2019-03-15, 13:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClassOf76
Tycker inte att man ska ge ut några fördelar alls i tävlingarna. Vissa tävlingar passar en bättre och andra sämre.

Det håller jag med om. Det finns ingen anledning att ge lättnader. Förstår faktiskt inte att kvinnorna går med på att de blir daltade med i programmet. Det behövs inte.

Det tycker jag för övrigt skulle gälla i alla sammanhang. Kvinnor borde åka lika långt i längdlöpning och kulan borde vara lika tung för kvinnor som för män.
Citera
2019-03-15, 13:16
Medlem
Ingen som poängterat att Kjell satt väl högt i 90 grader/jägarvilan? Blir lättare då, hur pass lättare kan jag inte uttala mig om.

https://i.imgur.com/L8b8OqQ.jpg

Översta bilden blir överdriven, är precis innan han bryter, så han har lämnat kontakt med ländrygg och rumpa, trycker sig fast med axlar/övre rygg. Dock har han inte ens huvudet emot så hade suttit ännu högre.
Understa är rättvis jämförelsebild tycker jag.
Citera
2019-03-15, 14:28
Medlem
enfindams avatar
Oerhört starkt jobbat av Kjell. Han bevisar att det inte är åldern som talar om hur stark man är.
Citera
2019-03-15, 15:20
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Ingen som poängterat att Kjell satt väl högt i 90 grader/jägarvilan? Blir lättare då, hur pass lättare kan jag inte uttala mig om.

Översta bilden blir överdriven, är precis innan han bryter, så han har lämnat kontakt med ländrygg och rumpa, trycker sig fast med axlar/övre rygg. Dock har han inte ens huvudet emot så hade suttit ännu högre.
Ja, det där ser märkligt ut. Inte hans fel att produktionen fuskat med inställningarna, men skönt att han missade rekordet då kanske.

Kul förresten att höra historien om Wassbergs misslyckade läggmatch mot Emelie Öhrstig i Mästarkvalet.
Citera
2019-03-15, 16:00
Medlem
Vi kommer aldrig få jämställt i MM förrän alla tävlar under samma förutsättning oavsett ålder, vikt, längd eller kön. Sen borde det gått åtminstone 10 år sedan karriären avslutats innan man får vara med. Tävlingarna bör dessutom vara valda så att olika egenskaper ger fördelar.
Citera
2019-03-16, 00:07
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag har inte hört om någon Kjell Isacsson innan detta (stolt) men om någon frågat mig vilken idrott han kan sysslade med för idrott hade min skadade kognition svarat stavhopp.

Noterade ni att han lät som Folke Jyden..är dom bröder?

Jag håller på Lauren, för hon är snyggast

Jag fick en bild framför mig hur Caroline Kluft stötte kula i mångkampen...
när hon skulle kasta sviskonen från en tygpåse ner i en låda och....slutade sist

(Tommy räknas inte ens som tävlande för mig, han har höga ambitioner han....kanske kan jag slå Kjell 70 år! nu ska han få visa vem som är 70 år.....eller 70 i BMI)

Jag tittar på mästarkvalet....och som vanligt är jag både lomhörd och aningslös, den första snön har kommit och Wassberg blir nervös och känner ett akut behov att åka hem och pissa.....
men dom sa PISTA! inser jag tillslut..pista är nämligen en term jag aldrig hört...varför pissa måste vara örats sanning i väntan på den upprepande ersättaren

Men om jag skulle gissa nu..så innebär pista att Wassberg vill åka hem och sätta sig i pistmaskinen och brumma upp på fjället tills maskin tippar baklänges ner ingen..intessant?

Kommentators-s(p)år
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tävlande Grupp 2
Anders Södergren Längdskidor 41 år (Never heard of)
Annelie Pompe Fridykning 38 år (Never heard of)
Henrik "Henke" Larsson Fotboll 47 år (Kändisfaktorn Duger)
Kim Martin Ishockey 33 år (Slutat med hockeyn för tidigt pga av babyolycka)
Staffan Olsson Handboll 54 år (Stegfels-Jesus slutade med handbollen för tid...nä jag
skoja...men kommer
Staffans för(storade) hjärta att hålla i den fysiska grenen
hjärtkirurgi tror ni?
)

Senast redigerad av Enmansdemo 2019-03-16 kl. 01:06.
Citera
2019-03-16, 00:25
Bannlyst
Kjelle är ju grym, fan han är över 70 bast. Äldsta deltagaren någonsin?
Citera
2019-03-16, 09:44
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Kjelle är ju grym, fan han är över 70 bast. Äldsta deltagaren någonsin?

Har för mig man sa det i avsnittet att han var äldst nånsin ja.
Citera
2019-03-16, 10:14
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ja, jag trodde att MM var en tävling för folk som lagt idrotten bakom sig för länge sedan. Det var en fröjd att se Stenmark vinna t.ex.

Vilka två grenar var Kjelle bättre än Carro i?

Den med hoppa, simma och kasta prick samt 90 grader.
Citera
2019-03-16, 10:32
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:

Verkar inte som han sitter högre än Kluft.
Citera
2019-03-16, 12:07
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Citat:

På nedersta bilden ser det ut som att han vinklat ut fötterna en del, och då kommer upp högre, och det blir lättare, men inte så himla mycket lättare.
Citera
2019-03-16, 22:19
Medlem
Centipedes avatar
Citat:

Det verkar som om dom mäter 90 graders vinkeln på undersidan låret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in