2019-03-16, 13:05
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchDoge
Ja, långsökt kanske, men inte osannolikt, iaf i min värld. :P

Enligt nyzeeländsk media greps tre personer, utöver GM som syns på videon, i direkt anslutning eller tätt inpå dådet, två män och en kvinna, varav en har blivit släppt, denna info finns dock redan i tråden, men jag har inte hittat någon info om 18-åringen som blev gripen under lördagen, i tråden, så jag tänkte att jag delar den infon för den som vill ha den.
Min egen slutsats kunde jag hålla käft om - det kan jag hålla med om.

Sorry, trodde du menade dem som blev gripna i anslutning till skjutningarna.
Citera
2019-03-16, 13:06
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenfirst1910
Min stora fråga är, med detta hatet osv borde han inte sprängt moskén i samband med skjutningarna. Så något geni är inte snubben iaf.

Han tänkte bränna upp den. Men sket i det pga stress, vad det verkar. Han säger i videon något åt "I really wanted to burn that Mosque down.. there was time... oh well, shit happens".
Citera
2019-03-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchDoge
Jaha, OK, jag trodde att det var dels "Remove Kebab"-låten, som är en meme, och ytterligare en serbisk låt som spelades, och det var den senare låten som jag trodde spelades, som jag syftade på i min förklaring, jag vet att jag läste den förklaringen tidigt i tråden, någon skrev att det var en låt som handlade om en general/militärsnubbe, och dennes ledning i en specifik attack på muslimer i Serbien, men då är det jag som missuppfattat och beskrivningen ska alltså krediteras "Remove Kebab".
Tack för klargörandet!

All musik han spelade i bilen är memlåtar. Jag såg en lista på dem på 4c igår. Men jag kände inte igen alla av dem själv. White Hot Takes gjorde f.ö. en parodi på Doors-låten Love me two times, som också bär titeln Remove Kebab.
Citera
2019-03-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Själv är han australier i Nya Zeeland ....
Och?
Citera
2019-03-16, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Själv är han australier i Nya Zeeland ....

Med samma tro och kultur som kiwis...
Citera
2019-03-16, 13:09
Medlem
Christchurch var ju namnet..kristkyrka.
Citera
2019-03-16, 13:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Ett fullständigt hemskt dåd, och naturligtvis ska ingen dö. Förövaren är helt sjuk.

Men kan någon förklara för mig varför det finns 2 moskéer i den medelstora staden Christchurch på den Nya Zeeländska sydön? Jag får inte ihop det, varför finns det muslimer, de hör väl hemma i Mellanöstern?
Citera
2019-03-16, 13:13
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ett fullständigt hemskt dåd, och naturligtvis ska ingen dö. Förövaren är helt sjuk.

Men kan någon förklara för mig varför det finns 2 moskéer i den medelstora staden Christchurch på den Nya Zeeländska sydön? Jag får inte ihop det, varför finns det muslimer, de hör väl hemma i Mellanöstern?

Indonesien också. Som är det land med flest muslimer i världen.
Citera
2019-03-16, 13:13
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Ursäkta om frågan redan har ställts, men varför censureras GMs ansikte i media när han är i rätten?
Citera
2019-03-16, 13:14
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Nej innan den.

Den heter Serbia Strong. Remove kebab.
Citera
2019-03-16, 13:14
Medlem
VWazzs avatar
Man märker att många 13-åringar skriver när diskussionen skiftar till "vi utrotar er innan kl4" med svar som "vi har rosengård och stooora cojones" eller "snart är det fullskaligt inbördeskrig i Sverige". Använd helgen till läxorna, barn!
Citera
2019-03-16, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Ursäkta om frågan redan har ställts, men varför censureras GMs ansikte i media när han är i rätten?

därför han är oskyldig tills han har dömts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in