2019-03-17, 00:23
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Dumpa henne direkt. "Karma" är nr1 bullshit och nr2 personligt. Ska jag komma och döda din lilla slampa med motivering karma Niklas Eliasson serievåldtäktsman. Fråga din mentalt efterblivna brud det och återkom.
För varje "Niklas" så har du 20 "Mohammed". Men det är jobbigt att acceptera antar jag? Alla våldtäktsmän är lika mycket värda?

Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Detta tar nog priset för det dummaste jag har läst.

Så enligt henne är det karma att 49 oskyldiga personer, därbland barn, dödas för att några idiot extremister som delar deras religion är terrorister?
Oavsett IQ så har hon en poäng: Vi gråter när vi ser en vit cis-man skjuta ihjäl en massa muslimer (för att media belyser detta) men när detsamma händer kristna eller buddister så blir det inte samma mediatäckning.

Det har varit tvåtusen dödsoffer hittills i år (2019) för islamisk terrorism. Vilken annan religion eller ideologi kommer ens nära?
Citera
2019-03-17, 00:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vid terrordådet i Christchurch dödades fler muslimer, än vad som var offer för islamistisk terrorism, och det är det tråden handlar om. Det är inte rimligt att begära av alla skribenter i tråden att de ska ta avstånd från islamistisk terrorism, för det är inte vad tråden handlar om.
Jo det är det den handlar om därför att det var en stor del av motivet bakom dådet. GM har ju själv skrivit att det var en hämnd för muslimska terrordåd. Bland annat det som hände i vår egen huvudstad.

Och Rakhmat Akilov påstod att hans motiv var att han ville hämnas Sveriges deltagande i kriget mot IS. Det betyder inte att man i diskussioner om terrordådet på Drottninggatan också måste diskutera Sveriges samröre till NATO, utbildning av Kurder etc..
Citera
2019-03-17, 00:25
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Tillsammans verkar de flesta ändå kunna enas om att denna typ av dåd är en hemsk reaktion snarare än en vettig lösning för att hantera vårt polariserade samhälle."
Det där är en gammal sanning. Det är oundvikligt att samhället blir mer och mer polariserat. Det är det eliten vill.

Att sitta still i båten har varit "standardlösningen" men det finns faktiskt ingenting som tyder på att det fungerar. Det leder bara till att problemen blir större i framtiden. Det finns många historiska exempel på det.

Absolut, och jag säger inte att sitta still i båten är rätt heller, men för de flesta är det uppenbart att denna typ av lösning inte heller löser problemet. Finns bara förlorare i soppan.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag gillar den naturligtvis inte, men den är en följd av den vansinniga mångkulturspolitik som förs i västvärlden- Att det skulle bli så här förstod alla människor med en hjärna för länge sedan.

På ett sätt skulle det vara bra om muslimerna tog över här i Sverige för då skulle sådana som du få det väldigt jobbigt.

Ja, detta och liknande dåd framöver är förväntat av mig och alla med en hjärna, jag är inte glad över det men med utvecklingen så har det varit uppenbart.

Enbart platsen är förvånande, hade tippat på Paris eller London.
Citera
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Nu har fredens man på Flashback uttalat sig igen om statistik.

De flesta offer för terrorattacker är muslimer själva. Majoriteten av terroristattacker utförs i länder som Irak, Syrien och Pakistan, inte i Sverige eller Nya Zeeland.

I Irak har hundratusentals människor dött på grund av USA:s krig. Innan USA gick in hade lrak aldrig haft en enda självmordsbombning i sin historia, efter USA:s intåg är siffran ca 1900 självmordsbombningar (2015). Pakistan hade 1 totalt Innan 9/11, nu har de haft hundratals självmordsbombningar.

Du måste fatta för ditt eget bästa att det är lika illa och vidrigt när muslimer i Irak dör pga terrorism som när kristna i Sverige eller Frankrike dör. Om du inte kan känna empati för oskyldiga människor oavsett religion som behöver du vård NU.

Sluta gotta och jubla över misär och elände och jag lovar dig att du kommer bli frisk till slut.

