2019-03-15, 20:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hur hittade du den bilden?

Var ett numera avstängt twitterkonto som postade ett inlägg om att hämnden kommer tillsammans med bilder på vapen med arabisk text.
Citera
2019-03-15, 20:16
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Är inte den här olyckan som skett ett bra svar på muslimers våld mot oss? Jag tycker förstås det. Man kan hoppas att något gott kan komma ur detta, dvs de muslimer som drabbats nu kanske förstår att inte vi heller tycker det är så skönt när vi drabbas av deras hat och våld.
Olyckor händer ju titt som tätt, Paris, Stockholm......och nu i Christchurch...hoppsan
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fannybladh
Är det här från andra skjutningen?

https://www.instagram.com/info.tni/p/BvBVAENH2X2/

Det ser så ut, men är inte helt säker.

Vilken tragisk krishantering, folk skriker Allahu Akbar, suck.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Det läskiga är hur lätt och snabbt han dödade 49 människor och skadade lika många. Han var dessutom ensam. Tänk er själva om fyra stycken terrorister går in på något köpcentrum från olika ingångar och börjar skjuta vilt omkring sig.

Dessa siffror gäller väl båda platserna? 41 döda på plats ett + 7 döda plats två. En dog på sjukhus.
Citera
Medlem
CpPraktikantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popofff
Undrar vad anledningen är till att den andra moskén verkar mest bara ha fått skadade, med tanke på det man såg i videon i första moskén? Någon som vet?
Det fanns en muslim med en pistol eller liknande som lyckades jaga iväg dem, tror jag.
Citera
2019-03-15, 20:17
Medlem
Detta kommer skapa en sån stora jävla kedjereaktion efter detta. Nu kommer dom vilja hämnas för att han attacker en fucking moské. Jag vet vad jag ska göra dom kommande 2-3 veckor, och det är att hålla mig borta från stora folksamlingar för att minimera risken att stryka med.
Citera
2019-03-15, 20:17
Medlem
dialektikers avatar
Någon som har sammanfattat i tråden allt han säger i bilen?
Pratar han med videon eller i mobilen med någon kumpan?

(Det här var jobbigt att se. "The elephant"-vibe över det (filmen) https://www.youtube.com/watch?v=htlsOf3PnGY)
Citera
2019-03-15, 20:18
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fannybladh
Är det här från andra skjutningen?

https://www.instagram.com/info.tni/p/BvBVAENH2X2/
BILEN ?
Citera
2019-03-15, 20:19
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Utveckla!

Skanderbeg konverterade väl till islam hahaha. Eller hans fader iallafall. Nåt sånt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han tjatar mest om fertilitet i sitt "manifest". Kanske är han infertil eller impotent.

Kanske bara har svårt för förhållanden?
Citera
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Har ingenting med mångkultur att göra, utan handlar om egofixerade män med storhetsvansinne. Sådana som du till exempel. Med ditt synsätt så bidrar DU till att piska upp hat mot alla som inte är vita, vilket leder till terror i slutändan. Inbilla dig inte att du är oskyldig.

Jag konstaterar bara att så är fallet.

Märkligt att dessa egofixerade män med storhetsvansinne bara tycks finnas i mångetniska länder. (Ja, det finns undantag, som domedagssekten som gasade folk i Japan 1995, men de är just undantag.)

Du tror alltså inte att detta har någonting alls att skaffa med etnisk konflikt, utan bara är en "egofixerad man med storhetsvansinne", precis som Akilov, 9/11-kaparna, Londonbombarna, Breivik och hundratals andra dåd som av en ren slump råkar se ut som etniskt motiverade dåd?
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Efter denna fruktansvärda händelse hoppas jag att det blir striktare vapenlagar och ökad tolerans mot islam, islam hör hemma lika myckey i det västerländska samhället som t.ex kristendom och judendom.

Är du dum i huvudet på riktigt. Religion ska bort från samhället, både kristendom och i synnerhet islam. Den vidskepelsen har ingenting att hämta i det västerländska samhället år 2019.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in