2019-03-16, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Totalt ologiskt och märkligt hur ett högernationalistiskt terrordåd av någon slags ekologifascist börjar handla om judar.

För det första är judar i Europa precis som européer vita. Även européer har till stor del genetiska släktband till levanten även om det varierar en del.

Men framförallt, om "de vita" blir underminerade vilka kommer de att ta med sig i fallet? Judarna såklart. Utan Västvärldens (och USA:s) hjälp är ju judarna och Israel chanslösa. Att den judiska gruppen svävar på målet när det gäller multikulturfrågan beror ju på fortsatt (och motiverad) skräck för högerextremism. Jag kan tycka att de skulle tjäna på att vara tydligare när det gäller islamism men jag kan också förstå varför de inte vågar med tanke på hur känsligt det är att kritisera islam i väst. Svår balansgång.

Sedan är ju hela idén att en liten folkgrup på 10-15 miljoner personer skall styra världen orimlig i sig själv. Det kommer ju inte att gå.

Gå tillbaka till mina tidigare inlägg. Nej, det var det löjligaste jag hört på länge att judar skulle vara vita. De ser sig själva som en distinkt folkgrupp vilket de också är på raslig nivå, sedan så har ju en del "europeiska" judar rasblandat med vita och fått mer vita drag. Där deras judiska utseende inte är lika karakteristiskt som i den den berömda filmen "Der Ewige Jude".

Det är ingen som har påstått att 10-15 miljoner judar är helt i maskopi med varandra i varenda beslut. De främsta spelpjäserna på den politiska scenen är stora lobby organisationer som styrs eller finansierats oftast av judar, judiska riskkapitalbanker som Goldman Sachs för främja sina egna intressen. Som allt som oftast brukar vara i samklang med globalism,feminism,HBTQ, massinvandring etc. Det finns många aspekter man kan fokusera på, men den enskilt största och viktigaste är folkutbytet, där vi ersätt av lägre mer lätt kontrollerande kast. Judar har ingen rätt att lägga sig i vita länders politik det minsta grina om antisemitism eller dylikt. De har ett land där de kan verka och det är israel, även om det stal det och dess existens inte borde erkännas, vi kan ju börja skicka hem medborgarna med dubbelt medborgarskap och beslagta deras stulna tillgångar.
Citera
2019-03-16, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ok, dock är det vanligt att folk använder ord dom inte riktigt förstår innebörden av. Jag har hört folk kalla andra för psykopater pga triviala gärningar som fortkörning tex.

Beteendet är såklart avvikande men bara för offren var obeväpnade betyder det inte att GM är en psykopat.
Det verkar dock som att dådet är resultatet av något som grott inom honom i några års tid och han verkar (iaf utåt sett) driven bla av ett hämndbegär.
Ibland är det även en bättre förklaring än tex psykisk sjukdom eller annan avvikelse.

Vi lär ju få veta mer om GM, även om det kommer ta lite tid, men visst kan man spekulera fram tills dess.. och efter.

Ja, lägg märke till att jag aldrig hävdat att GM INTE är en psykopat.

Bara att hans gärning inte kan visa på att han skulle ha psykopati.

Som du säger kan man spekulera, men att uttala sig träffsäkert som vissa gjort i denna tråden är nonsens.
Citera
2019-03-16, 19:24
Medlem
KronPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slisket
har lyckats missa filmen totalt länk pls

Kolla min signatur eller besök (FB) Flera döda vid attack mot moské i Nya Zeeland (2019-03-15)
Senast redigerad av KronPelle 2019-03-16 kl. 19:26.
Citera
2019-03-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itwillhold
Hahah va? Nej såklart är de handlingen som sätter ordet. NZ var terror, Drottninggatan va terror. En snubbe med joystick i ett krig är inte terror punkt

Berätta gärna vad de "andra" målen är 😂

Har inte sagt något om nån snubbe med joystick.

Jag tror att GM har åtminstone två andra motiv för sitt dåd även om han även gärna vill sätta skräck i muslimer rent allmänt.

Dels vill han öka på spänningar inom civilsamhället, dels vill han likt Breivik locka fram möjliga följare.

Om inte det räcker så tror jag att han verkligen ville mörda muslimer bosatta i NZ.

Men sådana tydliga motiv förstår du dig såklart inte på, du har hört att det är ett terrordåd och du har en klar och tydlig instruktion om definitionen som inte låter dig tänka längre än näsan räcker.
Citera
2019-03-16, 19:27
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jaha, judarna i Israel vill ju bara ha judar där, så jag antar att judar är nazister då, enligt din logik...

Har kollat filmen som Moderator länkar till, var han inte på två olika ställen, är båda dessa ställen med på den filmen, eller finns det en film till?

Tror inte han streamade den andra attacken, frågan är då ,varför inte? Han kanske inte ville filma när han blir gripen eller påhoppad utav civila.
Citera
2019-03-16, 19:29
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Tror inte han streamade den andra attacken, frågan är då ,varför inte? Han kanske inte ville filma när han blir gripen eller påhoppad utav civila.

