Citat:
Ursprungligen postat av
harperlee
För mig är tidig höst början av september. Alltså bör föräldrarna i fyra månader ha tittat på sina barn, varje dag, och tänkt: era liv är meningslösa och ni gör våra liv meningslösa också och snart skall vi döda er.
Om beslutet fattades i september lär tankarna, diskussionerna ha funnits där ännu längre.
Det verkar mest troligt att Moas insjuknande och dessa tankar och så småningom detta beslut sammanfaller.
Själv kommer jag alltid undra vad som kom först.
Den lilla information som lämnats ut nu är helt meningslös eftersom det i stort sett är som en sådan där spionlek där man skall leta upp ord i en text enligt vissa mönster och få fram ett hemligt meddelande - i detta fall det som sades på pressträffen. På sätt och vis skall man väl vara tacksam för det lilla. Väldigt många felaktiga uppgifter har åminstone kunnat dementeras.
Men det kommer alltid att vända sig i magen på mig när jag tänker på dessa två snedseglare som i flera månader gick runt och visste att de tänkte mörda sina barn.
Ja tidig höst kan vara september. Förstår inte varför man fattar beslut så pass ”tidig” och sen går runt med det beslutet. Varför gör man så? Det är en sak att tänka på det och inte göra det. En helt annan sak att bestämma sig och sen fortsätta. Söka befordring, åka på konferens, hantera alla samtal med skolan, gör alla de sakerna så att M får sin diagnos. Köpa nya bilar - när gjorde man det? Renoverar flickornas rum. Tidigare kunde man jo tänka att det gjordes innan beslutet fattades. Verkar inte så. För att göra det lite fint innan alla går - för barnen eller för de som ska gå genom huset efteråt?
Den energin hade man, eller man hade den med tanken att snart är det slut.
Man förbereda typ allting förutom testamente och själva dådet.
Ja fattade man beslutet tidig höst, då hade man tänkt nog på det under sommaren. Åtminstone. Men de exempel som det berättades om här - då har jo vissa gm haft sådan tankar i flera år.