2019-03-16, 18:00
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Det är du som är infantil och gör den bedömningen, vilket är högst baserat på en låg IQ hos dig som gör att du har svårt att se orsak och verkan samt dra korrekta slutsatser. Jag beklagar dina brister, men som tur är finns det bra mycket mer smarta människor som kan förstå att Islam och muslimer inte ska befinna sig på europeisk mark samt förstå kopplingen mellan judars inflytande i det västeuropeiska samhället och massinvandringen!

Jag beklagar, men det är snarare du som lider brist på intelligens, som tror att judar ligger bakom massinvandring av de mest judehatiska folkgrupperna världen någonsin skådat.

Jag älskar David Dukes förklaring till varför judar ens skulle vilja göra något så galet.

- "They are CRAZY, that's why!"...

Citera
2019-03-16, 18:01
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
De byggde upp det ja, för att de tog över. Är samma sak om 300 år om muslimer tar över europa idag. Värderingarna är ändrade, och urbefolkningen inte haft något val, och muslimerna får all cred för vad som hänt mellan idag och om 300 år.

Att du valt just 300 år som legitim tidsspann för vilka som byggt upp landet är ju just för att det var då vi koloniserade länderna.

Du ljuger om att det är europeer som skapat australien och nya zeeland. Det är ju i rätt i sak, då det är europer som satt namnen och satt gränserna. Men det är samma här - om ledare från mellanöstern tar över Sverige och döper om det till Al Mohammad så är det knappast dom som skapat landat. De har skapat Al Mohammad - men landmassan skulle enligt mig inte tillhöra dom.

först och främst. nya zeeland befolkades av (ett relativt fåtal) maorier bara något hundra år före européerna kom dit. det har inte skett något folkutbyte på nya zeeland. att påstå det tyder på djup okunskap.

australiens historia är mer konfliktfylld och kontroversiell. men så är den just historia. du pratar om något som hände för 200 år sedan och där irländare, skottar och engelsmän i hög grad tvingades att flytta till australien, som straffångar, av en i hög grad diktatorisk och omodern regim. det blir bra märkligt att jämföra dessa händelser med vad som sker i modern tid, där en av islams främsta politiska ledare uppmanar muslimer att "erövra europa".
Citera
2019-03-16, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Nej, inte om man ska avgöra ifall någon saknar empati eller ej.

Både soldaten och terroristen upplever dom som fiender som hotar honom. Han anser därmed att han enbart försvarar sig emot ett upplevt hot.

Det behöver inte betyda att man är kallsint psykopat helt utan empati.

Om du inte förstår detta så kommer du aldrig lära dig förstå såna här människor och hur människor kan radikaliseras.

Offren var obeväpnade civila. Ej ett hot mot någon beväpnad till tänderna.
Citera
2019-03-16, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insida

Spelar ingen roll om dom var obeväpnade, deras hot utgjordes inte av vapen.
Citera
2019-03-16, 18:03
Medlem
Detta var verkligen inte otippat. Det är konstigare att det tog sån tid innan nåt hände. Kommer garanterat hända fler ggr. Folk kan inte vänds andra kinden till i all evighet.

Sen är det sånt hyckleri.. "fruktansvärt" "tragiskt" osv. Det dör fan mer barn i tex afrika per dag..

Man har lika mycket koppling till dem. Inte sitter jag och grinar för det? Och kväser ur mig sorgefloskler.

Skiter fullständigt i om ett rum fullt av gubbjävlar med skev kvinnosyn och tilltro till sagofigurer får stryka på foten.

Nejdu kaffet smakar lika bra idag!
Citera
2019-03-16, 18:06
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ej ett hot? Knappast något du har en susning om.
Better safe than sorry
Citera
2019-03-16, 18:08
Medlem
Citat:
Med samma logik borde USA kriga med sten och pinnar eftersom alla motståndare har gammla AK47r och annat skräp. Dom är ändå inget hot

Krig har inga lagar eller regler (typ)
Citera
2019-03-16, 18:09
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Det står ju rakt upp och ned att radikalism frodas på Nya Zeeland, enligt underrättelsetjänster i landet. Var tror du att denna radikalisering sker egentligen, om den inte sker i just moskéerna?

Radikalisering hit radikalisering dit. Vem vet hur pass trovärdiga uppgifterna är. Det nämns att en person uppmärksammat något som han tyckte verkade radikalt. Det säger inte så mycket.
Citera
2019-03-16, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag har grottat ned mig i det här väldigt mycket. Anledningen till det är att jag är en sanningssökare och faktiskt vill veta hur det ligger till. Jag avfärdar inte dessa teorier om judar för att jag är okunnig, utan för att jag helt enkelt inte finner dem trovärdiga. Om vi tar Sverige som exempel så är det helt uppenbart för alla som inte ser nidbilden av en hånflinande jude som gnider händerna framför sig, att situationen vi befinner oss i beror på att vi själva har valt den. Var fjärde år är det val, och var fjärde år så får kompletta dårar till politiker förnyat förtroende att fortsätta sina galna samhällsexperiment. Stod det en jude i valbåset och bestämde hur du skulle rösta i höstas? Nej, det gjorde det inte. Det stod inte någon jude i valbåset och bestämde hur din granne skulle rösta heller. Hur många judar sitter det i regeringen? Noll! Ändå får de skulden.

Judar har fått skulden för allt ända sedan korsfästelsen av Jesus. Idag får de skulden för muslimsk massinvandring. Om hundra år får de skulden för något annat. Ni är precis som radikalfeministerna som anser att vita män är roten till allt ont. När skogsbränderna härjade i somras så skyllde ni på judar medan radikalfeminister skyllde på vita män.

Haha vilken smörja, du har inte studerat detta det minsta, eftersom du är indoktrinerad i aldrig kritisera judar så kan de ju såklart aldrig beskyllas enligt dit sätt att gå tillväga.
Eftersom du inte har studerat detta något närmre så vet du inte hur det fungerar. Här ska du få se ett klassiskt klipp där den ökända judinnan Barbara Lerner Spectre råkade försäga sig för hon inte trodde det skulle kablas ut till omvärlden. Globalistjudar som Soros, Rothschild, Aschberg, Bonniers ska beskyllas för de har indirekt skuld till dagens problem som de vill sopa under mattan, varje europeiskt land har sina egna problematiska globalistjudar och de samverkar mer än gärna med varandra.

Jag hade hoppats att du var lite mer klarsynt, men du påminner mig återigen varför inte alla svenskar kan räddas, de vägrar se sanningen i vitögat därav saknar de verktygen för att klara sig.

https://www.youtube.com/watch?v=pk_KS0C_ZOA Vill minnas att skatan fått medalj av kungen för sitt arbete eller dylikt...
Citera
2019-03-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Spelar ingen roll om dom var obeväpnade, deras hot utgjordes inte av vapen.

Jo, det spelar roll eftersom det är milsvid skillnad mellan att strida mot fiendearmé i krig och att avrätta obeväpnade civila.
Citera
2019-03-16, 18:10
Bannlyst
Undrar hur Brent Tarrent mår idag? Säkerligen mår han som i filmen Baksmällan.
Citera
2019-03-16, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siuphdgjm
Med samma logik borde USA kriga med sten och pinnar eftersom alla motståndare har gammla AK47r och annat skräp. Dom är ändå inget hot

Krig har inga lagar eller regler (typ)

Blir amerikanska soldater beskjutna av fiendestyrkor med ak47r så besvarar de elden. Ej samma sak som att mejja ner obeväpnade civila.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in