2019-03-16, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag vill inte ha något terrorkrig men det verkar som att muslimerna vill ha det.
Ja terrorister och andra extremister vill definitivt det. Börjar vi bete oss likadant och mördar muslimer lika random får de också sitt krig. Det här är inte som exempelvis Jesper Söder som åkte för att strida mot IS, här attackeras allt och alla som befinner sig i en moskè. Det är terrorism oavsett hur många attacker islamister har begått innan.
Citera
Medlem
En reflektion kring videon vid första moskén, till höger när han går in ligger en hel mussehög in vid väggen, varenda en av dessa spelar nog döda eller har ni annan uppfattning(?), men varför sprang de inte till utgången till vänster då de hade haft större chans att komma undan? Kanske bättre att kravla ihop och spela döda då, men men han verkade väldigt nitisk med att dubbelkolla...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Hur menar du? Tycker bara att det blir lite märkligt att hon provisoriskt ska bli muslim bara för att hon besöker deras moské i västerländska Nya Zeeland.

Det är fruktansvärt sjukt. Det är ju inte konstigt att muslimer inbillar sig att de är guds utvalda folk när andra dansar efter deras pipa på det sättet. Själva börjar de lipa om en arbetsgivare säger till dem att de inte får ha slöja när de jobbar.
Citera
2019-03-16, 23:11
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Hardcore. Var en rekryteringsbas för al qaeda. (vet inte vilken av de två det var dock)

Å fan då kanske man till o med kan kika på filmen. Men samtidigt helt ärligt..... det är lätt för oss nationella att hetsa mot muslimer (är ju naturligt med tanke på deras egoism) samtidigt är ju på sätt o vis dom största skurkarna våra makthavare som har skänkt bort vårt land till bland annat salafistmuslimer. Vilket jävla svek att göra på det viset. Vi snackar alltså om totala främlingar 1000 mil bort som inte ens visste var Sverige låg på kartan.
Citera
2019-03-16, 23:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Hardcore. Var en rekryteringsbas för al qaeda. (vet inte vilken av de två det var dock)

Varifrån kommer den uppgiften?
Citera
2019-03-16, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Finns förvisso en 8 minuter lång HD audio från Bataclan som toppar den här GoPro i 480pixlar med hästlängder. Ljudet från helvetet, klart det värsta jag hört förutom lite random tortyrvideos av kartellerna i mexico. Den som finner söker som det heter.

Sökt som ett as, vart hittar jag denna? Alla länkar är döda som jag hittar..
Citera
2019-03-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nej men nu har vi en idiot som har utövat våld för att släcka 50 st individers liv enbart för att var utlänningar och/eller muslimer.

Att mena på att dessa 50 bär ansvaret för sin egna död är bara vedervärdigt och något som absolut kommer att skada hela diskussionen, tror nog bestämt att den som är korkad tyvärr faller på dig som inte klarar av att förstå att när sådana här saker så måste man lära sig att hålla käften som politiker, även om man anser att muslimer bär ansvaret för att de skjuts ner av någon som hatar dem så betyder det inte att man behöver deklarera det.

Det ökar bara på skadan för de som vill ha en mildare förändring och inte drakoniska sådana och leder till att framtida debatter blir förstörda för att man nu har en till Breivik att lyfta fram.
Är du förståndshandikapp eller vill du inte förstå? Han har inte sagt att de var ansvariga för sin egna död. Han skrev däremot:
Citat:
Låt oss vara tydliga, muslimer må ha varit offren i dag men oftast är de förövarna. Över hela världen mördar muslimer människor i industriell skala, i religionens namn.”
Citera
2019-03-16, 23:14
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
En reflektion kring videon vid första moskén, till höger när han går in ligger en hel mussehög in vid väggen, varenda en av dessa spelar nog döda eller har ni annan uppfattning(?), men varför sprang de inte till utgången till vänster då de hade haft större chans att komma undan? Kanske bättre att kravla ihop och spela döda då, men men han verkade väldigt nitisk med att dubbelkolla...

Som Breivik beskrev det stod folk frysta helt stilla när han kom in i storstugan på Utöya. Han var själv förvånad över det då han trodde att alla skulle försöka fly, men tydligen sker väl något med människor i såna här situationer. Hörde talas i lumpen om "pansarfrossa" och jag tror varken du eller jag riktigt kan förutspå hur vi själva skulle reagera om vi var med om något dylikt.
Citera
2019-03-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Det är du som ska bevisa ditt pastaende fattar du val. Jag havdar att det är bluff tills du gjort det.

Vad pratar du om ens? Den enda filmen från andra lokalen är den som offren Själva spelat in efteråt, hans stream slutade där den gjorde, runt 16 min
Citera
2019-03-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Dum fråga men finns det även en video ifrån andra mosken också?

Nej. Det är bara från den första. Vid den andra så var han aldrig inne i skiten, bara utanför.
Citera
2019-03-16, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
nej intervjun med snubben. Jag vet inte vad som är sant eller falskt, så jag reserverar mig ett tag till.

Då kan vi nog vänta på fakta.

Attentatsmannen sköt sin sidoruta med ett 12-gauge, detta utan öronskydd, tror inte han hade blivit skrämd av en gubbe som kastar ett av hans avfärdade vapen mot hans ruta.

Men jag kan ha fel.
Citera
2019-03-16, 23:19
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Jaså, jag har hört att moskeerna i fråga var ”warm and friendly” enligt lokalbefolkningen.
Jaha, ok isf tar jag tillbaka min kritik. Om muslimerna har varit varma och öppensinnad mot lokalbefolkning så är ju det faktiskt ett tecken på att dom genuint och ärligt respekterar värdlandets mentalitet etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in