2019-03-15, 21:24
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbhuvud
Det intressant är att han förutspått alla dessa "argument" och har besvarat dem i sitt manifest. Nu försvarar jag inte honom på något sätt, men vänsterns retorik är påfallande enkel att förutspå.

Han kunde alltså nästan ordagrant citera det du skrivit, innan du skrev det.

Mina åsikter brukar inte sortera under "vänster" men ok!
Det är ju ändå en viktig poäng med nativitet ( och tydligen viktig i mannens argumentation) , den är högst bland muslimer och betydligt lägre bland vita. Dock tror jag pk folk har lägst, det är därför de skiter i framtiden. De har inga barn.
Citera
2019-03-15, 21:24
Medlem
rex144s avatar
Han nämner Polen två gånger i sitt manifest och på ett av vapnen har han skrivit namnet Kazimerz Potocki, han kämpade mot turkarnas invasion av europa

vad gäller själva dådet, så läste jag att det fanns två andra medhjälpare, är det sant?

Har polisen fått tag på alla? Hur gick det till?

PS

Såg ni på videon efter dådet då han skjuter med en bössa genom vindrutan medan han kör och sedan närmar sig ett övergångsställe där två tjejer går lite för långsamt eller gick de mot röd gubbe? , han blev lack på de , tutade och svor, det var enda gången under videon som han blev förbannad, dessa tjejer visste inte vem som just passerat de han hade kunnat lätt plocka de, tur att de inte provocerade honom
Senast redigerad av rex144 2019-03-15 kl. 21:28.
Citera
2019-03-15, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Fy fan vilken vilken hemsk video. Att så många människor dog så snabbt, så fort han steg in i moskén så förlorade så många människor livet så där snabbt.
Det jobbigaste var att se kvinnan som var skjuten och ropade på hjälp och han skjuter ihjäl henne.
Fy fan vilket jävla as...

Skulle du uppröras lika mycket av en gruppvåldtäktsvideo? Fast de gärningsmännen brukar ju inte ha kroppskamera. Ändå försiggår detta varje dag - i Sverige.

Blev du lika upprörd av bilderna/filmerna från NY, Paris, Belgien, Nice, Tyskland, Drottninggatan osv.?
Citera
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Var ett numera avstängt twitterkonto som postade ett inlägg om att hämnden kommer tillsammans med bilder på vapen med arabisk text.

Bilderna på Brentons avstängda Twitter konto finns sparade på The Wayback Machine.

https://web.archive.org/web/20190315030026/https:/twitter.com/BrentonTarrant
Citera
Medlem
PlutoniumPinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
var finns manifestet?? varför inte länka all info i tradstarten?
https://pastebin.com/bzZyMduP
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
var finns manifestet?? varför inte länka all info i tradstarten?

https://www.flashback.org/sp67028080
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Då ligger Sverige illa till när skytten blandar in Drottninggatan. Muslimerna kommer säkert att ta det som förevändning att slå till här. Inte bra alls.

Det tror jag inte.

Men det vore ju olyckligt om det inträffade skulle leda till en framtida brist på Ambulansförare i Christchurch.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Bilden ifrån pakistan verkar tagen 2018 så det har gått fort.

El som nån skrev, han kanske gillar folk i deras hemländer?

Eller hände något i pakistan som ändrade honom?
Jag tror det var något i närtid som blev droppen: flickvän som dumpade, blev av med jobbet, kass ekonomi, depression, eller en kombination av alltihop.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emotallt
Varför tror du att det var några dårar?
Möjligt eftersom friska inte massmördar människor eller skjuter på dem och gör film av det. Små detaljer som drog mig till slutsatsen av att det rörde sig om mindre normala och mer avvikande personer.
Citera
2019-03-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
Det logiska hade då varit att skjuta ihjäl rasförrädare och folket vid makten som är anledningen till att man tagit in muslimer i vita länder.

Breivik förstod det men den här nollan insåg inte att han bara spelar den organiserade judenheten i händerna genom att ställa muslimer och vita mot varandra.

Det här är perfekt sett från en judisk synvinkel och just därför bör man nog ifrågasätta en del här.
I sitt manifest skriver han:
Citat:
To inciteviolence, retaliation and further divide between the European people and the invaders currently occupying European soil.
Vad många i den tråden i verkar fatta är Brenton Tarrant inte vill ha politisk förändring utan inbördeskrig mellan européer och "inkräktare".
Citera
2019-03-15, 21:26
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag tittade på videon till min stora förvåning. Lågupplöst och utan ljud till mitt försvar.
Liknade konstigt nog mer ett spel än en massaker.

Jag reagerade initialt på två saker.
1- Dels de många och oregelbundna magasinbyten som GM gjorde. Det verkade som enbart enstaka skott avlossades ibland innan magasinbyte.
2-Det andra som jag reagerade på var högarna med offer vid första attacken. Det såg onaturligt ut på något sätt. Lite för mycket med hänsyn till avlossade skott i det skedet. Sannolikt har många eller merparten spelat döda.

Jag reagerade också på det först men jag tror att högarna initialt bestod av levande människor som i princip tryckte ihop sig i hörnen av rummet när de hörde skottlossning från entrén. Ren instinkt. Sedan var det som upplagd för honom att knata in och döda samtliga.
Citera
2019-03-15, 21:27
Medlem
Brenton´s terroristattack är skrämmande lik Breivik´s. Samt ett manifest från en mentalsjuk människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in