2019-03-16, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itwillhold
Nej det skulle man inte kunna hävda. Soldater skjuter inte obeväpnade eller oskyldiga.. O de soldater som gör de, ja de är högt troligt psykopater.. Många som behöver gå i terapi efter krig, finns de som aldrig återhämtar sig heller.

Han upplevde dessa personer som ett hot emot sin överlevnad.

Om han bara hade mejjat ner random civila helt utan grund så skulle jag kunna köpa ditt argument.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Nej men att skjuta ihjäl en person med ett automatvapen behöver inte betyda att man är någon psykopat om man uppfattar dessa som en fiende.

Om han hade bundit fast dom på stolar och börjat tortera dom och ha sig då kan vi börja snacka om psykopat.

Oavsett om man ser dem som fiende eller ej är det milsvid skillnad mellan strid och att slakta obeväpnade civila.

Din hemmasnickrade definition av psykopati ger jag inte mycket för.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Nej det skulle man inte kunna hävda. Soldater skjuter inte obeväpnade eller oskyldiga.. O de soldater som gör de, ja de är högt troligt psykopater.. Många som behöver gå i terapi efter krig, finns de som aldrig återhämtar sig heller.

Jag rekommenderar Ken burns hyllade dokumentär serie om Vietnamn kriget, akten att döda ligger betydligt närmare oss än vad du verkar tro.
Citera
2019-03-16, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hur som, daesh tar nog äran för saker som de inte har med o göra precis som Al-Quaida gjorde efter ett tag.
Det stämmer. Det är ingen hemlighet, snarare tvärtom. IS har skapat en självspelande terroristfabrik genom att erbjuda medlemsskap i klubben om man utför ett dåd av de ”rätta” orsakerna, samt svär IS trohet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insida
Oavsett om man ser dem som fiende eller ej är det milsvid skillnad mellan strid och att slakta obeväpnade civila.

Din hemmasnickrade definition av psykopati ger jag inte mycket för.

Inte om man ska avgöra ifall någon saknar empati och är psykopat.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Ja, det går att hitta hur mycket som helst när man cherrypickar judar.

Titta, en jude! Alltså måste det vara judarnas fel.

Det är du som är infantil och gör den bedömningen, vilket är högst baserat på en låg IQ hos dig som gör att du har svårt att se orsak och verkan samt dra korrekta slutsatser. Jag beklagar dina brister, men som tur är finns det bra mycket mer smarta människor som kan förstå att Islam och muslimer inte ska befinna sig på europeisk mark samt förstå kopplingen mellan judars inflytande i det västeuropeiska samhället och massinvandringen!
Citera
2019-03-16, 17:54
Medlem
ShowerStalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Gjorde dem?

jag har för mig att det inte var någon som tog på sig ansvaret under de första dagarna, eller blandar jag ihop det med någon annan psykopat?

Hur som, daesh tar nog äran för saker som de inte har med o göra precis som Al-Quaida gjorde efter ett tag.
Det är det hela som är ironiska, högerextremister och IS har gemensamma idéer IS är inte idioter, allt är planerat från början.
Citera
2019-03-16, 17:55
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Verkliga problem är att förstå det judiska inflytandet. Den kunskapen är den indirekta nyckeln för att förstå historieloppet i Europa speciellt innan första världskriget och efter andra världskriget fram till nu.

Se tex Europa The Last Battle för att få mer kött på bena, sedan kan du komma tillbaka efteråt
Del 1:
https://www.youtube.com/watch?v=2WHlJsETJeY

Antingen är du sionistisk jude, SD-Boomer, eller bara jävligt infantil som blundar för det uppenbara.

Jag har grottat ned mig i det här väldigt mycket. Anledningen till det är att jag är en sanningssökare och faktiskt vill veta hur det ligger till. Jag avfärdar inte dessa teorier om judar för att jag är okunnig, utan för att jag helt enkelt inte finner dem trovärdiga. Om vi tar Sverige som exempel så är det helt uppenbart för alla som inte ser nidbilden av en hånflinande jude som gnider händerna framför sig, att situationen vi befinner oss i beror på att vi själva har valt den. Var fjärde år är det val, och var fjärde år så får kompletta dårar till politiker förnyat förtroende att fortsätta sina galna samhällsexperiment. Stod det en jude i valbåset och bestämde hur du skulle rösta i höstas? Nej, det gjorde det inte. Det stod inte någon jude i valbåset och bestämde hur din granne skulle rösta heller. Hur många judar sitter det i regeringen? Noll! Ändå får de skulden.

