2019-03-15, 17:39
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battalion
Korkat.. Eller hur? Det du sa nu var ''Muslimer vill inte bo i muslimkontrollerad områden''.

Muslimer = en religion (ungefär som kristna)

Islamister = fanatiska terrorister (ungefär som altright eller IRA)
Citera
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
"BREAKING: ISIS calls for revenge amid Christchurch, New Zealand mosque attacks."

jag gillar "hämnd/revenge" som att de inte gjort något och detta hände bara en dag-dessa svin har ju attackerat oskyldiga i europa flertal gånger- de om några bör hålla käft.

Ellerhur det är ju alla attacker mot Europeer som frammanade detta. Moskén i fråga preachade hat och rekryterade även terrorister mot oss europeer. Så smaka på egen medicin.

IS kan suga min pung, dessutom är de snart döda allihopa. Patetiska kräk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Muslimerna har ingen självinsikt öht. Allt är alltid alla andras fel.
Detta kommer att utlösa en extrem motreaktion, vänta ni bara.

Undvik kollektivtrafiken i större städer de närmsta dagarna om ni kan.

Detta också att även moderata muslimer tenderar stöda jihad då muslimer attackeras. Fast i så fall mot vem?

Media kallar ju det "högerextrem terror" även om tydligen denna benämning inte är något som förövaren identifierar sig med.
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Och vad? Det finns ett stort hyckleri i det och jag undrar om han bemöter det i sitt manifest. Jävla Aspie
Oj oj, här tar vi till kraftord mot simpla frågor. Men det är inte ditt fel att din mamma glömde bort att uppfostra dig. På vilket sätt är det hyckleri då?
Citera
2019-03-15, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det är att ficklampan antagligen är av LED typ som blinkar snabbt för att få ner ljusstyrkan. Människor kan inte se det men när man filmar det så tar kameran varje frame mycket snabbt och kan ta en frame när lampan är antingen på eller av.

Samma sak kan man se när man filmar moderna bilar med LED-varselljus.

Är det samma fenomen vi ser med ficklampan eller blinkar de på riktigt. I så fall vilken funktion skulle det ha?

Det är ju en strobe-lampa på vapnet som blinkar väldigt snabbt för att förvirra / irritera ögonen på den man riktar mot.
Citera
Medlem
JorgeZorross avatar
Äntligen säger jag bara. På tiden att det sker en motreaktion från allt ont som skett mot väst. Känns som det bara är en tidsfråga innan något liknande kommer hända i västeuropa och Sverige.

Var det bara jag som myste när han först öppnade eld utanför moskén och sedan gick in? Det är bara att tacka och ta emot för denna video vi fick se med inslag av både finess och humor.

För att inte nämna den episka scenen när denna sången kickar igång.

https://www.youtube.com/watch?v=5GCSWEgZT94
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hope18
Rädslan finns bland dem. Undrar om damen är svensk konvertit?https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/oro-och-fortvivlan-bland-goteborgs-muslimer-efter-terrordad

Man måste väl vara tondöv för att INTE höra hon INTE är ursprungssvensk, även om hon talar bra svenska ?
Citera
2019-03-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aphuset
Det är ju en strobe-lampa på vapnet som blinkar väldigt snabbt för att förvirra / irritera ögonen på den man riktar mot.

Och varför lämnar han flera vapen i bilen med öppen baklucka? Hade någon hittat bilen kunde de gett sig in och skjutit mot honom.
Citera
2019-03-15, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Man måste väl vara tondöv för att INTE höra hon INTE är ursprungssvensk, även om hon talar bra svenska ?
Ja, ok då har vi konstaterat det!
Citera
2019-03-15, 17:43
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Det närmaste HD är den här som har 864x480 i upplösning.

https://forumfiles.com/J2M6bfx2b0/New_Zealand_Shooting_HD_mp4

Tack! Det verkar dock vara en och samma video som cirkulerar runt. Får hoppas någon gör en bra videokonvertering snart...
Citera
2019-03-15, 17:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Och vad? Det finns ett stort hyckleri i det och jag undrar om han bemöter det i sitt manifest. Jävla Aspie
Han skriver om att det aldrig är bra att bli en minoritet. Detta menar han gäller generellt, alltså även för aboriginer eller indianer:
Citat:
It is never wise to become a minority group

In every country, on every continent, those that are in the minority are oppressed. If you become a social, political or ethnic minority it will always lead to your oppression.

Whether they are a political minority and therefore lose the control of the majority of power, and thus lose control of the laws and regulations that define public life or those that are the cultural minority find that art in all its forms is created and controlled by a different audience, from a different people from a different history, with differing ideals and experiences and therefore they find themselves isolated, excluded and removed from the creation of contemporary culture.

Those that find themselves born linguistically in the minority suffer daily, as the conversation of life excludes them, the mass media isolates them and businesses turn them away, as does the societies speech itself.

Finally there are those that find themselves in the ethnic or racial minority and find their very own genes being bred out of existence through miscegenation and differing racial birth rates. The same people will find themselves gradually less and less represented both politically and culturally, becoming essentially foreigners in their own lands.

MINORITIES ARE NEVER TREATED WELL, DO NOT BECOME ONE
Citera
2019-03-15, 17:44
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbrujo
Hur kan man säga att det var dåligt, jag kollar på filmen och intrycket är att han är effektiv.

Jag har militär utbildning och jag anser inte att han hade särskilt mycket erfarenhet från strid. Det man ser är t.ex. att han har god vapenhantering generellt, men efter att han börjar skjuta och adrenalinet börjar pumpa så släpper han jägarmagasinet (dubbla-tejpade-magasin) istället för att vända på det och nyttja det andra. Sen förstår han vad han gjort och börjar plocka upp magasinen som fortfarande har 50% kulor kvar.

Att gå till bilen och byta vapen kan jag bara förklara som så att han brände av fyra magasin under kort tid och kanske tänkte att det kunde bli eldavbrott då pipan blir för varm. Men det torde mer logiskt att med stridserfarenhet ha sitt sekundära gevär på ryggen och ett alternativ på benet, typ pistol för situationer som den när han nästan blev påhoppad i hallen av någon som försökte attackera honom.

Slutsats, säkerligen militärutbildad men aldrig verkat skarpt, eller ytterst lite.

/C
Senast redigerad av CSHamilton 2019-03-15 kl. 18:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in