Citat:
Ursprungligen postat av
elbrujo
Hur kan man säga att det var dåligt, jag kollar på filmen och intrycket är att han är effektiv.
Jag har militär utbildning och jag anser inte att han hade särskilt mycket erfarenhet från strid. Det man ser är t.ex. att han har god vapenhantering generellt, men efter att han börjar skjuta och adrenalinet börjar pumpa så släpper han jägarmagasinet (dubbla-tejpade-magasin) istället för att vända på det och nyttja det andra. Sen förstår han vad han gjort och börjar plocka upp magasinen som fortfarande har 50% kulor kvar.
Att gå till bilen och byta vapen kan jag bara förklara som så att han brände av fyra magasin under kort tid och kanske tänkte att det kunde bli eldavbrott då pipan blir för varm. Men det torde mer logiskt att med stridserfarenhet ha sitt sekundära gevär på ryggen och ett alternativ på benet, typ pistol för situationer som den när han nästan blev påhoppad i hallen av någon som försökte attackera honom.
Slutsats, säkerligen militärutbildad men aldrig verkat skarpt, eller ytterst lite.
/C