Citat:
Ursprungligen postat av
Kasla92
Så personen som säger att dessa två böcker är pedofilböcker var ju personen som var ledare i utredningen mot Michael Jackson, därmed vet jag inte hur objektiv han här där.
Men tack för länken, jag ska undersöka saken lite mer när jag har tid.
All expertis inom den här typen av brottslighet hävdar samma sak. Det är allmänt känt att peddos använder lagligt material för att aldrig kunna åka fast. De kan hela tiden hävda att "men det är bara konst", det går inte att döma eller ensa åtala någon, vilket dessa vet om. Det kallas dupering.
Ett problem är dock att det ofta börjar med just vanliga lagliga nakenbilder, och efter ett tag så spårar det ut och det blir grövre och grövre bilder och filmer. Sedan kan det i värsta fall övergå till att dessa peddos till slut börjar förgripa sig på barn själva, men allt började med "oskyldiga" nakenbilder. En form av dupering kan även vara att personen skaffar sig material på "vanligt heterosexuellt vuxensex" för att få det som att se ut som att man inte alls är pedofil, det är dupering. Denna vuxenporr kan förövaren sedan visa och använda när de utnyttjar barnen sexuellt.
I Michael falls så är det sannolikt så att han väldigt tidigt, genom sin maktposition som stjärna, kunde börja förgripa sig på barn och därför var han inte i behov av barnporr på papper eller filmrullar. Han hade redan nått toppen av en pedofils dröm genom att ha fri tillgång till dessa småungar.
Det är så stört alltsammans, men det är så det fungerar i deras värld. Jag har för mig det var Efterlyst, eller så var det på SVT, minns fan inte vart jag såg det. Men det kom en expert och berättade om detta, och berättade om hjälplinjer som finns för män, tidiga interventioner typ. Tror det var veckans brott förresten.. Och att det fanns terapi för pedofiler, men att det var mycket tabu kring det.