2019-03-15, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
Missförstådda is-resenärer (dom som bara körde ambulans och jobbade humanitärt ) kommer garanterat att ställa till med något ännu värre snart, och mer välorkestrerat.

Jag tror att han medvetet pekade ut Sverige i manifestet för att han vet att vårt land är en krutdurk med dålig koll på sovande terrorceller, han hoppas att de ska skrida till verket här och eskalera konflikten.
Citera
2019-03-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Med tanke på att han kommer att sitta inspärrad resten av sitt liv för det här tror jag knappast att han oroade sig för att bli dödad. Dessutom underskattar du människors självbevarelsedrift. En genomsnittlig människa som råkar se hans vapenfyllda bil kommer med största sannolikhet att gå därifrån snarare än att försöka leka hjälte och kanske bli dödad. Han var dessutom endast inne i moskén under några minuter och ingen kommer att känna sig lockad att närma sig området när de hör skottlossning.
Men för i helvete, läs hans manifest! Han förklarar att han inte hade planerat att dö i attacken, men var medveten om att han kunde dö. Han förklarar även vidare vad han tänkte gör i fängelset.
Citera
2019-03-15, 20:07
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hur hittade du den bilden?

Delas på Twitter
Citera
2019-03-15, 20:08
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matau
Brendon Tarant säger vidare i manifestet att Merkel borde dödas.

"Merkel, mamman till alla antikroppar och anti-tyskarna, står högst upp på listan.
Få har gjort mer för att skura rasens rening i Europa från hennes folk."

http://forumbilder.se/I4PEV/09a5cdb9-9e58-4ec0-8fa6-ee7935116519
Om du måste posta dravel från hans stollemanifest kan du väl åtminstone låta bli att köra google translate rakt av?
Citera
2019-03-15, 20:08
Medlem
Undrar vad anledningen är till att den andra moskén verkar mest bara ha fått skadade, med tanke på det man såg i videon i första moskén? Någon som vet?
Citera
2019-03-15, 20:09
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Men för i helvete, läs hans manifest! Han förklarar att han inte hade planerat att dö i attacken, men var medveten om att han kunde dö. Han förklarar även vidare vad han tänkte gör i fängelset.

Vad sägs om att läsa om mitt inlägg, din pajas? Jag påstod inte att han planerade att dö i attacken.
Citera
2019-03-15, 20:10
Medlem
9zs avatar
Hittar ingen info om de andra som gripits annat än att det är en kvinna och två män från Australien. Vilka är det och vilken relation har det till GM?
Citera
2019-03-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Visar hur obildad han är när han har skrivit skanderbeg på vapnet.

Utveckla!
Citera
2019-03-15, 20:11
Bannlyst
Är det här från andra skjutningen?

https://www.instagram.com/info.tni/p/BvBVAENH2X2/
Citera
2019-03-15, 20:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pk-slakt
Vad förväntar du dig skall ske när till och med debatt förnekas folk, man hängs ut och får sina liv förstörda bara man försöker påtala sinnesjukdomen i att importera hundratusentals årligen och förneka vita människor rätten till ett eget hemland.

Att det tillslut skulle brista för någon borde de flesta med en hjärna kunnat räkna ut.

Jag säger inte emot dig, massmordet var ingen överraskning för mig. Finns många som har förutsett detta utan att för den sakens skull försvara det eller ens bara rycka på axlarna.

Jag har full förståelse för varför det kunde hända, det kommer sannolikt mer, finns många som är frustrerade.

Hemsk utveckling.
Citera
2019-03-15, 20:13
Medlem
Jannebigplays avatar
Det läskiga är hur lätt och snabbt han dödade 49 människor och skadade lika många. Han var dessutom ensam. Tänk er själva om fyra stycken terrorister går in på något köpcentrum från olika ingångar och börjar skjuta vilt omkring sig.
Citera
2019-03-15, 20:13
Medlem
Det som är märkligt är hur han hade kommit över vapnen. Han verkar ju inte ha varit så länge i NZ och är inte medborgare. Kan han ha smugglat in dem på något sätt eller har han köpt av kriminella?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in