2019-03-16, 01:28
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Vart såg du filmen? Jag letar efter den
Här är en länk som fungerar

https://minfil.com/QeY8Z4w8bf/694847-518a3baf6096388726e4e9ac7ca0336f_-_kopia_mp4
Citera
2019-03-16, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Förhoppningsvis är du inte sjuk som Brenton Tarrant och åter kan du inte få tag i vapen i detta land.

Vem är du att kliva över Ebba och hennes föräldrars viljan om att inte bli inblandade i din politik och skeva världsbild?

1. Brenton Tarrant är inte sjuk, han hyser stark empati och följer en bortglömd moral, plikten till sitt eget folk, samma vett som du som sojapojke uppenbarligen inte har. Vapen har jag gott om så det är nog ingen risk. Men om jag blir frestad att använda dem, vet bara ödet!

2. Du är ett jävla köksmongo som inte har kunskap om något än att producera dynga, grattis till en icke meriterad egenskap.

3. Måtte du aldrig få någon avkomma så att dina värdelösa gener sprids.
Citera
2019-03-16, 01:30
Medlem
Olustiga hyllningar och trivialiseringar av mord och terrorism i denna tråd.

IS och liknande schatteringar har hela tiden haft som strategi att genom terror mot Europa provocera fram attacker från lokalbefolkningen mot lokala muslimer. De skiter i vanliga muslimer, radikalisering ökar rekryteringsunderlaget och hetsar de muslimska minoriteterna mot majoritetssamhällena. En gynnsam utveckling för dessa grupperingar. Nu har de lyckats. Risken är nu förhöjd för fler attacker från båda håll i Västvärlden under kommande år.
Citera
2019-03-16, 01:31
Medlem
Citat:
Nya Zeeland ligger inte i Europa

Jag tror personen du citerar förstår det, men att han syftar på likheter i kultur/problematik mellan nya Zeeland och Europa. För en utomstående, icke-investerad läsare framstår dina försök till billiga poänger i debatten som rätt tarvliga, jag vet inte om du förstår det själv :/ Kan vara värt att tänka på om du någonsin har en debatt i ditt "riktiga" liv där något står på spel (pengar, relationer, jobb osv)
Citera
2019-03-16, 01:31
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Så du menar att någon förfalskar en video i detta läget där gm får hjälp av en person att byta/bli av med ett vapen?
Varför?

Så vad kom du fram till efter att ha försökt påverka flashb med falsk info?
Du blev väldigt tyst efter att fakta om vad som hände presenterades. Är du nästa breivik?
Citera
2019-03-16, 01:33
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Eller hur. Oavsett om han var påverkad av narkotika och/eller i en psykos.
En "normal" människa har spärrar. Tragiskt alltihop.

Är man tillräckligt motiverad eller desperat kan även en normal person begå dåd likt dessa. Det är inte första gången. Breivik? Han bedömdes också vara normal vad jag minns.
Dock tog han medvetet droger för att inte känna lika mycket empati under dådet, av vad jag också minns att jag läste.
Citera
2019-03-16, 01:33
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rayed
Jag tror personen du citerar förstår det, men att han syftar på likheter i kultur/problematik mellan nya Zeeland och Europa. För en utomstående, icke-investerad läsare framstår dina försök till billiga poänger i debatten som rätt tarvliga, jag vet inte om du förstår det själv :/ Kan vara värt att tänka på om du någonsin har en debatt i ditt "riktiga" liv där något står på spel (pengar, relationer, jobb osv)

Du tror det men känner att du måste förklara det för mig. Jag tycker att du verkar "rätt tarvlig". Vad är det för billiga poänger jag försöker plocka? Brukar oftast låta så när jag inte håller med mobben här.
Citera
2019-03-16, 01:34
Medlem
Från wikipedia...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Islam_i_Sverige#Antalet_muslimer_i_Sverige
Citat:
Pew Research Center uppskattade antalet muslimer i Sverige år 2016 till 810 000 (eller 8,1% av befolkningen). Pew räknar någon som "muslim" om de självidentifierar som så.[23] För att estimera antalet muslimer i Sverige år 2050 gjordes beräkningar på tre olika scenarior: ingen, mellan eller hög invandring. Enligt deras beräkningar kommer antalet öka till 1 130 000 (eller 11,1% av befolkningen) år 2050 med scenariot "ingen invandring", 2 470 000 (eller 20,5% av befolkningen) med scenariot "mellan", eller 4 450 000 (eller 30,6% av befolkningen) med scenariot "hög invandring".[24]

Förstår folk hur många personer likt detta psykfallet som kommer begå liknande attacker i Sverige/Europa, man tycker det är sjukt mycket muslimer i Sverige idag och om bara några årtionden är det över 30%..

Kommer aldrig fungera, folk får nog och då sker såna här attacker för att hämnas alla saker muslimerna gör i Sverige.
Citera
2019-03-16, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Kollade igenom klippet förut idag, spolade igenom det och kollade korta sekvenser så jag såg inte allt. Kollade 30 sek i början, lite i mitten resp. slutet. Slutade kolla när han sköt inifrån kupén i bilen under flykten. Fan vad stört det är när han går fram till entrén, mantlar hagelbössan och går loss, helt surrealistisk känsla bara att titta på. Så in i helvete kallblodig och hundraprocentigt fokuserad. Jag undrar om man kan se om några barn skjuts? Jag var livrädd för att råka se just det, därav spolandet. Om inte så kan jag kanske sova lite bättre, hur sjukt det än låter...

Har bara sett den som nordfront har på sin sida. Inga barn där vad jag kan se. Hemskt o se..men försöker stänga av känslor när jag såg den.
Citera
2019-03-16, 01:42
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Du tror det men känner att du måste förklara det för mig. Jag tycker att du verkar "rätt tarvlig". Vad är det för billiga poänger jag försöker plocka? Brukar oftast låta så när jag inte håller med mobben här.

Ja, t.ex. så ignorerade du hela mitt inlägg när jag svarade dig för att istället säga "Nya Zeeland ligger inte i Europa". Vilket jag såklart aldrig hävdat.

Tönt.
Citera
Medlem
AlbusPercivals avatar
Jorden är en underbar plats, det är bara så synd att det finns så onda människor här.

Videon höll nästan ISIS klass när de gäller jobbighetsgraden av att titta påt.

Hur klarar en människa av att begåt något sånt?

Håller med att de är för mycket skräp som tagits in i Europa men varför ska man döda oskyldigt folk?

Tjejen som skrek om hjälp de va så jobbigt att se på hur han bara ignorerade det och avlossade ett skott som öppnade upp hennes huvud.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Från wikipedia...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Islam_i_Sverige#Antalet_muslimer_i_Sverige

Förstår folk hur många personer likt detta psykfallet som kommer begå liknande attacker i Sverige/Europa, man tycker det är sjukt mycket muslimer i Sverige idag och om bara några årtionden är det över 30%..

Kommer aldrig fungera, folk får nog och då sker såna här attacker för att hämnas alla saker muslimerna gör i Sverige.
Kolla på USA där det vimlar av dårar som aldrig kunnat påstå att deras attentat handlat om islam. Numera kanske de har mer invandring än förr.

De här dåden sker inte pga islam lika lite som seriemördare och annat förekommit i USA o.d. Vi har först nu i vårt lilla land, fått så blandad befolkning och så nära till världen medan USA alltid varit stort. Ändå har vi haft några dårar vi med. Hade det inte varit islam och extremhögern, hade det varit något annat.

Det är dessutom inte berättigad hämnd bara för att någon säger så. Jag tror att folk inte fattar innebörden av att även islams terror påstår sig vara hämnd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in