2019-03-17, 06:07
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Ja, som sagt ser lite märkligt ut. Men ja precis som ni säger, måste vara där vid 06:50 precis när han vänder sig om som det på något sätt flyger dit, så att kameran missar det. Egentlitgen enda rimliga förklaringen. Som sagt lite långsökt att det skulle vara en kumpan som placerat ut det där, för att sedan smita ut genom det andra rummet. Men ändå lite märkligt varför attentatsmannen inte gick in i det närliggande rummet.

Nu har jag inget bra redigeringsprogram för video, men testade några olika filter på filmen. Magasinet är svart och syns ganska dåligt på den mörkgröna mattan, men tyckte ändå att den syntes på några ställen när han ryckte framåt och sköt. Med ett bättre videoprogram så kanske det går att få ett bättre resultat.

Det finns ingenting som indikerar på att han skulle ha tappat eller slängt ett magasin på golvet. Magasinet som han släpper runt 7:13 både syns och hörs ganska tydligt när det studsar runt på golvet. När det andra magasinet dyker upp i skenet från lampan vid 6:53 så har man varken hört eller sett något innan.

Den här bilden är från 6:49 och där har jag markerat det som ser ut som ett magasin.

https://forumfiles.com/Ya3bq4xebd/Magasin_png

Den här filmen är i ultrarapid och vid 1:26 precis innan han vänder sig till höger och skjuter, så kan man se ett föremål vid väggen under anslagstavlan.

https://forumfiles.com/ebKbp1xbb9/Slow_motion_mp4

Nu är jag urkass på allt inom foto & video, så något proffs får gärna briljera med sina kunskaper.
Citera
2019-03-17, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iFun
Ok, alla vita är som Breivik också då eller? Harre gud.

Jag är svensk, vit man, har nog betalat mer skatt än du, det hör dock inte heller hemma här.

OT: Någon som vet MGM mail address? Usernames har ju läckt ut, men privat mail address någon som sett den dyka upp någonstans?

Den finns, men finns ingen anledning att skriva dit. Lär väl bara vara advokaten som kan läsa den?
Citera
2019-03-17, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Nu har jag inget bra redigeringsprogram för video, men testade några olika filter på filmen. Magasinet är svart och syns ganska dåligt på den mörkgröna mattan, men tyckte ändå att den syntes på några ställen när han ryckte framåt och sköt. Med ett bättre videoprogram så kanske det går att få ett bättre resultat.

Det finns ingenting som indikerar på att han skulle ha tappat eller slängt ett magasin på golvet. Magasinet som han släpper runt 7:13 både syns och hörs ganska tydligt när det studsar runt på golvet. När det andra magasinet dyker upp i skenet från lampan vid 6:53 så har man varken hört eller sett något innan.

Den här bilden är från 6:49 och där har jag markerat det som ser ut som ett magasin.

https://forumfiles.com/Ya3bq4xebd/Magasin_png

Den här filmen är i ultrarapid och vid 1:26 precis innan han vänder sig till höger och skjuter, så kan man se ett föremål vid väggen under anslagstavlan.

https://forumfiles.com/ebKbp1xbb9/Slow_motion_mp4

Nu är jag urkass på allt inom foto & video, så något proffs får gärna briljera med sina kunskaper.

Jag tycker mest det är konstigt att han inte går in i de andra delarna? det där måste vara herrarnas del eller?

Ja i vilket fall får ju inte kvinnor och män be på samma ställe.
Citera
2019-03-17, 06:17
Medlem
Isnatts avatar
Vad är det för vapen han använder? Ett halvautomatiskt hagelgevär och ett halvautomatiskt gevär plus ett till i bilen (antar jag) men vad är det för märke och modell?
Citera
2019-03-17, 06:22
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Jag tycker mest det är konstigt att han inte går in i de andra delarna? det där måste vara herrarnas del eller?

Ja i vilket fall får ju inte kvinnor och män be på samma ställe.
Som sagt tjej och inte lika insatt i vapen osv men han kanske tänkte på att hålla ryggen fri ?
Öppnar han en dörr där så är han ju sårbar för dörren bakom honom.
Bättre stå i mitten av gången.
Återigen detta är inte mitt område,bara en tanke..
Senast redigerad av MrsVanity1 2019-03-17 kl. 06:24.
Citera
2019-03-17, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Som sagt tjej och inte lika insatt i vapen osv men han kanske tänkte på att hålla ryggen fri ?

Ja, det är mycket möjligt!
Citera
2019-03-17, 06:33
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Va? Breivik, vad?

Skatt hit och dit. Jag betalar skatt. Tyvärr.

Hur skriver du? Du gör ingen klok. Vänsterpartist?

Jag studerar religion och historia. Ta en kvart och kika på vad islam är.