Judar har fått skulden för allt ända sedan korsfästelsen av Jesus. Idag får de skulden för muslimsk massinvandring. Om hundra år får de skulden för något annat. Ni är precis som radikalfeministerna som anser att vita män är roten till allt ont. När skogsbränderna härjade i somras så skyllde ni på judar medan radikalfeminister skyllde på vita män.
Citera
2019-03-16, 17:56
Medlem
Citat:
Först o främst. Slå upp vad ordet terror betyder.
För de andra, nej han upplevde inte dom som befann sig på moskén som ett hot. Läs manifestationen.

Vad har definitionen av terror med att avgöra om han skulle vara en psykopat eller inte?

Jag har läst hans manifestation. Jo han upplevde dessa människor som ett hot, varför tror du att han hade ihjäl dom? För skojs skull?
Citera
2019-03-16, 17:58
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Nej, det är inte samma sak. Vi sysslar inte med den sorten imperialism längre. Tiderna har gått vidare. Dessutom kan du inte skylla alla Européer för detta.
Urbefolkningen har haft val jo.

Nej, det fanns inget innan. Typ. Små stammar.

För helvete, skillnaden är ju att vi har en civilisation här med flera tusen år av historia. Vad fanns på nya zeeland? Stammar som hade flyttar dit typ 200-300 år tidigare och inte byggt något nämnvärt.

Skylla på? Här beskylls ingenting.
Det är vad det är.
Att kolonialism har ändrat form i hur det sker spelar ingen roll. I kolonialism ingår inte bara fysiskt övertagande av mark, där ingår också kulturell reformering. Hade muslimer styrt Sverige i 300 år hade även kulturen och folks sätt att tänka ändrats, och vad som är viktigt.

De länder som varit kolonialiserade i flera hundra år har helt andra värderingar och kultur än vad de hade haft om de inte blivit kolonialiserade.
Vår västerländska kultur är att den typ av samhälle vi har är bra. Nya Zeeland har bebyggelse och stora städer. Stora städer är bra. Tycker vi. För att det är en del av västerländsk kultur. Halshuggningar för otrogna är bra i vissa muslimska kulturer. Att leva tätt med naturen är bra i vissa kulturer. Men vi anser att vår kultur är bättre, precis som alla andra kulturer. Så att säga att Nya Zeeland inte varit någonting utan Europa är inte korrekt. Höga hus och teknologi är inte allt av värde.

Sen att det inte byggts så mycket mellan 1300-1600 på Nya Zeeland är inte superkonstigt när det handlar om ett folk från små ö-nationer glest spridda över världens största hav. Jämfört med Europa som haft informations och teknologi-utbyten kulturer mellan och miljontals människor mellan under 10 tusen år, på relativt sett; gångavstånd.
Även i Europa är utvecklingen 1300-1600 nära 0 om man jämför med var som hänt de sista 300 åren här.
Citera
2019-03-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insida
Jo, det är en enorm skillnad.

Nej, inte om man ska avgöra ifall någon saknar empati eller ej.

Både soldaten och terroristen upplever dom som fiender som hotar honom. Han anser därmed att han enbart försvarar sig emot ett upplevt hot.

Det behöver inte betyda att man är kallsint psykopat helt utan empati.

Om du inte förstår detta så kommer du aldrig lära dig förstå såna här människor och hur människor kan radikaliseras.
Citera
2019-03-16, 17:59
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Ett krig är på sikt oundvikligt därför att cucks likt du tycker det är helt okej att rasfrämlingar som vi har legat i krig med i årtusenden skeppas hit och lever och frodas på våran bekostnad. Det är därtill nödvändigt, detta alldeles oavsett vad man tycker om herr Tarrants tilltag.

Det är du som ska ut i krig vännen, inte jag. Alla normalt funtade människor vill undvika krig till varje pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in