Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Jag fattar inte hur folk kan försvara det här, oavsett var man står politiskt.
1. Attackerna mot västerlänningarna kommer öka
2. Man kan inte legitimera terrordåd mot oskyldiga pga vad andra gör i helt andra delar av världen
Framför allt lyfts frågan var högerextrema står moraliskt i förhållande till IS och andra militanta islamister. Uppenbarligen på samma nivå med argument som att det är OK att skjuta ihjäl oskyldiga människor, oavsett om det är norska barn på Utöya, svenska barn på Drottninggatan eller muslimska barn och oskyldiga människor i Nya Zealand.
Det här frågade jag mig först.
Attacken är fruktansvärd.
Men attacken refererar till bland annat Pewdiepie som har gjort som en grej att skoja om medias attacker mot honom som ”nazist”, högerextremist och rasist.
Pewdiepie är för fan PK. Så vad attentatsmannen gjorde var att han omöjliggör ens ett försvar mot extremvänsterns attacker. Tillsammans med Kebab Remover et.c. så sabbade attentatsmannen hela intrernetrörselsens motstånd till vad som pågår. Hela attacken var ju full av memes som använts på skämt även av de vänsterliberala.
Dådet ville frambringa ett krig. I sin visdom så antog han att slaget var över. Han gjorde ju vad han troode var det rätta.... idiot.
Men det kommer inte bli ett krig, det kommer endast döva hela debatten.
Möjligen var det ett budskap till de nästa i sitt slag. Men även de kommer ju bara förstöra för oss som försöker få igenom förändingar via debatt och fredliga samtal.
Hans mål är kanske fler Breiviks och Lundins.
Skotten i Sarajevo är sista nödlösningen, men han trodde kanake att vi var där. Vi kommer aldrig att vara där. Visst ni isolerade med vapen som planerar liknande dåd... Men det är vi inte på långa vägar.
Tufft läge att vara nationalist nu. Tuffaste tiden någonsin.
Äsch, får hoppas SVT:s propaganda om elavbrott faktiskt sker snart.