Hat föder hat. Inte göda idioter som enbart gillar hat. Detta hat-"terror brott är inte kristet. Lika lite som IS-terror representar Islam. Bara väldigt ignoranta obildade människor ser nån form av" ras"krig I detta. Jihadism handlar om felaktig tolkning av Koranen, felaktig motvikt såg vi nu. Sinnessjukt blir det när extremen möts
Citera
2019-03-17, 06:35
Bannlyst
Idag skall vänsterblivna "sörja" hatpredikanterna som radikaliserat och skappat terrorister i sin moske, på Gustav Adolfs Torg i Göteborg, vem blir förvånad.

Varför går inte svensk media ut med att denna moske har terror kopplingar? Har dom kanske en agenda, liksom vänstern?

https://dailystormer.name/christchurch-new-zealand-mosque-recruited-al-qaeda-jihadists-killed-in-drone-strikes/
Senast redigerad av Pk-slakt 2019-03-17 kl. 06:52.
Citera
2019-03-17, 06:37
Medlem
UndeadNinjas avatar
[quote=Harryboyb|67036147]
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Med tanke på alla terrordåd i väst som dödat otaligt många så tror jag inte att det är många som klandrar dig för att du känner så. Vad hade man väntat sig efter allt som händer här i väst? Det kommer alltid att finnas folk, även västmänniskor, som inte längre bara böjer sig ner och tar emot.

Jävligt tråkigt och tragiskt att folk dör dock, oftast oskyldiga människor som får betala det ultimata priset medans banditerna i samhället som egentligen borde straffas inte påverkas utan kommer undan.[/QUOTE
När du säger
”Tanke på alla terroråd som har dödat otaligt många i väst så kan jag inte klandra dig för du känner så”
Är det inte ungefär samma logik som

Tänk dig ifall en muslim sa efter ett terror dåd av isis mot väst ”vad hade man väntat sig efter allt skit som pågår i mellanöstern”

Jo precis så är det. Det är ju inte direkt som så att muslimska terrorister drivs av ett enormt hat mot väst bara för att, utan västs stormakter och då främst US of As oändliga krigande och dödande av oskyldiga människor i mellanöstern är ju den största orsaken till hatet mot väst.

Men tack vare hur muslimerna hanterar hatet och då utför terrordåd mot länder i väst där mängder av helt oskyldiga människor dödas så är det verkligen inte konstigt att cirkeln sluts så att folk från väst till slut brister och utför likadana hämndaktioner.

Visst är det sorgligt och tragiskt för som sagt så är det allt som oftast helt oskyldiga människor som får betala det ultimata priset på båda sidor av staketet medan dom onda människorna sitter säkert. Vidrigast är ju alla människor som tjänar enorma summor pengar på eländet i allt från kriget mot terrorn till migrationen som följer av det.
Citera
2019-03-17, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pk-slakt
Idag skall vänsterblivna "sörja" hatpredikanterna som radikaliserat och skappat terrorister på Gustav Adolfs Torg i Göteborg, vem blir förvånad.

Varför går inte svensk media ut med detta? Har dom kanske en agenda, liksom vänstern?

https://dailystormer.name/christchurch-new-zealand-mosque-recruited-al-qaeda-jihadists-killed-in-drone-strikes/

Nä jag ids inte. Religiösa galningar blir dödade. Va ska jag bry mig om det för?
Citera
2019-03-17, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Hat föder hat. Inte göda idioter som enbart gillar hat. Detta hat-"terror brott är inte kristet. Lika lite som IS-terror representar Islam. Bara väldigt ignoranta obildade människor ser nån form av" ras"krig I detta. Jihadism handlar om felaktig tolkning av Koranen, felaktig motvikt såg vi nu. Sinnessjukt blir det när extremen möts

Det du skriver stämmer bra. De flesta här har väldigt ytliga kunskaper för att driva påverkansoperationer mot Islam. Men, when push comes to shove är de helt jävla vilse. Ignoranta och obildade, men också rädda för det okända.
Citera
2019-03-17, 07:12
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Och därför ska dom dö?

Jag känner massor med "Muhammedaner" som klickar hur bra som helst med oss. Faktiskt majoriteten av dom i den stad jag bor. Aldrig träffat på en som är otrevlig, aspackad eller dryg. Lågutbildade feta svennar dock.

Och varfor flyttar du inte till nagon av deras skit lander da om du hatar svennar sa mycket? Kanske for att dom inte vill ha dej där och du snabbt skulle bli ett huvud kortare. Du ar sa korkad att du inte fattar att dom smorar for dej nu men sa fort dom far overtaget har kommer dom gora processes kort med dej. Dom foraktar namligen dej och skrattar at dej bakom din rygg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in