2019-03-15, 21:41
Medlem
Cykeltutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag ställde fråga tidigare om vad skulle kunna vara förklaringen till de klottrade vapnen?
Fick en teori/liknelse om atombomben vid andra världskriget men inget mer konkret.

Hela arrangemanget ser lite medvetet "populärkulturellt" ut.
Vad är era teorier kring de klottrade vapnen?
Mer spridning och uppmärksamhet. Det får även folk att googla på namnen han skrivit.
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Han ska ställas inför rätta imorgon iaf, men exakt hur det går till med rättsväsendet där nere törs jag inte svara på.
Det är klassiskt Brittiskt! Värre än här tycker jag även om straffen är bättre!
Citera
Medlem
Hur greps han, någon som vet?
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Övriga kanske fegade ur! Som jag ser det är det bara en GM just nu. Hade han planerat det hela bättre hade givetvis inte flera hundra moskebesökare lyckats fly ut genom fönster. Där borde ju medgärningsmännen funnits på plats och skjutit.

Hela hans manifest tycktes mer kretsa kring honom allena. Sådana personer brukar inte vilja göra attentat i grupp. Jämför mot extremistgrupper där en hel grupp eller organisation tar på sig dådet.

Med det sagt så grep polisen fler personer med vapen, men det kan ha varit personer som inte hade koppling till terrordådet. Hade det varit uppenbart att de hade det, så borde även de presenteras till rätten imorgon. Än så länge är det bara Brenton som ska till rätten (senaste uppgift).
Citera
2019-03-15, 21:42
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Självklart!! Vad fan är det för fråga???
Det som gör folk lite extra upprörda från detta klipp är att allt är filmat med en GoPro! Men när Twin Towers föll så var det minst lika upprörande då man fick se hur planen åkte in i byggnaderna som kollapsade.
Jag har sett klipp från ISIS där de använt bodycams för att utföra mord och de har också varit jävligt jobbiga att se. Skulle jag uppröras av en gruppvåldtäktsvideo? Självklart! Fan är du helt jävla dum i huvudet eller?

Många på Flashback, dig inkluderat, är så jävla politiskt besatta att allt ni ser är vänster eller höger. Ni glömmer att det finns vanligt folk som tycker det är obehagligt att se mord och liknande filmas, utan att dra in politik eller religion i det.

Förmodligen för att de är autister, finns inget mittemellan bara svart eller vitt.
Citera
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag ställde fråga tidigare om vad skulle kunna vara förklaringen till de klottrade vapnen?
Fick en teori/liknelse om atombomben vid andra världskriget men inget mer konkret.

Hela arrangemanget ser lite medvetet "populärkulturellt" ut.
Vad är era teorier kring de klottrade vapnen?

Jag läste på diverse nyhetssidor att vapnen och magasinen som är klottrade innehåller namn av personer som dött av muslimska terrorister, och detta är då hämnden. Likt vissa militärer iaf back in the days som skrev namn och så vidare på bomber innan ett område bombades.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Övriga kanske fegade ur! Som jag ser det är det bara en GM just nu. Hade han planerat det hela bättre hade givetvis inte flera hundra moskebesökare lyckats fly ut genom fönster. Där borde ju medgärningsmännen funnits på plats och skjutit.

Har ju noll betydelse om han klippte 50 eller 350, poängen har nog iaf nått fram.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhelvete

Finns en film på det. Polisen prejade hans bil och man ser hur två polismän med dragna vapen drar ut honom ur bilen. En polisman ser ut att slå honom i ansiktet med kolven på sin automatkarbin.
Citera
2019-03-15, 21:43
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Har du ens suttit i en bil någon gång?
Framrutan är gjord av flera lager glas/plast som man pressar ihop, och därav går framrutan inte sönder lika lätt som sidorutorna.

Men va fan, rutan är ju till synes hel. Spelar ju ingen roll om rutan är laminerad eller gjord av trä eller plåt, skjuter man ett antal skott genom den borde det bli samma antal hål.
Citera
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhelvete

Finns på video.
Bilen stoppad/prejad. Gick lugnt till. Han gjorde inte motstånd.
Citera
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Förmodligen för att de är autister, finns inget mittemellan bara svart eller vitt.

Ja, jag håller med! Fan vad härligt att du finns här, en normal Flashbackare iaf!
Citera
2019-03-15, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Är väl vanligt att tagga sina gunns i CS

Är namn på människor som blivit dödade av terrorister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in