2019-03-16, 22:25
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
detta var inte rimligt?

Nej, det går inte ihop, PrB har rätt. Det är samma magasin han lyser på vid 6:53 som han plockar upp vid 08:33. Däremellan, vid 07:32 plockar han upp det han tappade när killen sprang in i honom.

Ser märkligt ut, men en möjlig förklaring är att han kastar in magasinet vid 06:50, då han vänder sig åt sidan för att skjuta mot en flyende person och därför fångar inte kameran det.
Citera
2019-03-16, 22:25
Medlem
kravodlat68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Det verkar vara denna 60-talsklassiker han spelar? https://youtu.be/5GCSWEgZT94

vapenhanteringen är väl ok, för en nybörjare.

Bra att du klargör det för oss som inte är så vana att utföra massmord! Du hade troligtvis gjort det med betydligt större finess! Idiot!
Citera
2019-03-16, 22:27
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Nej, det magasinet jag syftar på ligger redan under anslagstavlan 06.53. När han går förbi där för "första gången". Han tittar ner på det precis som, "att ja där ligger det magasinet jag ska använda ,och ladda om med precis innan jag går ut från byggnaden "Och att det är ett magasin bekräftas när han sedan vid 08.32 böjer sig ner och plockar upp just det magasinet. (Precis under anslagstavlan). Efter det går han ut till bilen, för att sedan efter ett tag gå in för andra gången.

Kollade igen och ja nu håller jag med dig. Antar att han tappar magasinet framåt när han går inåt. Jag kan inte se magasinet före 06.53 men då dyker det plötsligt upp. Det är svårt att säga säkert med så dålig bildkvalité men det är enda förklaringen jag kan se.
Citera
2019-03-16, 22:32
Medlem
Sdhatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Kollade igen och ja nu håller jag med dig. Antar att han tappar magasinet framåt när han går inåt. Jag kan inte se magasinet före 06.53 men då dyker det plötsligt upp. Det är svårt att säga säkert med så dålig bildkvalité men det är enda förklaringen jag kan se.

Jag tycker d ser ut som han kastar magasin som är dubbla o sen plockar upp dom när han kommer på att dom är dubbla
Citera
Medlem
KronPelles avatar
Enligt TV4-nyheterna så är det Fortnite han har tränat genom, och jag som trodde han var en COD-lirare.
Citera
Medlem
Mrmusics avatar
Nu 50st. Gillar skottet vid 11:46.
Senast redigerad av Mrmusic 2019-03-16 kl. 22:36.
Citera
2019-03-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Din analys av mig är helt felaktig. Jag är definitivt inte lätt att hjärntvätta eller manipulera. Snarare tvärt om. Jag vill ta reda på sanningen själv och är emot alla former av religion. Jag är skeptisk till politiker och makthavare.

Självklart skulle USA och andra västländer inte bomba muslimska länder, men det är ju inte det som frågan gäller. Frågan är varför de skall komma till väst och införa islam på bred front. Varför kan de inte leva i sina länder och vi i våra som det alltid har varit förr. Vi västerlänningar har ju ingen chans att få bli medborgare i Saudiarabien till exempel. Vi skall anpassa oss och och betala för dem tycker våra politiker. Men varför måste man ändra på allt och varför är det bara vi som skall ändra på oss när det är de som är de riktiga grisarna.
Det är religionsfrihet i de demokratiska länderna såvitt jag vet. Oavsett vad man tycker om olika grupper har man ingen rätt att skjuta ner dem med automatvapen när de samlas.
Citera
2019-03-16, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Finns förvisso en 8 minuter lång HD audio från Bataclan som toppar den här GoPro i 480pixlar med hästlängder. Ljudet från helvetet, klart det värsta jag hört förutom lite random tortyrvideos av kartellerna i mexico. Den som finner söker som det heter.

Heder åt dig att du grävde fram det. Men det är ju inget som random såskopp till europeisk invånare vet nåt om.

NZ vet hela världen om. Min dementa farmor på gruppboendet Tallgläntan vet om NZ.
Citera
2019-03-16, 22:37
Medlem
PrBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Nej, det går inte ihop, PrB har rätt. Det är samma magasin han lyser på vid 6:53 som han plockar upp vid 08:33. Däremellan, vid 07:32 plockar han upp det han tappade när killen sprang in i honom.

Ser märkligt ut, men en möjlig förklaring är att han kastar in magasinet vid 06:50, då han vänder sig åt sidan för att skjuta mot en flyende person och därför fångar inte kameran det.

Citat:
Ursprungligen postat av Tercio

Ja, som sagt ser lite märkligt ut. Men ja precis som ni säger, måste vara där vid 06:50 precis när han vänder sig om som det på något sätt flyger dit, så att kameran missar det. Egentlitgen enda rimliga förklaringen. Som sagt lite långsökt att det skulle vara en kumpan som placerat ut det där, för att sedan smita ut genom det andra rummet. Men ändå lite märkligt varför attentatsmannen inte gick in i det närliggande rummet.
Senast redigerad av PrB 2019-03-16 kl. 22:39.
Citera
2019-03-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KronPelle
Enligt TV4-nyheterna så är det Fortnite han har tränat genom, och jag som trodde han var en COD-lirare.

Haha men dra åt helvete! Sa dom det? Han skrev väl på skämt i manifestets QA att hans våld berodde på fortnite och spyro 3

alltså journalisten som är ansvarig där XD
Citera
2019-03-16, 22:41
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravodlat68
Bra att du klargör det för oss som inte är så vana att utföra massmord! Du hade troligtvis gjort det med betydligt större finess! Idiot!

Ja, lille vän.. Jag har arbetar som jägarbefäl ett bra tag(i Sverige såväl som utomlands), och vet mycket väl hur man hanterar vapen under stress. De allra flesta får eldavbrott eller tappar magasin vid så låg stressnivå som en uppvisning för tex. ÖB. Nu kan man väl misstänka att personen i frågan tagit ex. betablockerare.
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2019-03-16 kl. 22:45.
Citera
2019-03-16, 22:41
Medlem
carminaburanas avatar
https://www.expressen.se/nyheter/vardagshjalten-jagade-och-hjalpte-gripa-skytten-/

Jävla hjälte den här snubben, krävs big balls att agera som han gjorde. (Om det nu stämmer.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in