2019-03-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Polisen har inte hittat nåt som påvisar att barnen var medvetna om vad som skulle ske.

Några mystiska utsvävningar tror jag inte det rör sig om. Jag tror det är sjukt rollspel ända in i det sista - likaväl internt som externt.
Kvällsmat, fredagsmys, natti natti..

Ja. Det verkar inte bättre.
Citera
2019-03-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Enligt postaren Undrande87 så hade även de andra speciell klädsel.

"Sopsäck" med hål för huvudet passar också in. Rationell klädsel... Måste varit synnerligen obehagligt att lyfta på täckena utan att veta vad som fanns därunder. Mardrömsjobb.
Citera
2019-03-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag gissar att barnen dödades på natten. Spår av sömnmedel tyder på att man ville överrumpla dom i sömnen.

Det tror jag också.
Citera
2019-03-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Någon form av tyder på att det inte var något jättevanligt, inte typiskt.

Någon form av pyjamas eller någon form av morgonrock - då tänker man att det är en annorlunda typ av pyjamas eller morgonrock. Annars skriver man väl väl rätt och slätt "en pyjamas" t.ex.

Jag lutar också åt uniform, där passar uttrycket "någon form av" bra.
Och att det stod "uppklädd" eller kanske "finklädd".

Det stod bara "iklädd". Iklädd något som man inte helt förstod vad det var, något ovanligt. Kanske att mördarna tänkt de skulle begravas i dessa kläder?

Har fortfarande inte förstått om de blivit begravda. Den som påstod att de blev kremerade och strödda i havet gick inte att tro på.
Citera
2019-03-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Tror inte att det är banala uppgifter som maskas. Det är uppgifter som skulle få allmänheten att reagera negativt och få föräldrarna att framstå som grymma, galna och konstiga. Som om vi inte visste det redan?

Det som maskats är det som skulle ge en hel bild av allting och de kopior som också är maskade tror jag handlar om kopior på det som rör barnen, barnens "sjukdom".
Allt skulle ligga framme och få fungera som bevis(underlag/ förklaring, kanske bortförklaring) på föräldrarnas iscensättande av morden på sina barn.
Och har jag rätt angående maskandet av dessa kopior så är det än mer förödande för både dessa lidande och uppoffrande föräldrarna och deras anhöriga att sanningen om ME även den då maskas.

Och sanningen om dessa ofattbart fysiskt sjuka barnen har inte heller den fått komma fram i form av offentliggörande av flickornas obduktionsprotokoll.
ME, en sjukdom så märklig att den bara syns, kan beskrivas, när någon lever.
Men ändå så märklig att någons ofattbara fysiska sjukdom inte går att fastställa medan den drabbade lever.
Och ännu mer märklig är den sjukdomen då ingen tycks självdö av den fast att de som lever med den beskrivs som döda redan i livet.
Nej, då. Utan antingen måste den drabbade ta livet av sig själv, eller, som senast(!) i Höga kusten, att man ber någon annan ta livet av en, det vill säga man blir dödad(mördad).

Varför var föräldrarna så drivande om hemundervisningen?
Och då man misstänkte samma "sjukdom" hos även den yngre så misstänker jag att ME var något som föräldrarna också drev på om.
Vi kanske har lyssnat för mycket på föräldrarna
Varför ville föräldrarna ha sina båda döttrar hemma?
Flickorna presterade också mycket väl i hemundervisningen och pappa Oskar var nöjd med hemundervisningen.
Och lärare som knackade på dörren när familjen låg död hade trott att familjen kanske rest bort under julen.
Så pass friska var barnen trots sin ofattbara fysiska sjukdom och Agnes var så pass frisk att hon skulle börja vara i skolan igen.
Och inte långt före det sägs att hon varit på skolavslutningen.

Vad hade egentligen dessa båda döttrar symptom på?
Eller kanske hade de inga symptom på något alls?

