2019-03-16, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ett fullständigt hemskt dåd, och naturligtvis ska ingen dö. Förövaren är helt sjuk.

Men kan någon förklara för mig varför det finns 2 moskéer i den medelstora staden Christchurch på den Nya Zeeländska sydön? Jag får inte ihop det, varför finns det muslimer, de hör väl hemma i Mellanöstern?

Indonesien, Malaysia har stor muslimsk befolkning och även i Kina bor många muslimer till antalet. Några vistas eller bor stadigvarande i NZ, kanske för att studera eller arbeta.

Jag vet inte hur många muslimer i NZ som har MÖ-bakgrund men de är troligtvis betydligt färre än här.
Citera
2019-03-16, 13:25
Medlem
zeepaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Knappast för fame. Snarare hämnd för alla européer som fallit offer för islamistisk terrorism och för att uppmärksamma den stora utbytelsen av Europas ursprungsbefolkning.

Ja, det är "remove kebab, serbia strong".
https://www.youtube.com/watch?v=FIcxqVRLEWI&t=138s

Just det hörde det var hämd för nåt som hände i Sthlm och mannen skulle befunnits där!! Vilken butterfly effect
Citera
2019-03-16, 13:25
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Det är så många inlägg så har inte möjlighet att läsa igenom allt men är det någon som har någon slags tidslinje över händelsen?

Åkte han direkt till en annan moské efter det vi fick se i filmen?

Hur är de andra 3 inblandade som också blivit frihetsberövade?

Enl denna artikel var det några andra i bilen efter det andra (någorlunda) misslyckade försöket där han blev av med sitt vapen.

Enl. CNN så är det samma gärningsman i båda attackerna.

https://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=12213205
Citera
2019-03-16, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
För att dessa länder aldrig har medverkat i "fredsbevarande" bombningar av civila i mellanöstern?

Har Sverige gjort det?
Citera
2019-03-16, 13:26
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Ja jag känner till den studien och det är något mina britiska vänner även reffererar till. Säger inte att det inte finns, men det är som sagt långt från att sympatisera till handling och onekligen är högern mer benägna att utföra dåd i USA och andra delar av världen än vad jihadister utfört på senaste åren i europa. Majoriteten av muslimer i Sverige är också en del av den reformering som behövs och mer moderna.

En miljard muslimer har inga problem med al-Qaida och två tredjedelar av brittiska muslimer skulle inte anmäla ett planerat terrordåd om de kände till det i förväg, och detta rycker du på axlarna åt? Du tycker inte att det börjar bli dags att dra i handbromsen gällande muslimsk massinvandring? Vill du att allt ska gå åt helvete för framtida generationer européer och svenskar, eller vad är det frågan om? Ser du inte åt vilket håll det barkar?

Muslimer utgör endast 1.1% av populationen i USA och står för hela 26% av terrorismen.

Det är dags att stänga gränserna nu.
Citera
2019-03-16, 13:29
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeepax
Just det hörde det var hämd för nåt som hände i Sthlm och mannen skulle befunnits där!! Vilken butterfly effect

Har du missat alla hundratals islamistiska terrordåd mot Europeér de senaste 10 åren?
Citera
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Vad vet man om den andra mörkhyade mannen som blev arresterad.

https://metro.co.uk/2019/03/15/new-zealand-terror-attack-two-mosques-leaves-many-dead-four-custody-8906575/

Opixlad bild här:

https://media.8ch.net/file_store/b4035a70fc08c876b68cb947cc37776f06e0fa5052c2f17e14 773fab160278ee.jpeg

Han eskorterade sina barn från skolan och släpptes redan i går.
Citera
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPU
Hans farsa dog vid 49 årsåldern
Antal dödsoffer 49
Vilket sammanträffande.

Citera
Medlem
Är det någon som vet med säkerhet vilken typ av vapen det rör sig om ?

https://imgur.com/a/Le4uCvb bild på vad som påstås vara vapnet
Citera
2019-03-16, 13:30
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Oroväckande, hur? Du kan vrida på det där hur mycket du vill. 9/11 drog ju upp dödssiffran en aning också kanske?

Länken du gav mig avhandlar år 2017.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Man märker att många 13-åringar skriver när diskussionen skiftar till "vi utrotar er innan kl4" med svar som "vi har rosengård och stooora cojones" eller "snart är det fullskaligt inbördeskrig i Sverige". Använd helgen till läxorna, barn!

Blattar har så mycket luft för att dom slåss 14 emot 2. Svenskar går inte runt i gäng.

Vad tror du skulle hända om fattiga svenskar i utsatta områden gick ihop i gäng på 14pers, alla är 185cm långa och valde att slå på blattegäng? Dom skulle få otroligt mycket pisk.

Vart i slagsmål med många blattar i min ungdom, har aldrig fått stryk av en blatte, däremot sett flera krypa iväg.

Country
Average male height
Iran 174.24 cm (5' 8.6")
Iraq 165.4 cm (5' 5.1")

Rosengård och cojones

Jag säger återigen, innan kl4 imorgon hade dom varit döda.
Citera
Medlem
zeepaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Indonesien, Malaysia har stor muslimsk befolkning och även i Kina bor många muslimer till antalet. Några vistas eller bor stadigvarande i NZ, kanske för att studera eller arbeta.

Jag vet inte hur många muslimer i NZ som har MÖ-bakgrund men de är troligtvis betydligt färre än här.

Det byggs fler och fler moskéer här i Sverige oxå har inget speciellt emot det men vill inte höra böneutrop då du vet vilken tid du skall vara där eller skriv ner det på en lapp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in