2019-03-16, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Det är alldeles uppenbart att du sympatiserar med handlingarna.

Kom du på det nu Sherlock, mina tidigare inlägg har tyvärr raderas. Brenton Tarrant är en hjälte med all rätt och det propaganda inslag han lyckats med är lysande, alla kudos till honom, vilka jävla kille. Jag skriver detta med ett stort smile på mina läppar medan filmen där han hämnas på de tidigare offren rullar i mitt huvud. Hell yeah baby, alla sunda,friska, empatiska personer sympatiserar med handlingen, nog är nog, inga mer vita som blir offer, ingen mer tystnad angående massinvandring. Bara värdelösa hanrejs känner skuld,skam eller beklagar
Citera
2019-03-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insida
Ja, om de ger sig på obeväpnade civila.

På tal om hemsnickrade definitioner menar du?

Du får såklart tro vad du vill men det kommer inte göra GM till psykopat i dess verkliga mening.

Han kan vara en psykopat men jag är långt ifrån övertygad om det och din tro påverkar inte det minsta i någons bedömning, kanske dags att släppa det om du inte har något handfast för att stärka din tes?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ja, hemskt med okejtecknet. Vad är nästa steg - att han dricker ett glas mjölk?

Att han radikaliserar klimat-Greta när hon råka läsa hans skrift och inser att kebaben måste väck, för klimatets skull.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Det är inte så du argumenterar.

Du hävdar att han är psykopat för att han ger sig på obeväpnade civila. Du har ingen grund för detta påstående.

Jag försöker förklara för dig att det är ingen skillnad mellan en terrorist eller soldat när dom dödar en människa om dom upplever personen som ett hot för att avgöra om dom saknar empati eller ej, båda har ihjäl en annan människa i slutändan.

En person som sitter på ett kontor i USA och styr ett obemannat flygplan på andra sidan jordklotet med joystick, är inte hotad på något sätt fysiskt och är ganska så mycket mer tung beväpnad än någon jihadkrigare med kpist.

Precis som att terroristen inte är hotad fysiskt av obeväpnade människor.

Men, soldaten som styr det obemannade flygplanet upplever dessa människor som ett hot.

Precis som terroristen.

Det behöver därmed inte betyda att han är psykopat och saknar empati. Isåfall måste du hävda att även den militära personalen i USA är en psykopat utan empati.

Att ha ihjäl en annan människa innebär inte att man är psykopat. Exempelvis stridande parter i krig.

IS-soldater är ej obeväpnade civila om det är dessa du tänker på. Terroristen i NZ sköt inte ihjäl kpist-beväpnade jihadkrigare i strid. Han skjöt obeväpnade civila.

Att inte se skillnad på detta är psykopatdrag. Så kallat ”moraliskt vanvett”. Den vanliga moraluppfattningen är att det är skillnad, varför vi också har lagar som gör denna skillnad. Terroristens moral i NZ är alltså en kraftig avvikelse. En störning.
Citera
2019-03-16, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag har aldrig påstått att dom inte har sympati med offren.

Du skriver:

Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Lite skrämmande att polisernas sympatier verkar ligga helt på gärningsmannens sida på domstolsvideon.

Med andra ord känner dom enbart sympati med gärningsmannen och inte offren.

Eller vilka sidor talar du om?
Citera
2019-03-16, 18:59
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matau
Undrar hur Brent Tarrent mår idag? Säkerligen mår han som i filmen Baksmällan.
Nä, jag tror han bara är lite "Wasted" och såg detta som ett felsteg i GTA...
Han botar just nu bara om systemet...liksom Breijvik.

Blir nog en "uppdatering" här eller där man förhoppningsvis inte är just då :-(
Citera
2019-03-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insida
Att ha ihjäl en annan människa innebär inte att man är psykopat. Exempelvis stridande parter i krig.