Det sitter folk i den här tråden som på fullt allvar menar att högerextremism är det stora hotet mot demokratin. Efter EN attack. Jag fördömer också denna attack. Jag är ingen våldsförespråkare. Men det är jävligt skevt att påstå att högerextremism är det stora hotet efter en attack, när det samtidigt skett 133 muslimska terrorattacker bara de senaste trettio dagarna. Islam skördar 20.000 liv om året. 10.000 i terrorattacker runt om i världen, och ytterligare 10.000 i form av hedersmord.

Man brukar prata om högerextremism som det stora hotet i Sverige på grund av 14 mord de senaste tio åren. Det man glömmer nämna är att var tionde mord som sker i landet är ett hedersmord, samt att nästan alla övriga mord beror på skottlossningar och gänguppgörelser som är direkt kopplade till muslimsk massinvandring. Att vi sedan har 150 lössläppta IS-terrorister på gator och torg gör inte direkt situationen mer behaglig.

Det är inte heller högerextremister som ränner runt och gruppvåldtar småbarn, knivrånar pensionärer och trakasserar "svennehoror" i skolorna.

Sätt lite jävla perspektiv på saker och ting, tack.
Citera
2019-03-17, 00:28
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Kan du inte lägga upp lite bilder på de 10 döda barnen i Nice också? De som blev söndermanglade av en muslim i en lastbil.
Eller kanske lite bilder på gruppvåldtagna vita flickor? Eller misshandlade vita pojkar? Eller varför inte några tortyrbilder från Bataclan?

Muslimerna har kommit till våra länder och det ovanstående är vad de gör med oss och våra barn.

Det ska inte ens finnas några moskéer på Nya Zeeland eller i resten av västvärlden. Där är problem nummer ett.

Du har all makt att posta länkar till bilder i rätt trådar!

Är det jobbigt att se bilder på offren som avrättades av nazisten? Varför?

Jag tycker religionsfrihet är bra och det är upptill varje människa att välja om man vill tror på dumheter.

Att en person gör det till sin rätt att begå massavrättning är fel.. och denna nazist borde få uppleva resten av sitt liv i förvaring utan någon kontakt eller stimulation av någon typ!

Sayyad Milne blev bara 14 år....
https://pbs.twimg.com/media/D1zeTSdXgAAzv-y.jpg
Citera
2019-03-17, 00:28
Medlem
VWazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
För varje "Niklas" så har du 20 "Mohammed". Men det är jobbigt att acceptera antar jag? Alla våldtäktsmän är lika mycket värda?

Oavsett IQ så har hon en poäng: Vi gråter när vi ser en vit cis-man skjuta ihjäl en massa muslimer (för att media belyser detta) men när detsamma händer kristna eller buddister så blir det inte samma mediatäckning.

Det har varit tvåtusen dödsoffer hittills i år (2019) för islamisk terrorism. Vilken annan religion eller ideologi kommer ens nära?

Om du tror att jag skrev det i inägget i syfte att diskutera våldtäktsstaristik så har du fel. Jag ville framför en annan poäng som du såklart missa. Tänker inte förklara nå vidare eftersom att du är jätte lågbegåvad och det är frustrerande.
Citera
2019-03-17, 00:31
Medlem
Vad är det för skitsnack i svensk media om en "hjälte" som tacklade gärningsmannen?

Det fanns en som kom nära. Men han försökte ju bara rädda sitt eget liv med motsatt resultat?

Blev inte gärningsmannen rammad av polis strax efter filmens slut?
Citera
2019-03-17, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag fattar inte hur folk kan försvara det här, oavsett var man står politiskt.

1. Attackerna mot västerlänningarna kommer öka
2. Man kan inte legitimera terrordåd mot oskyldiga pga vad andra gör i helt andra delar av världen

Framför allt lyfts frågan var högerextrema står moraliskt i förhållande till IS och andra militanta islamister. Uppenbarligen på samma nivå med argument som att det är OK att skjuta ihjäl oskyldiga människor, oavsett om det är norska barn på Utöya, svenska barn på Drottninggatan eller muslimska barn och oskyldiga människor i Nya Zealand.

