Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-16, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Men det frikänner inte MJ. Det är samma sak med våldtäkt där det 'ingen' bevis förekommer, märker och sår. Många kvinnor våldtas dagligen, men man går inte till polisen och anmäler, finns ingen bevis och det är pinsamt och skamfullt. 'Du får skylla dig själv'. Tror också detta gäller i denna sak om MJ, vad skulle man som målsökare få ut av en anmälan? Finns ingen märker på barnen, och vill man köra ett traumatiserad barn genom rättssystemet?

Ja, och det har jag aldrig sagt emot - tvärtom. Men kolla på vilka anmälarna är i det här fallet.
Jag hade köpt anklagelserna på ett helt annat sätt om anmälarna inte hade varit just dessa två herrar.
En konstaterat patologisk lögnare, samt en person som månader innan stämts på 12-13 miljoner SEK för bedrägeri - och som ser sin chans att rädda sig och sin familj från personlig konkurs.
Citera
2019-03-16, 11:15
Medlem
Beatriceaurores avatar
Om anmälarna har ekonomiska och andra problem ändrar inte det faktum att MJ solklart var pedofil.

Att en annan lillpojke beskriver som enda övergrepp att MJ "snuddat vid hans snopp" i duschen är inte konstigt. Oerhört motbjudande för en liten grabb, och för vem som helst, att ingående beskriva vad som egentligen skett.
Safechucks beskrivning för hur han bl a uppmanades luta sig framåt och "sära på skinkorna" etc var starkt obehagligt att bara tvingas lyssna till.

Att "vanliga" våldtäktsoffer oftast avstår från att anmäla övergreppet är inte konstigt. Att inför främmande människor behöva beskriva vad exakt gärningsmannen gjorde känns naturligtvis gräsligt motbjudande.
Citera
2019-03-16, 11:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Men det frikänner inte MJ. Det är samma sak med våldtäkt där det 'ingen' bevis förekommer, märker och sår. Många kvinnor våldtas dagligen, men man går inte till polisen och anmäler, finns ingen bevis och det är pinsamt och skamfullt. 'Du får skylla dig själv'. Tror också detta gäller i denna sak om MJ, vad skulle man som målsökare få ut av en anmälan? Finns ingen märker på barnen, och vill man köra ett traumatiserad barn genom rättssystemet?

Det är just det som utmärker de flesta pedofiler: Inget våld alls, aldrig några skador på offrets lilla kropp, inga blåmärken, ingenting synligt.
Förövaren uppfattas oftast av alla i omgivningen som den snällaste bland snälla, givmild, mjuk och kärleksfull, varm och äkta. (Gäller alltså inte bara MJ). Detta bidrar till att barnet inte blir trott. Så han (eller hon) säger ingenting.
Citera
2019-03-16, 11:48
Medlem
Michael Jackson är utan tvekan skyldig. Ställ er själva de simpla frågorna:

Varför var det bara pojkar och aldrig flickor som han umgicks ensam med så långa perioder?

Varför var det aldrig några svarta pojkar?

Varför fortsatte han att umgås så intimt med pojkar efter det att hans först anklagats offentligt, är det rimligt? Är det rimligt att en heterosexuell man utan pedofilläggning skulle fortsätta omge sig av barn i den utsträckningen efter att ha blivit anklagad för pedofili?

Är det rimligt att hans största supporter, som älskat honom sedan han hade blöja på sig, offentligt skulle anklaga Jackson för pedofili om det inte låg något i det? En person som såg Jackson som sin gud! Om Michael Jackson nu var så snäll och god mot pojken och hans familj, är det då rimligt att familjen skulle gå ut i media på det sättet som de gjort? Speciellt med alla risker det innebär för de själva, med hat och hot från besatta Jackson människor??

Är det rimligt att en person som så många gånger ljugit folk rakt upp i ansiktet, exempelvis om sina barn, att han skulle föra någon form av sanning och ha någon form av trovärdighet?
Han ljög om sina barn. Framför kameror och journalister berättade han detaljerat om hur han använt sin sperma genom att på medicinsk väg befrukta ägget. Alla kan uppenbart se att hans två äldsta barn inte är hans biologiska.
https://www.google.se/search?safe=strict&biw=1920&bih=985&tbm=isch&sa=1& ei=vtSMXLHgDo7NrgTuxK1Q&q=PARIS+PRINCE+JACKSON+BAB Y&oq=PARIS+PRINCE+JACKSON+BABY&gs_l=img.3...1370.3 255..3543...0.0..0.67.286.5......0....1..gws-wiz-img.......0i30j0i8i30.t62RhIiBLv Y#imgrc=p4FQN9EQE-M0RM:&spf=1552733359092

Ta bara en sån sak som att han inte skaffade barnen på naturlig väg. Är det rimligt att en heterosexuell man skulle behöva befrukta kvinnans ägg medicink väg istället för att ett vanligt samlag? När kvinnan och mannen har ett förhållande dessutom??

