2019-03-16, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
det säger han ju, han plockade upp hagel geväret trots att det var oladdat. Jag skulle gissa att han var en av de som vart arrresterad i böerjan, nrä det var 2 snubbar till och en kvinna. Polisen förhörde honom och släppte honom. Det lär ha funnits vittnen till det hela.

Som slaghygge då?
Citera
2019-03-16, 22:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
De har nyligen hittat ett till offer, så de är nu uppe i 50 döda...Samtidigt så håller (riktiga) högerextrema politiker i Australien på och lägger skulden på muslimerna...Snacka om att sådana här saker lockar fram de största idioterna och att detta definitivt lär skada all form av invandringskritisk diskussion under de kommande åren
Citera
2019-03-16, 22:56
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Heder åt dig att du grävde fram det. Men det är ju inget som random såskopp till europeisk invånare vet nåt om.

NZ vet hela världen om. Min dementa farmor på gruppboendet Tallgläntan vet om NZ.

Jo men det är intressant hur och vilka länder som får reda på vad. Det är väldigt selektivt.

Mumbay attacks vet svensken inte ett skit om, av den enkla anledning att inte en svensk turist blev drabbad. Mina engelska vänner känner till det som vi känner till Utöya, och Mumbay attacks var också den attack som Parisattacken efterliknade. Koordinerat två och två och flera mål, för att mötas upp i ett gisslan-scenario i slutet, utan någon vidare plan på utgången mer än att spränga sig själva.

Hur många här känner ens till David Headley, och visste att han även icensatte och planerade attacken mot Jyllandsposten efter Mumbayattacks?

Anledningen till att audion kommit ut från Bataclan var för att en liten Italiensk radiostation kom över den och spelade upp den. Inspelningen är från ljudteknikerns iphone till Eagles of Death metal.
Citera
2019-03-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De har nyligen hittat ett till offer, så de är nu uppe i 50 döda...Samtidigt så håller (riktiga) högerextrema politiker i Australien på och lägger skulden på muslimerna...Snacka om att sådana här saker lockar fram de största idioterna och att detta definitivt lär skada all form av invandringskritisk diskussion under de kommande åren
Lägger skulden? Handlar snarare om att man försöker hitta anledningen till varför detta dåd hände, vilket såklart är invandring och framförallt den muslimska. Några frågor på det?
Citera
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BibelSkribent
Som slaghygge då?

han kastade den genom rutan på bilen. kollade du inte klippet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej naturligtvis inte, men det innebär inte att vi måste ha öppna gränser och släppa in alla som vill komma hit. Ju fler muslimer vi har i vårt samhälle desto mer sånt här kommer vi att få se från bägge sidor. På något sätt måste man ju få politikerna att fatta detta, men det är oerhört trögt. Du verkar heller inte ha insett problemet fortfarande, men du kommer att förstå en dag.
Jag tror att jag förstår problemet till viss del. Däremot ser jag enbart de här grupperna som dem som råkar vara etablerade och att det annars funnits andra konstruktioner av "sanning". Att skriva ett manifest och banda etc för att sprida uppror genom legitimering, är lika uråldriga traditioner i de mänskliga mekanismerna. Jag tror starkt på att det skulle funnits andra grupper och kan uppstå nya som presenterar en modell av "sanningen". Religion och ekonomi har dock alltid fått människor att göra uppror eller känslor av identitetsförlust.

Ja jag tror på att om jag har turen att leva en normal livslängd, kommer få uppleva någon form av krig. Det har till och med kokat längre än vad jag trodde utan att någon politisk soppa blivit inledning. Ekonomisk kollaps kanske blir grejen men kanske så är terror det vi får istället för något världskrig. Sura, griniga människor i samhällena kanske är på väg att hur mycket vi än polariserad, förstå för mycket för att kasta bort vår dyrbara fred.
Citera
2019-03-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Ja det spelar ingen roll, min poäng är att det är en helt annan diskussion än att samtidigt sitta och rättfärdiga att någon har MÖRDAT ett 50-tal personer. Som vissa gör.

Det får stå för dom, men det kommer fortfarande inte att förhindra en enda framtida terrorattack i Europa. Att någon har utfört denna attack på andra sidan jordklottet. Som så vitt jag vet inte ens har haft problen med muslimer som begår attacker där.

Om man vill se ett terrorkrig så stå hellre för det, men det är bara trams att det här kommer skydda några medborgare här. Konsekvensen blir sannolikt mer islamistisk terror och/eller att hårdare lagar införs mot just högerextrema rörelser.

Jag vill inte ha något terrorkrig men det verkar som att muslimerna vill ha det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Japp, det kommer locka fram de största idioterna. Såg precis en.

Sen att detta skadar all framtida internetdebatt är ju självklart. GM har ju sabbat alla memes som ens skämtar om PK-jakten på rasistmemes på internet för evigt.

Du vet detta. Nu kommer du fram och äger hela scenen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Religionsfriheten hjälper inte.
Det har dödats flera hundra i terrorattacker i Europa, trots religionsfrihet.

Religionsfriheten riskerar istället att förvärra alla religiösa och etniska konflikter.

Länder utan religionsfrihet drabbas aldrig av terrorattacker.
Nähe... Jag är väldigt nyfiken på vilket modernare samhälle som inte haft attentat och vad de har istället.
Citera
2019-03-16, 23:00
Medlem
Haha ärligt, är det någon som tror att den här mannen är en "hjälte"?
https://www.liveleak.com/view?t=kBAmx_1552749601

Att han skulle jagat Brenton fattar ju alla är bullshit, någon som såg att han var det minsta rädd eller nervös för någon i videon han spelade in själv? Att han efter det då skulle låta sig bli jagad när han var beväpnad upp till tänderna tvivlar nog alla på.
Citera
2019-03-16, 23:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Lägger skulden? Handlar snarare om att man försöker hitta anledningen till varför detta dåd hände, vilket såklart är invandring och framförallt den muslimska. Några frågor på det?

Fraser Anning lägger bokstavligen skulden på muslimerna för att de har blivit nedskjutna.

Våld är absolut aldrig en lösning utanför en krigszon och speciellt inte när det kommer till att döda civila (även detta inom en krigszon) vill man lösa vad man anser är en problematik med invandringen så får man göra det via politiska och demokratiska medel och inte genom att skjuta ner andra. (helt enkelt man ska aldrig sjunka ner till terroristerna nivå för de enda som tjänar på det är dem och aldrig vi)
Citera
2019-03-16, 23:01
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Kommer vara fritt fram att köra killshoot på alla musslor 2027.

Män, kvinnor, barn och spädbarn.

Hur menar du? Tycker bara att det blir lite märkligt att hon provisoriskt ska bli muslim bara för att hon besöker deras moské i västerländska Nya Zeeland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in