Mycket går att förklara, förklara bort, kring grundorsaken, om det bara gällt ett barn.
Nu gäller det två barn. Jag har svårt att placera in Moa i allting, men de båda döttrarna tycks ha fått leva(och dö)ett identiskt liv.
Jag såg i ett annat inlägg av dig om detta med "enad front", att föräldrarna höll en enad front gentemot sina båda barn och det har jag sett tidigare i en annan familj där narcissism förekom.
Mycket av detta som hände i Bjärred kan förklaras med narcissism som grundorsak hos båda föräldrar.
Inte allt, men väldigt mycket.
Och då detta med föräldrarna påverkade av stora doser men att barnen var opåverkade betyder det att flickorna, om narcissism är grundorsaken hos föräldrarna, redan var så väl tuktade och så nedtryckta att föräldrarna visste att deras båda barn inte skulle våga protestera genom att bjuda på motstånd?
Citera
2019-03-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
[/b]

Det gjorde dem.
Och det när flickorna befann sig i samma åldrar(12- årsåldern).

Vad finns det för psykiska åkommor där det ingår att förhindra att de egna barnen blir stora? Vad kan ligga till grund för att det vore det värsta av allt och att det är så farligt att barnen blir stora och mer och mer egna individer att man först sjukförklarar och isolerar dessa växande barnen för att sedan när en öppning ut ur den isoleringen ser ut att komma så väljer föräldrarna att hellre och i samförstånd än att släppa ut sina barn till omgivningen igen så dödar man dem?

Varför kontrollerar två föräldrar sina barns liv så långt att de båda också väljer att döda sina barn?
Vad kan ett sådant sjukligt kontrollbehov ha sin förklaring i?
Och nalle och lego till två flickor som samma år de mördades skulle ha fyllt 12 och hela 15 år.
a girl has nothing to say
Men flickorna kunde ju inte hjälpa att de växte och blev äldre :-(
Isolera dem och prata över deras huvuden skulle inte hålla hela deras liv igenom och det gjorde det ju inte heller.

De hade kanske svårt att hantera att barnen inte längre skulle vara beroende av dem och därför förlängde de beroendet så länge de kunde, men till slut gick det inte längre. Arbetsgivaren tröttnade på Os frånvaro, professuren kan ha äventyrats. Skolan hade inte längre råd med hemundervisning och kurator skulle kopplas in. Barnen skulle få berätta om sina svårigheter med föräldrarna, det var kört.

Vad som pekar mot att föräldrarna ville förlänga beroendet är ju att barnen hölls hemma, hade barnvakt, lego och nallar, att O var med dem till pianospel och fotboll. En skugga.

O hade ett syskon som dog som barn. Kan detta ha skapat en underliggande rädsla för död? Som till slut togs ut i förskott, som en ödets ironi?
Citera
2019-03-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Jo precis men under hela 2017 var det inga resor el behandlingar av A.Och åter igen det var inte så illa.Vilket också dementeras av grannar och flera st under förhören som träffat töserna senare en vad jag gjort.Det kom i skov och A var en glad och smart tös och tror hon såg ljusare på framtiden en vad hennes föräldrar kom att göra

Går först nu upp för mig helt att föräldrarna var betydlig mer drabbat av barnens sjukdomstillstånd än barnen själva. Verkar inte vara så, när jag läser det här, att föräldrarna inte kunde se barnens lidande - det var inte huvudproblemet. Varför var det så?
Citera
2019-03-16, 22:46
Medlem
Citat:
Det stod bara "iklädd". Iklädd något som man inte helt förstod vad det var, något ovanligt. Kanske att mördarna tänkt de skulle begravas i dessa kläder?

Har fortfarande inte förstått om de blivit begravda. Den som påstod att de blev kremerade och strödda i havet gick inte att tro på.

