2019-03-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kan det vara så att hela familjen var i pyjamas i syfte att, för barnen, få det att vara som vilken normal kväll som alla andra. Samma kvällsprocedur som vanligt.

Polisen var säker på att barnen varit ovetandes om vad som skulle ske? (vill jag minnas)
Jag gissar att barnen dödades på natten. Spår av sömnmedel tyder på att man ville överrumpla dom i sömnen.
Citera
2019-03-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Mycket talar väl för att barnen var ”tvungna” att dö för att H redan var mördad.
Då blir det ju väldigt svårt att låta dem vara - med eller utan sederande medicin.

Tyvärr ger inte den övermaskade FUPen något svar på vem som dog först. Eller vem som mördade vem. Att H skulle ha mördat ett eller båda barnen tror jag inte, men har inget belägg för det. Hade varit bra för oss alla att få veta det och förstår inte varför det ska vara så hemligt.
Citera
2019-03-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kan det vara så att hela familjen var i pyjamas i syfte att, för barnen, få det att vara som vilken normal kväll som alla andra. Samma kvällsprocedur som vanligt.

Polisen var säker på att barnen varit ovetandes om vad som skulle ske? (vill jag minnas)

Har du inte läst rapporterna? Man skriver knappast att hittades iklädd någon form av... "pyjamas". Vad kan du stoppa in i luckan "någon form av... xxxx?"
Citera
2019-03-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
O hittades "iklädd någon form av (överstruket)". "Uniform" passar in i luckan.

Varför var det av vikt att maska hans klädsel? Är klädseln något som kan peka på något särskilt?
Citera
2019-03-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tyvärr ger inte den övermaskade FUPen något svar på vem som dog först. Eller vem som mördade vem. Att H skulle ha mördat ett eller båda barnen tror jag inte, men har inget belägg för det. Hade varit bra för oss alla att få veta det och förstår inte varför det ska vara så hemligt.

Alla tre mördade hittades nedbäddade på samma sätt. Bara huvudet syntes. Därför tror jag att O mördade alla. Om de båda föräldrarna inte haft som tradition att bädda ned barnen så att bara huvudet syntes...
Citera
2019-03-16, 20:10
Medlem
Om barnen ständigt mattades (hypotes) med sömnmedel kan det mycket väl förklara att de var trötta och sömndruckna. En del sömnmedel har den effekten.

Föräldrarna ville uppenbarligen ha lugn och ro.
Citera
2019-03-16, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Varför var det av vikt att maska hans klädsel? Är klädseln något som kan peka på något särskilt?

Det är maskat för att det inte är allmän handling. Det kan vara vilken banal information som helst - eftersom den inye lämnats ut tidigare lämnas den inte ut nu heller. Det står i beslutet att den info som lämnas ut är den som lämnats ut tidigare (och alltså är allmän offentlig handling).
Citera
2019-03-16, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
När det gäller Os händer och fötter kan jag tänka mig att de var blåsvarta....Om klädseln vet vi ingenting. Varför just det är maskat och vad jag själv tänker gällande det, behåller jag för mig själv.

Det framgår tydligt i början av dokumentet att allt som inte sades vid PTn är maskat, så att om det inte var det som du tänkte behålla för dig själv, kan du kasta det på tippen.
Citera
2019-03-16, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors

Ja, polisens skäl att maska uppgifter är att inte ge ut uppgifter som kan vara genanta för de döda. Förtal av döda tas på allvar av polisen. Risken att förtala. Vem skulle vilja driva ett förtalsmål mot polisen? Vad är de rädda för? Alla förstår ju sedan långt tillbaka att föräldrarna var galna, och "uniformen (?)" skulle ju kunna peka ut vikten av att vara uppmärksam på barn som inte orkar gå till skolan.
Citera
2019-03-16, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Tror du att det kan vara "ett usb-minne", "digitala kopior" på de första två luckorna?

Det sista har jag ingen aning om.

Begriper inte varför man skulle maska att det fanns usb-minne eller digitala kopior.
Citera
2019-03-16, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Det är maskat för att det inte är allmän handling. Det kan vara vilken banal information som helst - eftersom den inye lämnats ut tidigare lämnas den inte ut nu heller. Det står i beslutet att den info som lämnas ut är den som lämnats ut tidigare (och alltså är allmän offentlig handling).

Tror inte att det är banala uppgifter som maskas. Det är uppgifter som skulle få allmänheten att reagera negativt och få föräldrarna att framstå som grymma, galna och konstiga. Som om vi inte visste det redan?
Citera
2019-03-16, 20:16
Medlem
Det verkar som att de tre mördade hittades uppsvällda. Hur var det nu, när stängdes värmen till huset av? Det tror jag är en viktig ledtråd för att förstå hur länge O levde själv i huset och kunde städa upp och kasta ut eventuella ledtrådar som kunnat förklara hur familjen levt under julen. Han kan mycket väl ha städat upp och kastat komprometterande ting.

Det sista messet mellan mobilerna kan han ha sänt själv. Det löd "xxxxxxx" (överstruket).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in