OM DEN SER UT SOM EN FÅGEL, LÅTER SOM EN FÅGEL, BETER SIG SOM EN FÅGEL SÅ ÄR DET EN FÅGEL!
Senast redigerad av white.heavy.engine 2019-03-16 kl. 11:50.
Citera
2019-03-16, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
..!

Och då börjar du med dina idel lögner igen, tröttnar du aldrig på alla lögner fake news?

Citat:
Varför var det bara pojkar och aldrig flickor som han umgicks ensam med så långa perioder?
1. Både tjejer och killar sov över i hans säng och sovrum. Mestadels pojkar. Precis på samma sätt som att pojkar oftast umgås med andra pojkar.

Citat:
Varför var det aldrig några svarta pojkar?
2. Det var visst svarta pojkar! Bland annat Lance, Matthew och Ricky. Allra flest var "blandras" och hispanics. Och även en del helvita.

Citat:
Varför fortsatte han att umgås så intimt med pojkar efter det att hans först anklagats offentligt, är det rimligt?
3. För att han inte hade något att dölja. Att sluta umgås med dem är ju som att erkänna att man har gjort något fel. Han lät inte psykotiska personer avgöra vem och vilka han skulle umgås med eller ej.

Citat:
Är det rimligt att hans största supporter, som älskat honom sedan han hade blöja på sig, offentligt skulle anklaga Jackson för pedofili om det inte låg något i det?

4. Ja. Safechuck och hans familj stämdes på nästan en miljon DOLLAR för bedrägeri av ett par privatpersoner. Safechuck och hans familj riskerar/riskerade eronlig konkurs just på grund av detta. Då kontaktade han Wade, och så stämde de MJ på 1,6 miljarder.
Robson skickade sina stories till olika bokförlag. Hans manus har man konstaterat skiljer sig helt åt i de olika versionerna; de motsätter sig själva helt och hållet.

Citat:
En person som såg Jackson som sin gud! Om Michael Jackson nu var så snäll och god mot pojken och hans familj, är det då rimligt att familjen skulle gå ut i media på det sättet som de gjort?

Ja. Chandler-fallet är ett bevis för det.

Citat:
Är det rimligt att en person som så många gånger ljugit folk rakt upp i ansiktet, exempelvis om sina barn, att han skulle föra någon form av sanning och ha någon form av trovärdighet?
Du TROR att han ljugit om sina barn. MJ har aldrig någonsin konstaterats ljugit om sina barn. Never! Tvärtom styrker olika experter att barnen mycket väl kan vara hans biologiska.

Du kommer med LÖGNER, FAKTAFEL och TYCKANDEN!
HÅLL DIG TILL SANNINGEN OCH FAKTA FÖR FAN!

Du hade 13 faktafel förut. Nu plussar vi på 4 till.
17 faktafel och lögner har kommit från dig hittills. Är du nöjd? Är du stolt?
Senast redigerad av Endryt 2019-03-16 kl. 12:03.
Citera
2019-03-16, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Och då börjar du med dina idel lögner igen, tröttnar du aldrig på alla lögner fake news?

1. Både tjejer och killar sov över i hans säng och sovrum. Mestadels pojkar. Precis på samma sätt som att pojkar oftast umgås med andra pojkar.

2. Det var visst svarta pojkar! Bland annat Lance, Matthew och Ricky. Allra flest var "blandras" och hispanics. Och även en del helvita.

3. För att han inte hade något att dölja. Att sluta umgås med dem är ju som att erkänna att man har gjort något fel. Han lät inte psykotiska personer avgöra vem och vilka han skulle umgås med eller ej.

4. Ja. Safechuck och hans familj stämdes på nästan en miljon DOLLAR för bedrägeri av ett par privatpersoner. Safechuck och hans familj riskerar/riskerade eronlig konkurs just på grund av detta. Då kontaktade han Wade, och så stämde de MJ på 1,6 miljarder.
Robson skickade sina stories till olika bokförlag. Hans manus har man konstaterat skiljer sig helt åt i de olika versionerna; de motsätter sig själva helt och hållet.

Ja. Chandler-fallet är ett bevis för det.

Du TROR att han ljugit om sina barn. MJ har aldrig någonsin konstaterats ljugit om sina barn. Never! Tvärtom styrker olika experter att barnen mycket väl kan vara hans biologiska.

Du kommer med LÖGNER, FAKTAFEL och TYCKANDEN!
HÅLL DIG TILL SANNINGEN OCH FAKTA FÖR FAN!