Förlåt, jag var lite otydlig, jag menade där det står:
"jag riktar ljuskäglan upp och ser en xxxxxxx mansperson..." där kan xxxxxxx stå för uppklädd eller finklädd.
Citera
2019-03-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tabu kan vara giftigt..
Ja och så förmår man hålla fasaden, spela rollspel tills det stupar. Den personlighetstyp jag nämnde handlar om orimliga krav på sig själv som de då inbillar sig att omgivningen har som förväntningar på dem. Jag finner det intressant för jag ser stor risk med s.k smiling depression, parallellt med överkrav att visa sig som bror Duktig och lyckliga familjen. Kolla på fb hur bilderna ser ut. Lyckliga, semesterbilder, superfrukost a la hotellmiddag. Vinglas i solnedgången. Inga snoriga, sjuka ungar där inte eller noppiga mysbyxor och omålad nersjunken i soffhörnet. Tröttare än trött.
Jag fullkomligt älskar en djupt ironisk kollega som snarare verkar ha satsat på att lägga ut all normal vardag med bilder där till och med hunden ser helt slut ut, hahahaha.

Familjen hade inga lyckliga semesterbilder på nätet och byggde inte bilden av en lycklig familj utåt. Du är ute och cyklar. O berättade på jobbet att han mådde dåligt, knappt kunde hålla näsan ovanför vattnet. Skolan visste också att familjen mådde dåligt. Försök inte skapa en bild som inte finns, du heller.
Citera
2019-03-16, 22:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Familjen hade inga lyckliga semesterbilder på nätet och byggde inte bilden av en lycklig familj utåt. Du är ute och cyklar. O berättade på jobbet att han mådde dåligt, knappt kunde hålla näsan ovanför vattnet. Skolan visste också att familjen mådde dåligt. Försök inte skapa en bild som inte finns, du heller.
Jag skriver rent generellt om ett samhälle som riskerar understödja den sorts personlighetstyp jag skriver om.
Inte Bjärredföräldrarna specifikt för där har ingen inblick i fb.

Tack för diskussionen.
Citera
2019-03-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Går först nu upp för mig helt att föräldrarna var betydlig mer drabbat av barnens sjukdomstillstånd än barnen själva. Verkar inte vara så, när jag läser det här, att föräldrarna inte kunde se barnens lidande - det var inte huvudproblemet. Varför var det så?

Här är intressant läsning om vad mentalt starka föräldrar INTE gör.
Jag ser att H och O gjorde tvärtom i allt.

https://utforskasinnet.se/5-saker-mentalt-starka-foraldrar-inte-gor/

"När barn växer och utvecklas kommer de ändra sina attityder och beteenden, och deras relationer med föräldrarna kommer också förändras. Men många föräldrar accepterar inte dessa förändringar, speciellt inte när de inser att deras barn är oförmögna eller ovilliga att vara som de vill att de ska vara.

Mentalt starka föräldrar kan acceptera dessa förändringar. De förstår dem som en utveckling och är villiga att justera sina strategier och sitt sätt att relatera i enlighet med barnens behov. De erkänner den individuella frihet de förtjänar.

De försöker inte kontrollera sina barn
Att kontrollera barn är svårt och värdelöst, för ju mer vi förtrycker dem, desto mer kommer de känna att de vill explodera. Istället för att kontrollera sina barn kan mentalt starka föräldrar försöka influera dem, inte manipulera dem. För att göra det hjälper de dem att utveckla förmågor och ger dem de nödvändiga verktygen för att bli framgångsrika i alla livets aspekter.

De oroar sig inte över att göra andra nöjda
Mentalt starka föräldrar bryr sig inte om vad andra personer säger och strävar inte efter att uppfylla andras förväntningar. Mentalt starka föräldrar ger inte efter för tryck från andra föräldrar eller vuxna som inte förstår deras tillvägagångssätt.

Tvärtom har dessa föräldrar klara mål, strategier och regler i hemmet, såväl som sätt att uppfostra sina barn och lära dem att respektera andras beslut.

Läs mer på sidan, den är intressant och applicerbar för att se att det paret gjorde mot barnen fick ödesdigra konsekvenser eller var en konsekvens av vad de faktiskt gjorde och inte gjorde. Jag gissar att O och H själva kan ha haft bökiga arv.
Citera
2019-03-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Förlåt, jag var lite otydlig, jag menade där det står:
"jag riktar ljuskäglan upp och ser en xxxxxxx mansperson..." där kan xxxxxxx stå för uppklädd eller finklädd.

Tror snarare att det står "avliden" där. Det borde vara det första man tar in, i stället för klädseln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in