IS-soldater är ej obeväpnade civila om det är dessa du tänker på. Terroristen i NZ sköt inte ihjäl kpist-beväpnade jihadkrigare i strid. Han skjöt obeväpnade civila.

Att inte se skillnad på detta är psykopatdrag. Så kallat ”moraliskt vanvett”. Den vanliga moraluppfattningen är att det är skillnad, varför vi också har lagar som gör denna skillnad. Terroristens moral i NZ är alltså en kraftig avvikelse. En störning.

Ingen påstår att det inte är skillnad att ha ihjäl oskyldiga civila och stridande fiender med vapen.

Men du förstår inte att det kan finnas andra perspektiv än ditt egna, det är detta som kallas empati.

För terroristen upplevs personerna som ett hot, vilket betyder att han inte behöver vara en psykopat mer än en soldat som blir hotad av en väpnad motståndare.

Förstår du?
Citera
2019-03-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itwillhold
Igen.. 😂
En terrorist har som mål att sätta skräck. Inte döda för att känna sig tryggare..

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Terrorism

Trams, terrorism kan ha flera mål och det är inte GM som kallar sig själv terrorist.

Jisses va mycket korkade inlägg om hårklyverier.
Citera
2019-03-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
På tal om hemsnickrade definitioner menar du?

Du får såklart tro vad du vill men det kommer inte göra GM till psykopat i dess verkliga mening.

Han kan vara en psykopat men jag är långt ifrån övertygad om det och din tro påverkar inte det minsta i någons bedömning, kanske dags att släppa det om du inte har något handfast för att stärka din tes?

Den ursprungliga tesen jag invände mot var att terroristen i Australien inte kan vara psykopat eftersom soldater i krig dödar. Men det som gör att många kallat honom psykopat är inte dödandet i sig utan att han gav sig på obeväpnade civila.
Citera
2019-03-16, 19:03
Medlem
sliskets avatar
I Januari så bombade AbuSajaf "ISIS" en kyrka i Filippinerna vart är fakeltågen och handhjärtan för dessa Kristna offer?

Nått bistånd från Löven som utlovades igår i media till Nya Zeeland blev det heller inte nått tal om.

https://www.bbc.com/news/world-asia-47018747
Citera
2019-03-16, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Trams, terrorism kan ha flera mål och det är inte GM som kallar sig själv terrorist.

Jisses va mycket korkade inlägg om hårklyverier.

Hahah va? Nej såklart är de handlingen som sätter ordet. NZ var terror, Drottninggatan va terror. En snubbe med joystick i ett krig är inte terror punkt

Berätta gärna vad de "andra" målen är 😂
Citera
2019-03-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Hon är en av de som jobbat väldigt febrilt med att få klippet bannlyst, de har givetvis försökt med folk har laddat upp det på nytt och nytt, tack gode gud. Du har ingen koll på judefrågan så som du formulerar dig. De sitter inte vid några spakar och styr allt med de har mycket makt och de jobbar på bästa sätt att underminera vitas intressen.
...

Totalt ologiskt och märkligt hur ett högernationalistiskt terrordåd av någon slags ekologifascist börjar handla om judar.

För det första är judar i Europa precis som européer vita. Även européer har till stor del genetiska släktband till levanten även om det varierar en del.

Men framförallt, om "de vita" blir underminerade vilka kommer de att ta med sig i fallet? Judarna såklart. Utan Västvärldens (och USA:s) hjälp är ju judarna och Israel chanslösa. Att den judiska gruppen svävar på målet när det gäller multikulturfrågan beror ju på fortsatt (och motiverad) skräck för högerextremism. Jag kan tycka att de skulle tjäna på att vara tydligare när det gäller islamism men jag kan också förstå varför de inte vågar med tanke på hur känsligt det är att kritisera islam i väst. Svår balansgång.

Sedan är ju hela idén att en liten folkgrup på 10-15 miljoner personer skall styra världen orimlig i sig själv. Det kommer ju inte att gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in