2019-03-16, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maertino1
Det var i när han reste runt i Frankrikes mindre städer som han radikaliserades.

Medveten om att han radikaliserades efter att ha sett situationen här i Europa... men mindre städer i Frankrike?
Citera
2019-03-16, 21:08
Medlem
Såg videon precis. Det absolut värsta jag har sett. Helt otroliga individer som skriver på denna sida. Helt sanslöst att man på något sätt försöker rättfärdiga detta terrordåd. Skrämmande att läsa era inlägg och vet att man delar detta land med er. En lättnad känner jag för de personer här inne som har vett nog i huvudet att avfärda detta dåd.

NEJ!

Jag försvarar inte våldtäktsmän eller andra terrordåd, ovanstående är precis lika hemskt.
Citera
2019-03-16, 21:09
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
I sitt manifest skriver han att Kina är hans idealmodell, och senast jag kollade var det kommunistiskt. Nordkorea är ett annat exempel på ett etniskt homogent kommunistland. Röda Khmererna i Kambodja tog det till en helt annan nivå.

Och ekofascism har en starkare anknytning åt vänster än till höger.
Hoppsan. Då blir han plötsligt en vänsterextremistisk terrorist. Intressant.

Samhällsnytt har en text om detta.

https://samnytt.se/christchurch-terroristen-det-land-vars-varderingar-ligger-narmast-mig-ar-kina/
Citera
2019-03-16, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maertino1
Jag tror inte det. Han jobbade som personlig tränare(gratis enligt vissa källor för att hjälpa de) samt tjänade en hel del pengar på bitcoin-spekulation dessa pengar gjorde så han kunde resa jorden runt väldigt länge utan att arbeta. Då borde han ha råd med ett vapen. (Även om en sådan CZ-tacticals (?) kostar uppemot 100 000:- )

Det var i när han reste runt i Frankrikes mindre städer som han radikaliserades.

Han blev sponsrad. Valutan han fick var bitcoin för att de inte ska gå spåra till motståndsrörelsen.
Bara gissar..
Citera
2019-03-16, 21:12
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchDoge
Jag har försökt följa tråden, men lyckas inte, så jag frågar:
Har det nämnts något tidigare i tråden om att åtminstone två av barnen som uppges vara döda, är försvunna? Och flertalet vuxna uppges också vara saknade/försvunna.
En treårig pojke, och en 13-årig pojke - https://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=12213358

Hur fan kan de försvinna om de antas vara döda?
Har någon muslimsk pederast utnyttjat tillfället och snott med sig två barn?
Eller har de inte kunnat bli identifierade kanske?

De var inte identifierade vid tillfället.
Nu är de det..båda barnen är döda.
3 åringen sköts förmodar jag i ryggen, då han sprang iväg.
Citera
2019-03-16, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bostik
Då va du inte så thug då? om det är det värsta du skådat? Skulle lika gärna kunna vara en softair video om det inte vore för ett par blodspray. Klart en video man kan ta sig igenom trots känslighet. Inget gore alls

Vet ej om jag ska ta ditt svar på allvar? Spelar väl ingen roll om det ser ut som ett spel/film. Jag har ju vetskap om att det är riktiga människor som dödas. Jag tog mig igenom hela videon, inte riktigt det mitt inlägg handlar om. Din definition av thug stämmer nog inte överens med min.
Citera
2019-03-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Han skrev inget om gore heller. Vad häftigt att du har sett värre saker på internet. Läs om vad han skrev så kanske du kan förstå vad det är han reagerar på?

Ja nu var det ju precis det han skrev..

Men för övrigt orka bry sig om ett rum med kvinnohatande gubbar som tror på sagofigurer. Förlorade världen nånting? jag står lika nära dem här som jag står de hundratals barn som dör i afrika varje dag, grinar inte över det heller för kopplingen dit är 0.

Man vill låtsas bry sig så man verkar god sen drar man ner o köper en latte o kollar facebook likes som vanligt.

