det lika mycket som jag fördömer Breiviks attack eller valfritt Islamistiskt attentat, men jag kan förstå retoriken och den skruvade logiken bakom det här dådet.

1. Ja. Och antagligen attackerna mot muslimer också. Precis som var GMs plan med dådet, orsaka splittring mellan de båda grupperna så att konflikt eller till och med krig uppstår, tills väst tvingas inse att Islam inte har någon plats i det västerländska samhället.

2. Absolut inte, kollektiv bestraffning är fel. Men. Om det stämmer att dessa moskéer varit radikala rekryteringsbaser åt IS eller Al-Quadia (?) så kan jag iaf förstå varför han valde dem. Sen är hans dåd inte mindre sjukt för det.

Håller med i övrigt. Han är inte ett dugg bättre än valfri jihadist.
Citera
2019-03-17, 00:23
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad jag förstår greps ytterligare tre personer strax efter terrordådet. En släpptes snabbt, och ytterligare en släpptes idag. Den tredje kommer att åtalas för vapenbrott, men hans vapeninnehav hade inget med terrordådet att göra.

Dom griper alla med minsta anknytning på något sätt i förebyggande syfte och för att förhindra bevisförstöring, dom flesta blir släppta sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in