2019-03-16, 18:23
Medlem
Tusen tack Debran för FUP:en!

Jag tippar på "man kunde även notera hur mannens händer och fötter hade skärsår" och
"får syn på ett par ben och blodiga bara fötter"
Men är också fundersam på vad han var iklädd. Eventuellt är det en huva men tycker inte antalet överstrukna bokstäver stämmer riktigt med det.

Jag noterar att det står sömnmedel på föräldrarna men läkemedel på dottern...?
Varför, är det inte samma typ av lugnande de har i sig?
Senast redigerad av Zebrima 2019-03-16 kl. 18:36.
Citera
2019-03-16, 18:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima

Jag tippar på "man kunde även notera hur mannens händer och fötter hade skärsår" och
Men är också fundersam på vad han var iklädd. Eventuellt är det en huva men tycker inte antalet överstrukna bokstäver stämmer riktigt med det.

Nu gissar jag bara så rätta mig om jag har fel. Är det inte så att när en person är död så samlas allt blod i den lägsta delen av kroppen. Kanske såg polisen att händer och fötter var fyllda med blod och förstod då direkt att personen var död
Citera
2019-03-16, 18:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan?

Det där vart det svartaste jag sett på länge, jag tyckte ju att Johanna Möller,s RPU var dukfigt svärtad men det här slog fan rekord.

Men man får väl vara glad över det lilla här i världen, kammarrätten lär ju inte bli mer samarbetsvillig angående vad som kan släppas till den nyfikna allmänheten.
Själv har jag inte trott det skulle lämns ut värst mer än det som kom via pressträffen. Däremot att innehållsförteckning kommit med. Men samtidigt kanske det ser ut så här iom att det inte ska läsas av rätten och nån ÅK har inte varit med och sammanställt vad som ska till slasken eller inte.
Citera
2019-03-16, 18:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nu gissar jag bara så rätta mig om jag har fel. Är det inte så att när en person är död så samlas allt blod i den lägsta delen av kroppen. Kanske såg polisen att händer och fötter var fyllda med blod och förstod då direkt att personen var död
Ja, så är det relaterat till tyngdlagen och de lär vara både missfärgade och svullna..
Citera
2019-03-16, 18:40
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, så är det relaterat till tyngdlagen och de lär vara både missfärgade och svullna..

Tack, då fick vi kanske en förklaring till varför de nämnde händer och fötter
Citera
2019-03-16, 18:40
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Tack Debran för länken med FUP.

Du har helt rätt Zebrima, lägsta tyngdpunkterna på en hängande kropp fylls med blod och vävnadsvätska. Armarnas blod och vätska rinner ner i händerna och benens samt delar av kroppens väskor ner i fötterna. Det blir mycket svullet och blåaktigt.
Jag tror att det under maskningen i FUP kan stå ”uppsvällda” och kanske möjligen ”blodiga” händer och fötter.
Sannolikt har O rivskador på händerna. Fötterna, som var bara, kan skadats av det där obekräftade trasiga glaset som det funnits tråduppgifter om.
Citera
2019-03-16, 18:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Själv har jag inte trott det skulle lämns ut värst mer än det som kom via pressträffen. Däremot att innehållsförteckning kommit med. Men samtidigt kanske det ser ut så här iom att det inte ska läsas av rätten och nån ÅK har inte varit med och sammanställt vad som ska till slasken eller inte.

Ja, det vore ju bra med en innehållsförteckning just för att se vad de har prickat av.

Man ser ju klart och tydligt att det har sovrats hårt bland de dokument som varit tillgängliga när man läser beslutet som bifogades.

Det gör givetvis det fan så mycket svårare att överklaga, man vet ju inte vilka dokument som finns att få, men det är förmodligen avsikten.
Citera
2019-03-16, 18:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja kanske, men säger man "iklädd" då? Barfota iaf och hängd med någon form av "snöre".
Varför inte? Iklädd en huva. Iklädd en luva. Klädesplagg lär det väl vara och jag gjorde associationer till vad jag erfarit..
Citera
2019-03-16, 18:51
Medlem
harperlees avatar
Som jag förstår det så är första dotterns protokoll på sidan efter Hannas, där står det "sömnmedelspåverkat tillstånd".

För andra dottern är det protokollet på sista sidan. Det är väldigt slarvigt överstruket och jag är ganska säker på att det står "ej påvisat någon förekomst av läkemedel".

Citat:

Citera
2019-03-16, 18:51
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Mycket talar väl för att barnen var ”tvungna” att dö för att H redan var mördad.
Då blir det ju väldigt svårt att låta dem vara - med eller utan sederande medicin.

Planen var att alla fyra skulle dö och ja det är mycket sorgligt och smärtsamt att ta in.
Citera
2019-03-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack Debran för länken med FUP.

Du har helt rätt Zebrima, lägsta tyngdpunkterna på en hängande kropp fylls med blod och vävnadsvätska. Armarnas blod och vätska rinner ner i händerna och benens samt delar av kroppens väskor ner i fötterna. Det blir mycket svullet och blåaktigt.
Jag tror att det under maskningen i FUP kan stå ”uppsvällda” och kanske möjligen ”blodiga” händer och fötter.
Sannolikt har O rivskador på händerna. Fötterna, som var bara, kan skadats av det där obekräftade trasiga glaset som det funnits tråduppgifter om.

Tack, ja det kan ju även stå "hade svullnad" och " svullna händer och fötter" men frågan är varför man väljer att maska just detta? Visserligen är det mesta maskat, men just dessa bitar i polisrapporterna har förhållandevis mycket synligt kvar.
Citera
2019-03-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Som jag förstår det så är första dotterns protokoll på sidan efter Hannas, där står det "sömnmedelspåverkat tillstånd".

För andra dottern är det protokollet på sista sidan. Det är väldigt slarvigt överstruket och jag är ganska säker på att det står "ej påvisat någon förekomst av läkemedel".

Ah, du har förstås rätt, tack! Jag ser det nu också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in