2019-03-16, 10:24
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta måste vara det mest rapporterade och uppmärksammade terrordåd någonsin! SR sände live hela dagen igår, Studio Ett helt vikt åt det, extrasändningar till höger och vänster. Bra att det rapporteras givetvis, ett hemskt dåd, men varför är det sådan enorm uppmärksamhet om detta fall?

För att det skedde i ett "vitt" västerländskt land. Det känns då lite närmare oss västerlänningar avståndet till trots.

Inte skriver Trump eller Lödkolven eller Macron ledsna meddelanden på Twitter när 30 personer dödas i terrorattentat i t ex Yemen.

Men en annan förklaring är ju förstås den uppenbara...
Citera
2019-03-16, 10:26
Medlem
dobbelinas avatar
Sverige, den perfekta eldtriangeln.

Hörna 1. Inspiration till Christchurch dådet från Drottninggatan massakern.
Således kommer vi att ligga i fokus när islamisterna ger igen.

Hörna 2. Horder av desillusionerade återvändande mördarbanditer från IS.

Hörna 3. Total avsaknad av lagstiftning för att komma tillrätta med dessa.

Det är alltså inte en fråga om, utan när det smäller nästa gång här som vedergällning.
Citera
Medlem
Overminds avatar
På Aftonbladet står det om en pappa till sin döda son (14 år) som sa "En modig liten soldat"...

En SOLDAT???? Vem fan beskriver sitt 14 åriga barn så??? Soldat för vad??? Islam?? Och så var det en radikaliserande moské terroristen attackerade också.... Låter ju inte bra eller vettigt alls!
Citera
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malloy2
Såg honom på TV nyss när han blir eskorterad in i rättssalen. Är han inte lite åt det småväxta hållet? Små killar brukar ju ha väldiga komplex just för detta. Lägg till hans misslyckade första försök till att fickparkera ( han får hålla på några gånger), så kommer jag fram till att han är en mobbad kille som ovanpå det är väldigt osäker på sin manlighet. De uppumpade musklerna bekräftar min hypotes. 😬
Ja, har nyheterna på och såg att han inte var så lång och vakterna runt honom var alla längre.
Citera
2019-03-16, 10:27
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Märkligt att vi inte läst om alla dessa attcker i media då. Vi borde ha sett krigsrubriker om nazism. Men det har vi inte. Så ditt patetiska försök att påstå något annat faller platt.

Precis du har inte hört om attackerna, så de har inte hänt?!

Moskér har attackerats i Kanada, England och USA. Här i norden har du alla bränder mot flyktingboenden som självklart är terrorism, du har Anton Lundin, Peter Mangs, breivik, för nämna de mer kända.
Citera
2019-03-16, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Nej det gör de inte. Om de trodde på Jesus så skulle de följa honom. Inte den falska profeten.

Bara för dig att hosta upp en källa på det.

Här har du för ditt påstående att Akilov gjorde is-gängtecken med vänster hand. Notera texten på skylten Vårby Gård.

https://samtiden.nu/wp-content/uploads/2018/02/akilov-bild-polisen-759x500.jpg

Truthseeker kallar du alltså, vilket skämt.
En del muslimer tror att Jesus har funnits, bara som profet, men de tror inte att Han lever idag och kan frälsa och göra under. Han ljög mycket , denne mördare.
Citera
2019-03-16, 10:28
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
På Aftonbladet står det om en pappa till sin döda son (14 år) som sa "En modig liten soldat"...

En SOLDAT???? Vem fan beskriver sitt 14 åriga barn så??? Soldat för vad??? Islam?? Och så var det en radikaliserande moské terroristen attackerade också.... Låter ju inte bra eller vettigt alls!
Flera som kommenterat det och som svensk så tänker jag att det är ett uttryck för att han var modig. Sen om det betyder samma sak i mena-länderna eller om det är bokstavligen vet jag inte.
Citera
2019-03-16, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
De terrorattacker som sker i västvärlden är det mest högerextremism
Jag ser gärna statistik på detta.

Jag förstår inte hur man kan missa 9/11, Paris, Bryssel, London, Manchester, Stockholm, Toulouse, Beslan, Moskva, Boston, Orlando, Nice, Köpenhamn, Lyon, San Bernardino, Marseille, Rouen, Ansbach, Berlin, Wurzburg, New Jersey, Ohio, St Petersburg, Åbo, Melbourne, Amsterdam m.fl?
Citera
2019-03-16, 10:29
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Jag ser honom mer som en besviken och frustrerad ateist än som någon form av religiös krigare.
Det här babblandet om Valhall och fallna ”krigare” höll skinnbulorna på med i Sthlm på 80-talet.
Mest tröttsamt...
Ja, han är uppenbarligen ingen stor tänkare, men som australiensare är han såklart fostrad i någon slags kristen anda, snarare än i någon muslims eller buddistiskt dito. Nu blev det som det blev, hans tänkande räckte inte till någon politisk eller sektliknande rörelse, han pimpade sina vapen och sköt ihjäl ett 50-tal personer istället...
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta måste vara det mest rapporterade och uppmärksammade terrordåd någonsin! SR sände live hela dagen igår, Studio Ett helt vikt åt det, extrasändningar till höger och vänster. Bra att det rapporteras givetvis, ett hemskt dåd, men varför är det sådan enorm uppmärksamhet om detta fall?
Var väl samma sak 9/11,Paris och Drottninggatan? Däremot mindre än attentatet på bögklubben i USA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind

Det är en metafor för en krigare/kämpe i livet
Citera
2019-03-16, 10:31
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Real, börja du

Okej, visst, jag kan börja. Här:

Varsågod. Nu ska du bevisa för mig att högerextrema attacker mot muslimer är fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in