2019-03-16, 17:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Tomtedräkt?
Eh... nej - skulle inte tro det. Men däremot är det en del som täcker ansiktet med en huva ifall nån anhörig skulle kliva in först och han lär vara den de ser direkt och torde ringa polis/amb i ren panik...
Citera
2019-03-16, 17:57
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Det förtydligades att barnens journaler fanns i Lunds regionarkiv, så snacket om privata obskyra läkare, tyska diagnoser, diagnoser från kliniker som förlorat sitt vårdavtal kan man härmed lägga ner. Skönt efter ett år av krumbukter och ännu en plump i felprotokollet hos somliga.

"Regionarkivets journal- och arkivservice tillhandahåller patientjournaler från Region Skåne och arkiverade patientjournaler från vissa privata vårdgivare i Skåne. "

https://www.skane.se/organisation-politik/Regionarkiv/Patientjournaler/
Citera
2019-03-16, 17:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Enligt ett inlägg tidigt i tråden så skulle fler än en ”vara klädda i något”.
Citera
2019-03-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Eh... nej - skulle inte tro det. Men däremot är det en del som täcker ansiktet med en huva ifall nån anhörig skulle kliva in först och han lär vara den de ser direkt och torde ringa polis/amb i ren panik...

Ja kanske, men säger man "iklädd" då? Barfota iaf och hängd med någon form av "snöre".
Citera
2019-03-16, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esum
Min kompis mamma arbetar med fallet, hon har läst brevet. Riktigt sjukt brev.

”Riktigt sjukt brev” = känslokallt; ”Till den det berör”...
Citera
2019-03-16, 18:11
Medlem
Citat:
Det förtydligades att barnens journaler fanns i Lunds regionarkiv, så snacket om privata obskyra läkare, tyska diagnoser, diagnoser från kliniker som förlorat sitt vårdavtal kan man härmed lägga ner. Skönt efter ett år av krumbukter och ännu en plump i felprotokollet hos somliga.

Fast där kan du ändå ha fel: ”Regionarkivets journal- och arkivservice tillhandahåller patientjournaler från Region Skåne och arkiverade patientjournaler från vissa privata vårdgivare i Skåne.”

Klippt från regionarkivets hemsida.
Citera
2019-03-16, 18:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
"Regionarkivets journal- och arkivservice tillhandahåller patientjournaler från Region Skåne och arkiverade patientjournaler från vissa privata vårdgivare i Skåne. "

https://www.skane.se/organisation-politik/Regionarkiv/Patientjournaler/

Tack, den uppfattningen hade jag också. Perfekt att du tog fram fakta innan det skapas trådsanningar, vilket tydligen redan verkar ha skett.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-16 kl. 18:44.
Citera
2019-03-16, 18:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du Develi var en av dem som skitade ner trådens försök att få fram korrekta fakta.
Du försökte få det till att Hanna kunde suiciderat genom att samtidigt strypa och kväva sig själv - rena dumheter.
Du försökte också påstå att Stehlitz hade rätt, genom att om och om igen citera Stehlitz. Vi vet idag att denne påhittade sanningssägare hade fullkomligt fel kring en så viktigt uppgift som att Hanna skulle skrivit avskedsbrevet för hand.

Du häcklade dessutom mig och mina helt korrekta uppgifter kring mina samtal med polisens talesperson EG W och ansvarig jurist A-C A - uppgifter som du lätt kunnat kontrollera hellre än att spy galla över.
Du har bidragit till att vi alla inte kunnat diskutera öppet kring de korrekta fakta vi haft för du har hela tiden lagt grus i diskussionen med dina felaktiga påståenden och aggressiva attityd.
Hur många andra fall och pseudopsykologiserande du än postat textmassor om - i Bjärredsfallet har du haft en faktaresistent hållning. Det hjälper inte att du hugger efter andra postare.

Saken är den att S kom med fakta som diskuterats visa sig vara trovärdig - planering sen hösten.
Det var vad som betonades. Även rätt när vi jämför med Moas barnvakt om regelbundna besök.
Det var mer rätt än asexualitet, inget avskedsbrev och Sertralin det.
Eller alternativmedicinska intyg från Tyskland för att bedra skolan. Ingen diagnos ME. Missan och rockkungen.

