2019-03-16, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det enda jag nu är lite osäker på är om det var persenner eller rullgardiner i fönstren? I övrigt är jag ganska klar över vad som hände.

Rullgardiner, framkommer på sid 7 i fupen.
Citera
2019-03-16, 23:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tack, det var en bekräftelse på att sånt förekommer som jag var ute efter. Då landar jag där tillsvidare.
Jag har tittat in i hårddisken via det lilla jag hade sparat (stödant om fam.) Det saknas tyvärr källa, det var via cache, men alltid nåt:
Citat:
"His hands were secured behind his back with rusty handcuffs. He had a yellow rope tied around his ankles on one end and an overhanging house beam on the other end. His head was weighted down in the water by a tow hitch attached to a wire fastened around his neck."

"Authorities found several notes in the kitchen and living room giving instructions for disposing of the family’s estate, burial and cremation. “There appeared to be two authors of the notes,” the medical examiner’s report said.
Written in English and Spanish, the notes indicated the parents had planned the deaths."
Citera
2019-03-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Har du inte läst rapporterna? Man skriver knappast att hittades iklädd någon form av... "pyjamas". Vad kan du stoppa in i luckan "någon form av... xxxx?"

Luva? (svart)
Citera
2019-03-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Luva? (svart)

Du ser själv att det är fler bokstäver som ska in, om du läser rapporten.
Citera
2019-03-16, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalops84
Rullgardiner, framkommer på sid 7 i fupen.
Över eller under maskningen?
Citera
2019-03-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Luva? (svart)

Hur kan de vara säkra på avstånd att det är en mansperson om han har något som döljer ansiktet tänker jag...
Citera
2019-03-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Över eller under maskningen?

Under första men över andra.

”så jag tar min ficklampa och hittar en rullgardin...”
Citera
2019-03-16, 23:08
Medlem
Inte en enda hypotes eller slutsats vill polisen berätta om, mer än att brevet är undertecknat av två. Det tycker jag är svagt. När blev det ok att polisen behandlar allmänheten som idioter?

För den delen kan H ha blivit lurad, jag vidhåller det. Hon kan ha varit sömndrucken och kvarhållen uppe hela nätterna av en intensiv O som brottades med tvångstankar. Vi får ju inte veta mer så det går inte att bedöma uppgifterna och i en rättsstat har varje medborgare rätt att ifrågasätta, även om "stalinister" vill se att det inte sker.

H anmälde sig till en kurs bara någon dag före "avrättningen", även om ambivalens är vanligt och typiskt vid självmord, så hade hon ändå vissa planer för framtiden. O hade inga. Han visste att han hade en konferens om ett par dagar där han var huvudperson...

O påträffas också barfota, så han var inte direkt klädd för att gå till jobbet...
Citera
2019-03-16, 23:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur kan de vara säkra på avstånd att det är en mansperson om han har något som döljer ansiktet tänker jag...
Kroppsbyggnad brukar ge en viss vägledning.
Citera
2019-03-16, 23:14
Medlem
Citat:
Inte en enda hypotes eller slutsats vill polisen berätta om, mer än att brevet är undertecknat av två. Det tycker jag är svagt. När blev det ok att polisen behandlar allmänheten som idioter?

För den delen kan H ha blivit lurad, jag vidhåller det. Hon kan ha varit sömndrucken och kvarhållen uppe hela nätterna av en intensiv O som brottades med tvångstankar. Vi får ju inte veta mer så det går inte att bedöma uppgifterna och i en rättsstat har varje medborgare rätt att ifrågasätta, även om "stalinister" vill se att det inte sker.

H anmälde sig till en kurs bara någon dag före "avrättningen", även om ambivalens är vanligt och typiskt vid självmord, så hade hon ändå vissa planer för framtiden. O hade inga. Han visste att han hade en konferens om ett par dagar där han var huvudperson...

O påträffas också barfota, så han var inte direkt klädd för att gå till jobbet...

Sömnmedel finns ju nämnt i både hans och hennes obduktion. Och ett av barnen. Det andra barnet ser man ordet läkemedel istället.
Citera
2019-03-16, 23:22
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Tror snarare att det står "avliden" där. Det borde vara det första man tar in, i stället för klädseln.

Men varför maska ordet "avliden"? Det är ju inte direkt en hemlighet...
Citera
2019-03-16, 23:22
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Sömnmedel finns ju nämnt i både hans och hennes obduktion. Och ett av barnen. Det andra barnet ser man ordet läkemedel istället.

Det är väldigt slarvigt maskat just där så man kan se att det troligen står att de inte funnit några spår av läkemedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in