2019-03-15, 22:03
Medlem
Ingen som skannat de 19 sidorna och vill dela med sig?
Citera
2019-03-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det hade varit intressant att jämföra testamentets namnteckningar med förklaringsbrevets. - Ser ut att vara en punkt efter datumet i förklaringsbrevet. - Det är inte ofta; snarare sällan eller aldrig, man i så fall ser en punkt på ett sådant ställe - vilket onekligen väcker en rad frågor betr. det mörkade innehållet. - Har en mall/förlaga laddats ned även här, för att sedan översättas till svenska..?

Jag vet inte om följande inlägg innehåller testamentet för när jag klickar på länkarna står det bara och snurrar och då vill jag inte öppna dem. Om de ens finns kvar?
Men OM inlägget innehåller testamentet ser det ut att kunna finnas här:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Jag kommer tyvärr inte ihåg så mycket av testamentet, men det hade varit roligt att läsa det igen nu när det gått en tid och mycket har hänt under den tiden.
Citera
2019-03-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laurentii
Jag har endast följt tråden sporadiskt till och från.. Blev lite nyfiken på att se testamentent som jag såg ska finnas i tråden om jag förstod det rätt.. Har försökt leta lite själv, men kanske finns det någon som kan hänvisa till vart jag finner detta?

Vet inte om du redan fått länken till testamentet, men här är det i alla fall:

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.com%2FT2LbM2e2be% 2F73462957-7871-4632-87A5-FCE7A41EF54E.png
Citera
2019-03-15, 22:36
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Jag vet inte om följande inlägg innehåller testamentet för när jag klickar på länkarna står det bara och snurrar och då vill jag inte öppna dem. Om de ens finns kvar?
Men OM inlägget innehåller testamentet ser det ut att kunna finnas här:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Jag kommer tyvärr inte ihåg så mycket av testamentet, men det hade varit roligt att läsa det igen nu när det gått en tid och mycket har hänt under den tiden.
Funkar trögt i dag. - Pröva den här (finns kvar 24 h):
https://a.uguu.se/BUgj4yJUp2Vh.pdf
Citera
2019-03-15, 22:38
Medlem
Citat:
Funkar trögt i dag. - Pröva den här (finns kvar 24 h):
https://a.uguu.se/BUgj4yJUp2Vh.pdf

Tack för det, men det kom en i inlägget efter mitt och det fungerade bra.
Och nu när jag tittar på testamentet igen så ser jag inget egentligt och som skulle vara konstigt.
Förutom två konstiga föräldrar som utgjort en alldeles särdeles unik kombination :-/
Vad annat kan de ha varit än två narcissister?
Endera det, eller så det mindre troliga, men ändå fullt möjliga, att de faktiskt trott på ME?
Senast redigerad av lorsandors 2019-03-15 kl. 22:42.
Citera
2019-03-15, 22:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Har du sett Hannas? Brutet "o", ett utdraget och nedsänkt "H" och en försenad läkning i n:et.
Du inser själv utifrån detta att hon blev manipulerad va?
Det ser ut som att testamentet varit noggrant övertäckt och hon vid skrivandet touchat täckpapperets underdel - men för den sakens skull behöver ingen manipulation ha skett, låt vara att en sådan är möjlig.
Citera
2019-03-15, 22:53
Medlem
Det står i bouppteckningen att det finns en kvarskatt på Oskar, en skuld på över 320'
Var det hans privata skatteskuld eller i bolaget?
Citera
2019-03-15, 23:05
Medlem
Citat:
Det hade varit intressant att jämföra testamentets namnteckningar med förklaringsbrevets. - Ser ut att vara en punkt efter datumet i förklaringsbrevet. - Det är inte ofta; snarare sällan eller aldrig, man i så fall ser en punkt på ett sådant ställe - vilket onekligen väcker en rad frågor betr. det mörkade innehållet. - Har en mall/förlaga laddats ned även här, för att sedan översättas till svenska..?

Kan du läsa vad som står före 2018?
Undrar bara.
Citera
2019-03-15, 23:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Kan du läsa vad som står före 2018?
Undrar bara.
Tycker det kan skymtas att det står antingen "Jan" eller "ari" framför 2018. - Antaget rak vänstermarginal och räknat på typsnittets platsutrymme kan det stå "Bjärred/Lund, Januari 2018.".
Citera
2019-03-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Det står i bouppteckningen att det finns en kvarskatt på Oskar, en skuld på över 320'
Var det hans privata skatteskuld eller i bolaget?

Det är enbart personernas egna tillgångar och skulder som finns i bouppteckningen. En gissning kan vara att han delat ut medel från företaget till sig själv. Då uppstår ju en skatt som ska betalas och har man inte betalat preliminärskatt uppstår en kvarskatt. Det kan såklart vara vad som helst annars, men givet deras tillgångar tror jag inte man skulle säga att han var i ekonomisk knipa pga detta (om det är det du funderar över).
Citera
2019-03-15, 23:31
Medlem
Citat:
Tycker det kan skymtas att det står antingen "Jan" eller "ari" framför 2018. - Antaget rak vänstermarginal och räknat på typsnittets platsutrymme kan det stå "Bjärred/Lund, Januari 2018.".

Tack. Jan verkar jo logisk (eller ari).
Citera
2019-03-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
För mig är tidig höst början av september. Alltså bör föräldrarna i fyra månader ha tittat på sina barn, varje dag, och tänkt: era liv är meningslösa och ni gör våra liv meningslösa också och snart skall vi döda er.

Om beslutet fattades i september lär tankarna, diskussionerna ha funnits där ännu längre.

Det verkar mest troligt att Moas insjuknande och dessa tankar och så småningom detta beslut sammanfaller.

Själv kommer jag alltid undra vad som kom först.

Den lilla information som lämnats ut nu är helt meningslös eftersom det i stort sett är som en sådan där spionlek där man skall leta upp ord i en text enligt vissa mönster och få fram ett hemligt meddelande - i detta fall det som sades på pressträffen. På sätt och vis skall man väl vara tacksam för det lilla. Väldigt många felaktiga uppgifter har åminstone kunnat dementeras.

Men det kommer alltid att vända sig i magen på mig när jag tänker på dessa två snedseglare som i flera månader gick runt och visste att de tänkte mörda sina barn.

Ja tidig höst kan vara september. Förstår inte varför man fattar beslut så pass ”tidig” och sen går runt med det beslutet. Varför gör man så? Det är en sak att tänka på det och inte göra det. En helt annan sak att bestämma sig och sen fortsätta. Söka befordring, åka på konferens, hantera alla samtal med skolan, gör alla de sakerna så att M får sin diagnos. Köpa nya bilar - när gjorde man det? Renoverar flickornas rum. Tidigare kunde man jo tänka att det gjordes innan beslutet fattades. Verkar inte så. För att göra det lite fint innan alla går - för barnen eller för de som ska gå genom huset efteråt?

Den energin hade man, eller man hade den med tanken att snart är det slut.

Man förbereda typ allting förutom testamente och själva dådet.

Ja fattade man beslutet tidig höst, då hade man tänkt nog på det under sommaren. Åtminstone. Men de exempel som det berättades om här - då har jo vissa gm haft sådan tankar i flera år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in