2019-03-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palolem
Orkar inte scrolla igenom hela tråden. Någon som vet vilken låt han lyssnade på i bilen, lät som något från balkan.

”Serbia strong” en serbisk låt om etnisk rensning som skedde i bosnien på muslimer
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme
Tack, det var inte dåligt. Inte många som kollar hunduiska nyheter, iaf inte jag.

Det förekom på ett par andra siter också. Det ger i varje fall en logisk förklaring till varför alla inte var avrättade i moske nr2 utan levde (som syntes på filmen som filmats efteråt).
Citera
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han är väl tagen av det extremt vackra landskapet på landsbygden, och gästfriheten mot honom som vit turist? Han är bara 28 år också, saker kan förändras snabbt...

Bilden ifrån pakistan verkar tagen 2018 så det har gått fort.

El som nån skrev, han kanske gillar folk i deras hemländer?

Eller hände något i pakistan som ändrade honom?
Citera
2019-03-15, 21:17
Medlem
persona.von.gratas avatar
Jag tittade på videon till min stora förvåning. Lågupplöst och utan ljud till mitt försvar.
Liknade konstigt nog mer ett spel än en massaker.

Jag reagerade initialt på två saker.
1- Dels de många och oregelbundna magasinbyten som GM gjorde. Det verkade som enbart enstaka skott avlossades ibland innan magasinbyte.
2-Det andra som jag reagerade på var högarna med offer vid första attacken. Det såg onaturligt ut på något sätt. Lite för mycket med hänsyn till avlossade skott i det skedet. Sannolikt har många eller merparten spelat döda.
Citera
Bannlyst
Bild på skjuten mussekvinna
https://www.instagram.com/p/BvCZIIWgNvA/

Bild från andra skjutningen
https://www.instagram.com/ssskocak/p/BvCrkUPFXAP/
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palolem
Orkar inte scrolla igenom hela tråden. Någon som vet vilken låt han lyssnade på i bilen, lät som något från balkan.

https://www.youtube.com/watch?v=HgD8-Ree07I
Citera
2019-03-15, 21:18
Medlem
negrofobens avatar
Den finns med tidigt. Märklig snubbe! Helt iskall och efter ha mejat ner allt som stod upp gick han runt flera gånger och sköt rakt in i redan döda och andra som sökt skydd i ett likberg. Sen går han ut och hämtar ett kraftigare vapen typ 308 eller 30-06 en halvautomat. Går tillbaka in och skjuter igen på redan döda och skadade. Riktigt vidrigt! Då han lämnar skjuter han ju några utanför och blåser skallen av en redan död, skjuter lite vilt åt alla håll utan mål.
Då han med hagelautomaten skjuter ut vind och sidoruta kan han ju knappast hållt i ratten?
Citera
2019-03-15, 21:18
Medlem
Brainmydamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Hur ändras skadebilden?
Alla i denna tråden har motvevisat ditt dumma argument så förstår du inte hur skadebilden och hjälp till vård etc i krig vs terrordåd skiljer sig kan jag inte hjälpa dig. Upp på hästen igen vettja!
Citera
2019-03-15, 21:19
Medlem
emotallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Två gärningsmän? Vad är det för dårar (grupp) måtro?

Varför tror du att det var några dårar?
Citera
2019-03-15, 21:20
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwahili
Jag borde ju inte uppmuntra dig, men:

Du jämför äpplen och päron, massmord och krig. Du försöker applicera data från en viss situation på en helt annan, ej jämförbar situation.

I strid mellan två beväpnade grupper kan det vara klurigt att skjuta/döda sin motståndare för att de försöker samtidigt skjuta dig. Folk missar och blir skadade, avstånden är stora etc.

Om man skjuter fiskar i en tunna (eller muslimer i en moské) så är det inte helt orimligt att antalet döda gentemot antalet skadade blir högt (om det nu är skyttens avsikt).
Efter att ha sett en lågupplöst version av händelsen är jag beredd att ändra mig.
GM hade helt andra förutsättningar att skada/döda än en generisk traditionell krigsscenario tillåter.
Citera
2019-03-15, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Läs manifestet. Är det bortom ditt förstånd att människor kan uppskatta olika kulturer i kombination med viljan att bevara sin egna?

Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Läs manifestet. Han har inget emot andra kulturer eller människor SÅ LÄNGE dom håller sig i sina egna länder.

Det logiska hade då varit att skjuta ihjäl rasförrädare och folket vid makten som är anledningen till att man tagit in muslimer i vita länder. Inte några muslimer som inte på något sätt är ansvariga för det.

Breivik förstod det men den här nollan insåg inte att han bara spelar den organiserade judenheten i händerna genom att ställa muslimer och vita mot varandra.

Det här är perfekt sett från en judisk synvinkel och just därför bör man nog ifrågasätta en del här.
Senast redigerad av Genpolen 2019-03-15 kl. 21:27.
Citera
2019-03-15, 21:22
Medlem
karlinges avatar
FOI menar att dom aldrig sett en gärningsman så lik Breivik.

Undrar om denne person också är psykiskt sjuk eller har en personlighetsstörning?

Breivik var 4 år när han var i kontakt med psykvården första gången. Både hans mor och mormor var gravt psykiskt sjuka, det går i arv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in