Du hade 13 faktafel förut. Nu plussar vi på 4 till.
17 faktafel och lögner har kommit från dig hittills. Är du nöjd? Är du stolt?

Kan du vara snäll och ge mig efternamnen på de svarta pojkarna? De namnen du nämnde. Jag vill se att de är svarta pojkar.
Senast redigerad av white.heavy.engine 2019-03-16 kl. 12:10.
Citera
2019-03-16, 12:11
Medlem
Citat:
Kan du vara snäll och ge mig efternamnen på de svarta pojkarna?

Here we go again. Samma visa som förut; du "ljuger - ge mig källan". Så skickar jag källan, och ÄNDÅ fortsätter du hävda att du har rätt. Du är en sjuk människa, inse det!

Man måste vara totalt BLIND för att påstå det du skriver: "Det var inga svarta pojkar".
Det var svarta, det var vita. Allra flesta var hispanics.

Och hur nu i helvete det oavsett skulle få honom att vara pedofil.

Du tillhör trådens mest lågintelligenta, så är det! Kastar ur dig uppenbara lögner och faktafel i MÄNGDER!
Citera
2019-03-16, 12:13
Medlem
Ricky Segall är inte svart lilla vän.
https://www.google.se/search?q=ricky+segall+michael+jackson&safe=strict& source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjejJW1w4bhAhU I_SoKHfxnBQAQ_AUIDigB&biw=1920&bih=985
Han är dessutom mer vit än hispanic.

Dessutom var både MJ och ungen barn när de umgicks. Han ser ut som Leo Messi, han är vit.
Senast redigerad av white.heavy.engine 2019-03-16 kl. 12:16.
Citera
2019-03-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Here we go again. Samma visa som förut; du "ljuger - ge mig källan". Så skickar jag källan, och ÄNDÅ fortsätter du hävda att du har rätt. Du är en sjuk människa, inse det!

Man måste vara totalt BLIND för att påstå det du skriver: "Det var inga svarta pojkar".
Det var svarta, det var vita. Allra flesta var hispanics.

Och hur nu i helvete det oavsett skulle få honom att vara pedofil.

Du tillhör trådens mest lågintelligenta, så är det! Kastar ur dig uppenbara lögner och faktafel i MÄNGDER!

Okej. Då hade du alltså fel på den punkten. Det var inga svarta pojkar som han bodde med. Då är den punkten avklarad. Då tar vi resterande.
Citera
2019-03-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ricky Segall är inte svart lilla vän.
https://www.google.se/search?q=ricky+segall+michael+jackson&safe=strict& source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjejJW1w4bhAhU I_SoKHfxnBQAQ_AUIDigB&biw=1920&bih=985
Han är dessutom mer vit än hispanic.

Dessutom var både MJ och ungen barn när de umgicks.

Och den när har jag påstått att det gällde Ricky Segall?

Jag förstår verkligen inte varför jag skriver med dig; du har uppenbara hjärnglapp.
Ska göra det enkelt för dig, googla: Emmanual Lewis
Eller för all del grammy 1984.
Senast redigerad av Endryt 2019-03-16 kl. 12:33.
Citera
2019-03-16, 12:23
Medlem
Citat:
Okej. Då hade du alltså fel på den punkten. Det var inga svarta pojkar som han bodde med. Då är den punkten avklarad. Då tar vi resterande.

Helsvart pojke. Det står:

" De sågs första gången tillsammans på Grammy-galan 1984. Hela 1984 umgicks de två flitigt. De besökte Disney World tillsammans och delade även rum på hotellet. Lewis var frekvent gäst på Jacksons ranch Neverland. Lewis följde även med på många av Jacksons resor i privatplanet".

Vidare står det om den helsvarta pojken:
"Jackson beslöt sig för att fira jul med Lewis istället för med sin egen familj. Det visar att Emmanuel var en mycket speciell vän och betydde mycket för honom."

Erkänn nu för fan att du hade FEL och jag hade RÄTT. ÅTERIGEN
18 konstaterade faktafel och lögner från din sida. Det förvånar mig inte om du fortsätter.

Ditt påstående: "Han var aldrig med några svarta pojkar".
Faktan: Han umgicks med minst 4 helsvarta pojkar flitigt. Bland annat Lewis som jag skrev här ovan. Därtill de flesta andra hispanics.

Du är verklighetsfrånvänd, faktaresistent - men framförallt uppenbart helkorkad!
Tro gärna att Michael var pedofil hur mycket du vill - men håll dig för fan till FAKTA och SANNING
Senast redigerad av Endryt 2019-03-16 kl. 12:35.
Citera
2019-03-16, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Då får jag väl klargöra en gång till att jag INTE tycker MJ är trovärdig. Det är väl liksom det hela debatten handlar om?

Ja, och mina argument verkar inte övertyga dig så vi avslutar väl här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in