2019-03-16, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Du kan kasta ut det där igenom fönstret för att samhället har inte lyckats med sina teorier.

...Det enda sättet att få ned våldet det är att skapa ett samhälle med så få motsättningar som möjligt

Har Sverige ens försökt då? Om man läser BRÅs alla förslag på strategier så vill jag påstå att ”vi” (läs medier/politiker) har gjort raka motsatsen på nästa samtliga punkter (10-12 stycken).

Och där kommer man till de sista meningarna du säger. Det har lett till motsättningar.

Lägger även till en föreslagen strategi, som riktar sig mot politiker. Hur är den ”teorin” fel då? Det är ju det enda folk pratar om... Frustrationen över att politiker inte visar någon handlingskraft och ignorerar problem. Osv.

”Brottsförebyggande strategi: Politikerna visar handlingskraft
och påvisar problemets komplexitet

Eftersom aktivister med instrumentella motiv menar att de agerar som de gör till följd av en frustration över att politikerna ignorerar problemet och att den demokratiska processen går för långsamt kan en brottsförebyggande strategi vara att förtroendevalda visar handlingskraft.

Förtroendevalda kan på detta sätt gå en opinion till mötes i sådana frågor där det lämpligen kan ske.
Det får dock inte framstå som om olagliga aktioner är ”lönsamma” och leder till resultat. Därför bör handlingskraft kombineras med en dialog med de grupper som tydligt tar avstånd från politisk brottslighet. Dialogen skapar också förutsättningar att uppmärksamma de grupperingar som förespråkar icke-våld. På detta sätt isoleras de grupperingar som begår brott och det blir svårare att tillämpa neutraliseringstekniker.

Denna strategi anknyter därmed till de två tidigare nämnda strategierna utmana den svartvita världsbilden och öka klyftan mellan våld och ideologi.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fraser Anning lägger bokstavligen skulden på muslimerna för att de har blivit nedskjutna.

Våld är absolut aldrig en lösning utanför en krigszon och speciellt inte när det kommer till att döda civila (även detta inom en krigszon) vill man lösa vad man anser är en problematik med invandringen så får man göra det via politiska och demokratiska medel och inte genom att skjuta ner andra. (helt enkelt man ska aldrig sjunka ner till terroristerna nivå för de enda som tjänar på det är dem och aldrig vi)
Precis det han har gjort också. Uppmanande han till våld? Nej, han var tydlig med att våld inte accepteras i ett samhälle och speciellt inte för att uppnå politiska mål. Är du korkad eller korkad? x2
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Återigen är det inte islam i sig som är problemet. Problemet är istället iden att religiösa vanföreställningar kan ha någon som helst politisk tyngd i Sverige.

Nej problemet är att kulturer som hyllar allt det som vi blivit fostrade till att avstå och se på som något väldigt fel sätts före vår egen.

Jag kan räkna upp enkla sanningar på rad men att då blir mitt inlägg bortplockat.

Hur ska vi ställa oss? Vad är rätt och vad är fel?
Idag har vi ett samhälle med en dubbelbokföring och det ser ut som att vi som lever och gör rätt enligt vår fostran är dem som är fel.

Det är fan sjukt att vi åter sätts i skuld och en fostran för sådant som vi har skött väldigt bra i decennier, rena idioter står och pekar finger och har spaltmeter i media om hur satans outvecklad och obildad som den vite mannen på gatan är.

Och nere i mellanöstern där korsfäster dem varandra utan att blinka och går på och skändar allt som lever och tror bergfast på hokus pokus före vetenskap.
Ok? Jag tror att du fattar.
Citera
2019-03-16, 23:04
Medlem
mr-mystics avatar
Nån som vet vilken typ av moskéer han attackerade. Var det Salafist muslimer el ej. Dvs softcore el hardcore?
Citera
2019-03-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Nån som vet vilken typ av moskéer han attackerade. Var det Salafist muslimer el ej. Dvs softcore el hardcore?
Hardcore. Var en rekryteringsbas för al qaeda. (vet inte vilken av de två det var dock)
Citera
2019-03-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det värsta du har sett? Precis alla ISIS-filmer och dylikt är oerhört mycket mer brutala och motbjudande.