Det här frågade jag mig först.

Attacken är fruktansvärd.

Men attacken refererar till bland annat Pewdiepie som har gjort som en grej att skoja om medias attacker mot honom som ”nazist”, högerextremist och rasist.

Pewdiepie är för fan PK. Så vad attentatsmannen gjorde var att han omöjliggör ens ett försvar mot extremvänsterns attacker. Tillsammans med Kebab Remover et.c. så sabbade attentatsmannen hela intrernetrörselsens motstånd till vad som pågår. Hela attacken var ju full av memes som använts på skämt även av de vänsterliberala.

Dådet ville frambringa ett krig. I sin visdom så antog han att slaget var över. Han gjorde ju vad han troode var det rätta.... idiot.

Men det kommer inte bli ett krig, det kommer endast döva hela debatten.

Möjligen var det ett budskap till de nästa i sitt slag. Men även de kommer ju bara förstöra för oss som försöker få igenom förändingar via debatt och fredliga samtal.

Hans mål är kanske fler Breiviks och Lundins.

Skotten i Sarajevo är sista nödlösningen, men han trodde kanake att vi var där. Vi kommer aldrig att vara där. Visst ni isolerade med vapen som planerar liknande dåd... Men det är vi inte på långa vägar.

Tufft läge att vara nationalist nu. Tuffaste tiden någonsin.

Äsch, får hoppas SVT:s propaganda om elavbrott faktiskt sker snart.
Senast redigerad av BibelSkribent 2019-03-17 kl. 01:08.
Citera
2019-03-17, 00:36
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JochenPeiper123
Vad är det för skitsnack i svensk media om en "hjälte" som tacklade gärningsmannen?

Det fanns en som kom nära. Men han försökte ju bara rädda sitt eget liv med motsatt resultat?

Blev inte gärningsmannen rammad strax efter filmens slut?

Jag får inte ihop händelseförloppet riktigt, det sköts uppenbarligen innuti första mosken, sen finns det ett videoklipp inifrån den andra mosken filmad av en troende/besökare där man se flera döda och tomhylsor.

Men på det 16 min långa videklippet så ser man han endast stanna utanför vad jag antar är den andra mosken och skjuter några(2-3) med ett hagelgevär innifrån bilen.
Cirkulerade han runt och kom tillbaka efter klippet tog slut och gick in i den andre mosken? hur kunde annars tomhylsorna hamnat innuti den andre mosken?

Får inte ihop det..
Citera
2019-03-17, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Många gnälliga inlägg verkar handla om att "åh nej, nu kommer muslimerna hämnas på oss".

Har ni missat de senaste decennierna? Har ni missat musliminvasionen i västvärlden och alla muslimska terrordåd här? Har ni missat att vart man än vänder sig i västvärlden numera, så står där ett huckle med barnvagn och en flock ungar runt sig?

Dom vet mycket väl att muslimerna är terrorister och kommer mörda. Men dom tycker inte om detta faktum.

Då blir det så skönt att kunna skylla på någonting.
"Åå nej nu kommer vi ju verkligen få attacker i väst "

Precis som innan alltså.
Citera
2019-03-17, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Du måste fatta för ditt eget bästa att det är lika illa och vidrigt när muslimer i Irak dör pga terrorism som när kristna i Sverige eller Frankrike dör. Om du inte kan känna empati för oskyldiga människor oavsett religion så behöver du vård NU.
Varför är det lika illa? Är det lika illa för dig om min mor eller din mor dör? Självklart inte. Man har sympati med dem man står närmast, och då spelar religion, kultur, etnicitet och ras in. Det är bara naturligt. Kolla till exempel på demonstrationerna i Turkiet som fördöm terrorattacken. Har du någon gång sett några muslimske länder göra stora protester mot muslimska terrordåd i Västen? Har du sett några muslimska ledare i västliga länder göra protester mot de muslimska våldtäktsgängen? Inte jag heller.

Det är folk som förespråkar "alla likas värde" och låter sina egna lida för sina vrångföreställningar, till fördel för vilt främmande folk som inte bryr sig ett dugg tillbaka, som behöver vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in