2019-03-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Varför skrev du det då nyss i tråden? Kan det vara så att några medvetet försöker störa tråden och varför då?

Jag skrev aldrig att den var neddragen.
Citera
2019-03-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Det är en av de stora stötestenarna för mig. Det är uppenbarligen människor i djup kris, man har en sorg för deras skull; samtidigt är det något otroligt frånstötande i det händelseförlopp som framträder av (pseudo)rationellt agerande med dokumentation och instruktioner och någon slags plan om än inte uttänkt förrän strax innan.

Visst är det dubbla känslor, men när man tänker på obevekligheten, lögnerna och den långa hemmahållningen av Agnes skulle man vilja väcka dem bryskt från zombielandet. Agnes hade varit värd en fosterfamilj där hon kunnat blomma ut till en vuxen kvinna, men med några tråkiga ärr från uppväxten.
Citera
2019-03-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag skrev aldrig att den var neddragen.

Du skrev en svart luva. Varför gjorde du det om du inte tror på det själv? Det skulle vara bra om vi kom fram till vad det kan tänkas stå. Vad tror du?

Det tar kraft och energi att tråden hela tiden har inhopp med underförstådd humor som syftar till att slå på andra. Just detta är ett bra ett exempel på vad som kan ha drabbat de stackars barnen i Bjärred med föräldrar som hade egna agendor, där till och med livet självt blev något de kunde avhandla över huvudet på sina barn. Det mest fruktansvärda svek man kan tänka sig. Jag hoppas att barnen inte vaknade av att de blev strypta eller kvävda, men tyvärr är väl sannolikheten hög att de gjorde det.
Senast redigerad av rappytt 2019-03-16 kl. 23:52.
Citera
2019-03-16, 23:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Fy tusan vilka sätt det finns att skynda på det oundvikliga som ändå sker förr eller senare.

Det kan alltså vara en bunden mansperson med en snara runt halsen den ena polisen ser samtidigt som den andra noterar att kroppens händer och fötter bundits i dom rapporter man oberoende av varandra lämnar.
Låter inte orimligt när jag tittade igen på ordvalet.

H L-E: "såg hur en manlig person hade hängt sig [maskat] i trapphuset, man kunde även konstatera att kroppens händer och fötter ha[de? bundits?] och att [maskat]."

FA: "mannens fötter och händer är [längre maskning - sammanbundna? och?] han är(..)"
Citera
2019-03-16, 23:57
Medlem
Hur många anhöriga till avlidna mördare har stämt polisen för förtal hittills? Varför är polisen rädda för att det ska ske just i detta fall? Hur ofta tar polisen hänsyn till avlidna mördares känslor?
Citera
2019-03-17, 00:01
Medlem
harperlees avatar
Bunden och andra varianter på det ordet låter väldigt rimligt, min enda fråga eller invändning är väl möjligen om polisen ändå kunnat sluta sig nästan omgående till att han begått självmord? Någon annan skulle ju ha kunnat binda honom.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Låter inte orimligt när jag tittade igen på ordvalet.

H L-E: "såg hur en manlig person hade hängt sig [maskat] i trapphuset, man kunde även konstatera att kroppens händer och fötter ha[de? bundits?] och att [maskat]."

FA: "mannens fötter och händer är [längre maskning - sammanbundna? och?] han är(..)"
Citera
2019-03-17, 00:01
Medlem
Citat:
Du skrev en svart luva. Varför gjorde du det om du inte tror på det själv? Det skulle vara bra om vi kom fram till vad det kan tänkas stå. Vad tror du?

Jag skrev först pyjamas och förklarade varför. Ärligt talat var det en gissning och jag tror heller inte att exakt vad har något förklaringsvärde till händelsen i sig.
Citera
2019-03-17, 00:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Bunden och andra varianter på det ordet låter väldigt rimligt, min enda fråga eller invändning är väl möjligen om polisen ändå kunnat sluta sig nästan omgående till att han begått självmord? Någon annan skulle ju ha kunnat binda honom.
Ja, förvisso men samtidigt är huset låst och de ser väl inget annat virrvarr som gör att de ränner runt med dragna pistoler. Det vore ett väldigt omständigt mord med den storvuxne mannen. Lite som i Sicilien och maffiametoder.
Citera
2019-03-17, 00:09
Medlem
Citat:
Hur många anhöriga till avlidna mördare har stämt polisen för förtal hittills? Varför är polisen rädda för att det ska ske just i detta fall? Hur ofta tar polisen hänsyn till avlidna mördares känslor?

Polisen tar alltid hänsyn till de levande anhörigas känslor så länge det inte har betydelse för utredningens slutsatser. Polisen är inte rädda förtal utan anstränger sig för att visa anhöriga hänsyn och respekt, vilket hedrar dom.
Citera
2019-03-17, 00:18
Medlem
Citat:
Omaskat lär heller inte ge vägledning iom att obduktion el krim.teknisk us. inte kunnat ge svar på turordning för dödens inträde (pressträffsinfo).

Citat:

Det tar kraft och energi att tråden hela tiden har inhopp med underförstådd humor som syftar till att slå på andra. Just detta är ett bra ett exempel på vad som kan ha drabbat de stackars barnen i Bjärred med föräldrar som hade egna agendor, där till och med livet självt blev något de kunde avhandla över huvudet på sina barn. Det mest fruktansvärda svek man kan tänka sig. Jag hoppas att barnen inte vaknade av att de blev strypta eller kvävda, men tyvärr är väl sannolikheten hög att de gjorde det.
Så sant rapytt. Detta skitprat tar all energi. Dom är som dementorerna i Harry Potter.
Nu har jag läst igenom fupen tre ggr och suttit och stirrat på allt det svarta. Det är så hemskt alltihop! Ja det var föräldrarnas känslor och ord som dominerade i det hemmet eller fängelset. Stackars,stackars Agnes och Moa.
Citera
2019-03-17, 00:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Så sant rapytt. Detta skitprat tar all energi. Dom är som dementorerna i Harry Potter.
Nu har jag läst igenom fupen tre ggr och suttit och stirrat på allt det svarta. Det är så hemskt alltihop! Ja det var föräldrarnas känslor och ord som dominerade i det hemmet eller fängelset. Stackars,stackars Agnes och Moa.
Vad har min sakfaktainformation från pressträffen gällande obduktion med dina kommentarer att göra?
Citera
2019-03-17, 00:23
Medlem
Citat:
Vad har min sakfaktainformation från pressträffen gällande obduktion med dina kommentarer att göra?
Ingenting. Fattar inte varför den kom med. Sorry!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in