Den här filmen tror jag dessutom att många vita människor spontant blev väldigt glada och upprymda av att se. Även personer som är ganska pk utåt sett satt nog och skrattade och tjoade när de såg filmen.

Många vita har blivit väldigt avtrubbade av allt det extrema våld och alla otaliga vidriga övergrepp deras folk har utsatts för av bruna och muslimer. De har därför noll sympati med dessa folkgrupper som finns i vita nationer idag.

Det hela är en väldigt förutsägbar konsekvens av den politik som makthavarna i väst har för under senare decennier. De som främst bör klandras för att det har blivit såhär är "globalisterna" som har makten i västvärlden och som medvetet har frambringat massinvandringen och mångkulturen.

Jag kan säga att det inte direkt var begravningsstämning på den lokala puben igår, tvärtom. Är också övertygad att en hel del människor under PK-ytan tyckte det var bra att någon hämnades för muslimernas terrordåd, även om de utåt sett fördömer dådet.
Citera
2019-03-16, 23:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Precis det han har gjort också, uppmanande han till våld? Nej, han var tydlig med att våld inte acceptera i ett samhälle och speciellt inte för att uppnå politiska mål. Är du korkad eller korkad? x2

Nej men nu har vi en idiot som har utövat våld för att släcka 50 st individers liv enbart för att var utlänningar och/eller muslimer.

Att mena på att dessa 50 bär ansvaret för sin egna död är bara vedervärdigt och något som absolut kommer att skada hela diskussionen, tror nog bestämt att den som är korkad tyvärr faller på dig som inte klarar av att förstå att när sådana här saker så måste man lära sig att hålla käften som politiker, även om man anser att muslimer bär ansvaret för att de skjuts ner av någon som hatar dem så betyder det inte att man behöver deklarera det.

Det ökar bara på skadan för de som vill ha en mildare förändring och inte drakoniska sådana och leder till att framtida debatter blir förstörda för att man nu har en till Breivik att lyfta fram.
Citera
2019-03-16, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
han kastade den genom rutan på bilen. kollade du inte klippet?

Vilket klipp? Massmordsvideon har jag inget intresse av att titta på. Fanns det ett klipp på när ett offer tog ett av mördarens vapen och slängde det i mördarna bilruta?

Eller är jag efterbliven?
Citera
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Hardcore. Var en rekryteringsbas för al qaeda. (vet inte vilken av de två det var dock)

Jaså, jag har hört att moskeerna i fråga var ”warm and friendly” enligt lokalbefolkningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Det är du som ar muppen din idiot. Att du are en retarded idiot ar uppenbart bara av att du hanvisar till lognbladet. Att du tror pa deras sagor gor dej bara mer patetisk.

ok då , länka gärna filmen från andra lokalen
Citera
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BibelSkribent
Vilket klipp? Massmordsvideon har jag inget intresse av att titta på. Fanns det ett klipp på när ett offer tog ett av mördarens vapen och slängde det i mördarna bilruta?

Eller är jag efterbliven?

nej intervjun med snubben. Jag vet inte vad som är sant eller falskt, så jag reserverar mig ett tag till.
Citera
2019-03-16, 23:09
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
https://www.expressen.se/nyheter/vardagshjalten-jagade-och-hjalpte-gripa-skytten-/

Jävla hjälte den här snubben, krävs big balls att agera som han gjorde. (Om det nu stämmer.)

Intressant att expressen kallar honom vardagshjälte. Där är vi väl ännu inte riktigt? Å andra sidan skrev samma skitpublikation att någon överlevde genom att leka död så vem vet, det kanske bara är svårt med språket på redaktionen. Eller är tanken att vi ska vänja oss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in