2019-03-15, 19:48
Bannlyst
VARFÖR VALDES NYE ZEELAND FÖR ATTACKEN?

- Nya Zeeland var inte det ursprungliga valet för attacken, jag kom hit tillfälligt medan jag planerade och tränade, men omgående insåg att mig Nya Zeeland var rik på invällare med egna område som i väst.

- För det andra skulle attacken på Nya Zeeland uppmärksamma sanningen, att ingen plats i världen är säker för invällare, då de är i våra länder, även i de yttersta delarna av världen, finns det ingen plats som är fri utan massinvandring.
Citera
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Medans kristna inte sysslar med liknande terror som musselmanerna.

Sant men det säger inget om min poäng, fortfarande så är muslimer oftast offer för dessa extremistmuslimer
Citera
Medlem
stone_sleepers avatar
"It's part and parcel of living in a big city", sa Londons borgmästare efter en IS-inspirerad terrorattack i staden. Och det stämmer, det har blivit så, och kommer troligen bli ännu värre. Det radikaliseras på alla sidor, hela tiden. Hatet växer.
Men så har det väl inte alltid varit? För 15-20 år sen tänkte den genomsnittliga människan kanske att man går mot en fin framtid med minskande våld och brottslighet, ingen politisk extremism, ingen religiös fundamentalism,... Tyvärr har politiker sett till att skapa den raka motsatsen och efter varje terrordåd behöver de bli påminda om att de är ansvariga för detta.
Citera
2019-03-15, 19:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Stör mig på att man kallar det terrorattack, terror riktar sig mot alla i samhället inte mot tex religösa enskilda grupper. Vanliga människor var aldrig målet i detta fall, det var riktat mot muslimer, Brevik däremot var riktat mot samhället i grunden. Detta var ju också mer en hämndattack snarare än terrorattack.

Precis, och anledningen är såklart att använda massmordet som argument i en helt annan kontext.

Händelsen är ett massmord, ingenting annat även om media säger så.
Citera
2019-03-15, 19:51
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
"It's part and parcel of living in a big city", sa Londons borgmästare efter en IS-inspirerad terrorattack i staden. Och det stämmer, det har blivit så, och kommer troligen bli ännu värre. Det radikaliseras på alla sidor, hela tiden. Hatet växer.
Men så har det väl inte alltid varit? För 15-20 år sen tänkte den genomsnittliga människan kanske att man går mot en fin framtid med minskande våld och brottslighet, ingen politisk extremism, ingen religiös fundamentalism,... Tyvärr har politiker sett till att skapa den raka motsatsen och efter varje terrordåd behöver de bli påminda om att de är ansvariga för detta.

Fake news dock, han sa det efter en bomb i New York och han sa snarare något i stil med "part and parcel of living in a big city is being prepared for threats like these"
Citera
2019-03-15, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Utbildad militär med dubbla guldmedaljer i skytte på två vapen, nyttjade 2 till. Nja ser lätt ut men den här rackarn har övat det lovar jag.

Han erkänner det i manifestet att han har övat under planeringsgång.
Citera
2019-03-15, 19:52
Bannlyst
Eller så tillåter man folk att få leva i fred utan påtvingad massinvandring, det finns inget som hindar dig ifrån att flytta till mellanöstern om du vill bo i ett sådant samhälle och leva under deras styre. Det hade ju varit en win win för båda parter. Muslimerna vill ju gärna leva sida vid sida med dig menar jag
Senast redigerad av Pk-slakt 2019-03-15 kl. 19:56.
Citera
2019-03-15, 19:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Utbildad militär med dubbla guldmedaljer i skytte på två vapen, nyttjade 2 till. Nja ser lätt ut men den här rackarn har övat det lovar jag.

Jag tror nog att i stort sett alla som har gjort lumpen i Sverige håller med mig om att de skulle kunna åstadkomma det mördaren gjorde utan några som helst svårigheter.

Förutsatt att viljan och tillgång på vapen finns.

Det här är ett verk av en personlighetsstörd dåre med tillgång till vapen och kunskap om hur de laddas, och har ingenting med terrorism att göra.
Citera
Medlem
PrBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Uppmärksammade en liten detalj i videon. Vid 6.53 in i klippet, kan man se att där ligger ett magasin på golvet. Men han har själv inte hunnit ta sig så långt in i korridoren än. Kan han ha kastat magasinet dit, utan att man ser det på klippet?
Senare vid 8.32 ser man att han går tillbaka ut i korridoren och hämtar just det magasinet, för att sedan åter gå tillbaka för att fortsätta sitt skjutande.

Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Jo, det förstår jag. Men som jag skrev, man ser inte att han kastar just det magasinet dit? Nästan som att magasinet har lagts dit på förhand. Även om det är långsökt, kan det inte finnas en liten chans att där fanns en medhjälpare som placerade ut fulla magasin precis innan. (Denna springer sedan in i något av de rummen där han av någon "konstig" anledning aldrig går in, för att sedan ta sig ut? Jag vet, det är som sagt långsökt. Men ser ingen förklaring till hur just det magasinet kan ha hamnat där? Någon annan som ser något jag inte ser?

Citat:
Ursprungligen postat av aki04
han tappade ju dem , ni ser hur löst dom sitter i dom facken, överfulla
Ja, men just det magasinet jag syftar på ligger redan där, innan han ens kommit fram dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den som aldrig har använt ett skjutvapen gör det till en stor grej.

Man måste inte vara elitsoldat för att ladda och avfyra att skjutvapen.

Vem som helst klara av det genom att se ett Youtube klipp och därefter öva en liten stund hemma på kammaren.

Värre skada vet jag inte, vad är värre än det mördaren åstadkom?

Han sköt folk inomhus och utomhus, blir inte värre än så, de dog och skadades.

Jag tycker iofs att hans sätt att agera tyder på att han lagt en hel del tid på att träna. Det som skiljer honom från mängden är nog hans psyke, i form av beslutsamhet.
Hans far ska ha hunnit med över 70 triathlon innan han dog, så det finns nog i generna.

Han är oerhört kall och verkar nästan hög på det han gör. Undrar hur han ska känna sig pascifierad i fängelse?
Citera
2019-03-15, 19:56
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matau
VARFÖR VALDES NYE ZEELAND FÖR ATTACKEN?

- Nya Zeeland var inte det ursprungliga valet för attacken, jag kom hit tillfälligt medan jag planerade och tränade, men omgående insåg att mig Nya Zeeland var rik på invällare med egna område som i väst.

- För det andra skulle attacken på Nya Zeeland uppmärksamma sanningen, att ingen plats i världen är säker för invällare, då de är i våra länder, även i de yttersta delarna av världen, finns det ingen plats som är fri utan massinvandring.

Det får man ju ändå se som ett rationellt argument. Att belysa det faktum att det inte finns något vitt "lebensraum" att fly till, genom att belysa att även i Nya Zeeland som ligger mitt ute i ingenting så har muslimerna fått fäste, det är ändå värt att betänka.

Får vita europeiska människor INGEN egen tillflykt? Tydligen inte. Nå, då tror jag denna sorten av motstånd kommer bli allt vanligare. Tyvärr.
Citera
2019-03-15, 19:56
Medlem
VWazzs avatar
Visar hur obildad han är när han har skrivit skanderbeg på vapnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in