Ja, jag kommer fortsätta ifrågasätta dina uppringningar eftersom du med frenesi uppger Oskar ha mördat alla tre.

Gällande att strypa sig själv är det din kompentens jag ifrågasatte eftersom du påstod att det inte var möjligt. Det är med andra ord väldigt konstigt att som läkare och obducent påstå att man tappar greppet av en reflex.
Det är med andra ord möjligt att ta livet av sig på detta sätt.

Fortsättningsvis har jag konstant betonat att hur de dog inte är mitt huvudsakliga intresse. Jag är inte ett dugg intresserad av din klappjakt på Oskar eftersom du har fel och båda har gemensamt beslutat att avsluta sina liv och döttrarnas.

Däremot har jag trott att hon försökt suicidera på egen hand. Nu verkar han ha assisterat den du med frenesi försöker fria från skuld.
Senast redigerad av develi 2019-03-16 kl. 18:27.
Citera
2019-03-16, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad fan är det för fel på dig? Du har hänvisat till rent skräp själv bland annat via rockkungen och sitter nu som om du vore Moder Theresa själv.
Ta och kliv ner från din narcissistiska piedestal för det här brandtalet säger mer om dig än om hur det egentligen stått till i denna tråd.
Fortsättningsvis kan du ägna dig åt att diskutera fallet snarare än de här glorifierade pseudoanalyserna.

Pinsamt!
Tänk så olika vi uppfattar varandra här i tråden. Vi talar verkligen inte samma språk.
Jag trodde åxå på RK till en början, eller rätt så länge faktiskt. Det var mer än ledsamt att inse att hen inte var på riktigt. Det är inget man blir glad för precis. Dock är jag fortf. inte riktigt på det klara med hen. Någon insyn kanske fanns?
Finns ju andra här som tror på elli vilket jag är ytterst tveksam till. På samma sätt som vi tänker olika, talar olika språk så väljer vi olika vilka vi tror på. Jag tycker ändå det är så jävla lågt när 4-5 pers i samlad trupp ger er på solglittret.
Jag har all respekt för din kunskap develi men elakheter är inga bra argument och apropå argument så tror jag nog att du innerst inne förstår att deltagandet i din sorg var ärligt menat av alla här i tråden. Varför jag drog upp det i ett inlägg var menat som typ, att jag egentligen inte ville argumentera emot dig som var mitt uppe i ett sorgearbete. Tro inte alltid det värsta om dina medmänniskor.
Jag vet att du var lika jävlig mot vissa här innan du drabbades av sorg 😜🙂
Citera
2019-03-16, 18:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka

Det finns liksom ingen omtänksam slut på detta. Det är och förblir brutal. Och att föräldrarna just inte planerade gjorde det ännu mer brutal.

OM barnen vägrade att ta sömnmedel - hade man senast då haft möjlighet av avbryta det hela. I alla fall om H fortsatt var i livet.

Mycket talar väl för att barnen var ”tvungna” att dö för att H redan var mördad.
Då blir det ju väldigt svårt att låta dem vara - med eller utan sederande medicin.
Citera
2019-03-16, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Fast där kan du ändå ha fel: ”Regionarkivets journal- och arkivservice tillhandahåller patientjournaler från Region Skåne och arkiverade patientjournaler från vissa privata vårdgivare i Skåne.”

Klippt från regionarkivets hemsida.

Tack för info!
Ok, uppgiften dödar i alla fall RKs tyska diagnos och Glittrets konspirerande om Gottfrieskliniken.
Citera
2019-03-16, 18:21
Medlem
Reimers avatar
Men vad fan?

Det där vart det svartaste jag sett på länge, jag tyckte ju att Johanna Möller,s RPU var dukfigt svärtad men det här slog fan rekord.

Men man får väl vara glad över det lilla här i världen, kammarrätten lär ju inte bli mer samarbetsvillig angående vad som kan släppas till den nyfikna allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in