2019-03-16, 20:01
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Japp!
Detta dåd kunde inte ha kommit med en bättre tajming.

Nu när alla ISIL resenärer ska få komma hem, deras monumentala brott mot mänskligheten är nu helt överskuggat.
Bah, Löfven kommer stå med öppna armar och bjuda in dem utan att ens be dem raka bort skägget...blir nog finmiddag också på skattebetalarnas bekostnad skulle jag tro.
Fan jag skulle tågluffa inom Europa snart, blir nog att lägga detta på hyllan. Det kommer finnas så in i helvete mycket tunga vapen på varje jäkla tågstation i Europa året ut...tack för det
Citera
2019-03-16, 20:02
Medlem
smoerreboms avatar
Det finns ju onekligen en del humor i detta att en rånazist i Nya Zeeland av alla jävla ställen ska hämnas för Drottninggatan och ge alla dumliberaler här gratis ammo att spamma om. Vi kan räkna med att Charlatan-Annie kommer ta upp detta vid minsta tillfälle.
Citera
2019-03-16, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Skulle han vara modig? Då skjuter man inte ihjäl obeväpnade människor och 3 åriga barn.
Svenska Jesper som strider mot IS skulle jag snarare kalla modig, där handlar det om vapen MOT vapen.
GM ville ju inte heller skjuta mot polisen, så
nää jag får inte känslan av att han var redo att dö.
Då skulle han vänta in poliserna, hålla i geväret,
tills poliserna var tvungna att skjuta honom.

GM är en väl en förvirrad autist förmodar jag, som fått för lite sex,om ens ett enda knull i hela sitt liv..snart 30
Istället för att fokusera på sig själv, hämnas de på andra.
De hakar tvångsmässigt upp sig på något och gör sig till en lyckad hjälte i deras egna värld.
I det verkliga livet är de misslyckade.

Han vill ha en motattack av musslorna. Den kommer, kanske inte imorgon, men den kommer.

Sen kan vi slå tillbaka 10-falt.
Citera
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Brevik har väl fortfarande bäst kill rate?

Nä inte alls. 90 talets Timothy Macveight förkolnade 168 människor med sin bomb. Han var väl förvisso nån slags nynazist men mest av allt var han en extrimistliberal regeringskritiker (det här var nog under Clintons styre). Tror dom flesta av offren var vita också. Han triggades av den där sekten som blev trakasserad av militärpolisen (o faktiskt sen dödad av dom).

Den aspekten lyfts aldrig fram i media men alla amerikanska lantisar som värnar om sin rätt att få ha skjutvapen är ju alltså egentligen snarare extremt liberala än vad dom är konservativa(även om det på sätt o vis var en traditionell aspekt i det liberala samhället som ex vilda västern utgjorde).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Säkert förtryckt homosexuell likt Anton, Breivik och den där tomten som gick rampage på bögklubben i Florida också.

Att inte kunna/våga komma ut är säkerligen en faktor till det växande hatet. Hela ISIS är väl också en bunt bögar som hatar kvinnor?
Du är nog rätt ute. Snubben ser bög ut. En självhatande bög som växte upp i ett torftigt hem där känslor undertrycktes och där alla som avvek från John Wayne matchoidealet stämplades som fjollor. En liten rädd familj där känslor var förbjudna.
Citera
2019-03-16, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Har inte sagt något om nån snubbe med joystick.

Jag tror att GM har åtminstone två andra motiv för sitt dåd även om han även gärna vill sätta skräck i muslimer rent allmänt.

Dels vill han öka på spänningar inom civilsamhället, dels vill han likt Breivik locka fram möjliga följare.

Om inte det räcker så tror jag att han verkligen ville mörda muslimer bosatta i NZ.

Men sådana tydliga motiv förstår du dig såklart inte på, du har hört att det är ett terrordåd och du har en klar och tydlig instruktion om definitionen som inte låter dig tänka längre än näsan räcker.

Varför öppnar du din käft om något du inte har en aning om då? Läs inlägget jag citerade.
Att han har två eller femton andra motiv har inte med saken att göra. Vi prata inte ens om GM.
Senast redigerad av Itwillhold 2019-03-16 kl. 20:14.
Citera
2019-03-16, 20:07
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Skydd ifrån vad? Regn?

Det är en skymf att jämför fegisen med soldater. Jag pratar inte om attacken som skedde på första moskén. Ynkryggen blev iväg jagat av en obeväpnat muslim i den andra moskén.

Edit:
Länk

Det du länkar till är ju ingen film... bara vad muslimer säger

Tror du på lögnaktiga muslimer?
Citera
2019-03-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Rätt random snubbe som inte har så mycket att förlora. Han klippte lite musslor.

No big deal. En bit in på 30-talet så kommer detta ske dagligdags.
Citat:
Ursprungligen postat av matau
Det är just sådana män som han som etablissemanget är rädda för.
Eller så är det precis denna sortens reaktion man behöver för sina syften. Vem vet, de kanske till och med aktivt försöker skapa "sådana män"? De med makt är utan tvekan de mest perversa och ondskefulla ibland oss.

I vilket fall, en intressant video. Om Breivik hade streamat hade den videon naturligtvis varit nummer ett, men detta är naturligtvis den främsta videon av sitt slag idag hitintills. Muslimer reagerar på samma vis som icke-muslimer när de utsätts för terror: nästan total frysning och skräck. Otäckt att beskåda och jag får precis samma ångest när jag ser detta som när jag ser muslimernas otäcka härjningar. Däremot är den på sätt och vis bra såsom ett komplement till de tusentals muslimska hemskheterna - den ligger så att säga rätt i tiden.

Vi som inte rör oss i sociala sammanhang får förmodligen anledning att se framt emot fler av denna sorts videor. Muslimer avskyr västerlänningar och västerlänningar kommer lära sig avsky muslimer. Det kommer nog bli lite som IRA, mer och mer extrema dåd.

Fram med popcornen grabbar!!
Citera
2019-03-16, 20:08
Medlem
Tydlingen någon som lagt upp twitter om hämnd kommer. Länkar bilden här. Kontot är nu spärrat. https://pbs.twimg.com/media/D1tZfOXW0AEnuiw.jpg
Citera
2019-03-16, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Vem hämnas på vem, egentligen?
Vi pratar om religiösa och etniska konflikter som pågått i över 700 år.

Våra politiker kommer att se till att konflikterna fortsätter.

En politikers våta dröm, deras tystnad tyder på att de funderar på hur de ska utnyttja dådet till sin fördel på måndag.
Citera
2019-03-16, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Är inte så säker det..han verkar ju tillhöra de
introvertas skara, som brukar ha svårt med ironi

Du förstår inte humorn och jargongen på 4ch.

Snubben har rent av slängt in den gamla klassiska copypastan om "gorilla warfare" i skriften.

Och skriver på s17:
Citat:
Were you taught violence and extremism by video
games,music,literature,cinema?

Yes, Spyro the dragon 3 taught me ethno-nationalism. Fortnite trained me
to be a killer and to floss on the corpses of my enemies.
No.

Spyro the dragon 3 är därmed nu ett naziztizkt spel.
Citera
2019-03-16, 20:12
Medlem
Koodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantAgda23
Seriöst sa han på riktigt "remember to subscribe to pewdiepie" och sen den där musiken i bilen innan... Sjuk jävel, blir illamående.

Hahaha nää sa han så? Då är han cool ju! 😎 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in