Hyckleri var ordet
Citera
2019-03-16, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thug4life
Såg videon precis. Det absolut värsta jag har sett. Helt otroliga individer som skriver på denna sida. Helt sanslöst att man på något sätt försöker rättfärdiga detta terrordåd. Skrämmande att läsa era inlägg och vet att man delar detta land med er. En lättnad känner jag för de personer här inne som har vett nog i huvudet att avfärda detta dåd.
NEJ!
Jag försvarar inte våldtäktsmän eller andra terrordåd, ovanstående är precis lika hemskt.

Dådet i sig är hemskt. Men ingen borde förvånas över att något sådant kunde ske. Muslimsk terror har dödat många västerlänningar samtidigt som politikerna öppnar dörrarna på vid gavel och låter dem komma och bygga sina moskéer över allt. De får allt betalt med våra skattepengar eller stöd från Saudiarabien.

Det finns ingen möjlighet för den lilla människan att påverka eftersom alla politiker i väst verkar sammansvurna att utplåna vår kultur. I det läget är det inte så konstigt om en enda person flippar och gör en sån här grej. Det är heller inte så konstigt om många känner någon sorts glädje även om man tycker det är fruktansvärt att mörda barn.

När Breivik slog till 2011 så fördömde nästan alla dådet, men situationen har förändrats mycket sedan dess. Framför allt flyktingvägen 2015 har fått många att inse att islamiseringen inte bara är påhitt, den är ett faktum.
Citera
2019-03-16, 21:20
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Och islamister kände ingenting när Sverige drabbades av terrorattentatet. Så vad skiljer dig från dessa islamister? Skräp både du och de.

Det har pågått samma skit här bara det att en mörkläggning har lyckats. Skjutningar med automatvapen mitt på dagen i tätbebyggelse med trafik runt i kring, en hel stadsdel avstängd med hundratalet pers i slagsmål och anlagda bränder, hot det är vardagsmat, barn blir antastade, rånade och förföljda, kvinnor törs inte röra sig fritt, hundar blir förgiftade med mat/kött som läggs ut, gift, glas, vassa metallbitar.
Alla vet vilka som är orsaken, det är så djävla öppet att dem skryter om det själva och vad som kan hända dem som sticker upp. Dem gillar inte oss och vår kultur och har i syfte att ändra på saker så att det blir som dem vill ha det.

Medborgare blir avtrubbade och en del spårar ur.

Du är så mycket finare men vad fan har du för det?
Citera
2019-03-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Är det bara jag som känner att jag är ganska så oberörd? Jag tänker mest på all skada som muslimer utfört nu senaste åren.

Tittat på filmen säkert 10 gånger men känner bara ”meh”

Och PK media som tryckte ner Breivik, hävdade att Knights var ett påhitt och ingen kommer att följa hans spår

Jag tror att många planerar detta och har gjort det ett tag, vi kommer att börja se fler attacker mot muslimer nu

En pågående förskjutning i samhället, långt därinne har människor förståelse för liknande rena hämnddåd, hur avskyvärda de än må vara.

Ungefär som när Rashid Musa påstod att krav om avståndstagande riktat mot IS var Islamafobi.

Kan det ha att göra med den stora invandringen av muslimer till ett sekulärt Europa som knappast varit utan en del gnissel? Muslimska terrordåd har stått som spön i backen sedan den stora folkvandringen började, tro fan att folk har blivit avtrubbade.
Citera
2019-03-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BibelSkribent
Medveten om att han radikaliserades efter att ha sett situationen här i Europa... men mindre städer i Frankrike?

Skummade bara igenom hans manifest men han skrev att: MENA invandrare fanns i även de minsta städerna i Frankrike.
Citera
2019-03-16, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
LOL..han är inte snygg.

Kort är han också drygt 167 cm (5 foot 6 inches) Korta killar har svårare att få till det med tjejer, kanske därför han hämnades..
Hm. Det är nog inte helt otänkbart. Är det kanske kvinnfolket som är att skylla på även denna gång?

Kvinnor älskar å andra sidan sjuka människor, så denna frihetskämpe lär nog få hundratals beundrarmail precis som alla andra massmördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in