Enligt uppgifter så stängdes/blockerades streamingen av leverantören...
"Ardern uppmanar alla att inte dela det material från dådet som spridits via sociala medier.

Skytten direktsände dådet via Facebook i 17 minuter. Nyzeeländsk polis uppger att man arbetar för att få bort filmen från nätet och varnar för att spridning av materialet kan leda till upp till tio års fängelse. På filmen syns främre delen av ett automatvapen när gärningsmannen går genom den första av de två attackerade moskéerna och mejar ner alla som kommer i hans väg.

Facebook raderade videon samt mannens konton på Facebook och Instagram kort efter sändningen, skriver Facebook på Twitter."https://www.pt.se/nyheter/haktad-for-massmord-som-chockat-nya-zeeland-11156480.aspx
Senast redigerad av Avengersson 2019-03-16 kl. 19:42. Anledning: Tillagt
Citera
2019-03-16, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Varför är det oväntat att muslimer skrev så?

Jag börjar verkligen undra om majoritet utav användarna här ens har pratat med en muslim. Känns som en slags cirkle jerk här angående muslimer, där någon har hittat på något om någon, som sen sedan upprepas konstant fast ingen vet om det finns någon sanning i det alls.

Det kan även tilläggas att ”oväntat” syftade just på det faktum att många medier (och därmed även vissa läsare) har försökt rasiststämpla honom, eller de som på allvar nu kopplar ihop honom med attacken mot muslimer. För dessa borde det också vara oväntat att han får ett sådant stöd...

Anklagelser/antydningar som:

”Terrorist doing attack for u. Please stop pew”

”48 people died and people are like. "We need to support Felix" lmao shits crazy.”

”Stop supporting fascists like him” osv.

Och support som:

”I'm a practicing Muslim and I believe that you have nothing to do with what happen in New Zealand. Stay strong man. We love you.”

”I am a Muslim and Ive been watching pewds for many years, if you are new here after the recent controversy, I can confirm that he is not a white supremist or some shit, he is respectful.”

”as a muslim and a fan of you for a very long time. it's not your fault you have nothing to do with it we love you please stay strong and keep doing what you're doing <3”

Även om den absoluta majoriteten förstår bättre, är min slutsats att medier skapar onödig polarisering när de gör dramatiska klickrubriker och vinklingar om honom. Och om mycket annat. Som bara leder till meningslös polarisering på låga grunder (åt båda hållen).
Citera
2019-03-16, 19:31
Medlem
22juni41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
En ynkrygg helt enkelt.
Hans feghet visar sig tydligen när terroristen flydde p.g.a en obeväpnad moskébesökare gjorde motstånd och jagade iväg honom. Hur skulle han våga ge sig på folk som faktiskt skjuter tillbaka?

Han tog skydd varje gång han bytte magasin, precis som soldater gör. Snarare det var araben som försökte fly medans gärningsmannen var upptagen med att skjuta folksamlingen i den andra sida men otur för araben att hans ammo tog precis slut och skulle ta skydd för ladda om.
Citera
2019-03-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matau
Gårdagens aktion var aldrig baserad på feghet. Han var faktiskt redo att dö eftersom han räds inte döden.
Han kom till det stadiet där döden har ingen betydelse.

Det han gjorde igår, som han var tvungen att göra var att återuppväcka sin vita ras som håller på att gå under längre tid med massimport på invällare och för den saken offrade och vigde han sitt liv för.

Hoppas kan du ju alltid.
Eller så var han helt enkelt en hjärntvättad clown styrd av nån jävla mkultra falang.
Citera
2019-03-16, 19:32
Medlem
Mr Bs avatar
Såg två ggr , kände inget, ganska uppenbart att någon kommer ta tag i det själva , när alla lala runt i lalaland medan islam breder ut sig , tyvärr kontraproduktivt men fis i rymden jämfört med muslimsk terror.
Citera
2019-03-16, 19:34
Medlem
22juni41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
En ynkrygg helt enkelt.
Hans feghet visar sig tydligen när terroristen flydde p.g.a en obeväpnad moskébesökare gjorde motstånd och jagade iväg honom. Hur skulle han våga ge sig på folk som faktiskt skjuter tillbaka?

Nja jag tror att han tog skydd varje gång han bytte magasin, precis som soldater gör. Snarare det var araben som försökte fly medans gärningsmannen var upptagen med att skjuta folksamlingen i den andra sida men otur för araben att gärningsmannens ammo tog precis slut och skulle gå in i korridoren igen, då de två kom in samtidigt.
Citera
2019-03-16, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Itwillhold
Misslyckat folk som begår självmord är inte heller rädda för döden

Inte samma sak.
Den ena är redo att dö för en orsak tillskillnad från den andra som tar sitt liv för ingen orsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in