2019-03-15, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ichessy
Har någon hela videon?

https://www.liveleak.com/view?t=CBX8o_1552615032

på fösta sidan i tråden.
Citera
2019-03-15, 15:44
Medlem
Kalsarikannis avatar
Har det framkommit något om denna persons bakgrund än vad han själv uppger?
Någon måste ju ha haft kontakt med honom under åren. Familj. skolkamrater, kolleger.
Citera
2019-03-15, 15:46
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
Paaaaaa!

https://kiwifarms.net/data/video/694/694847-518a3baf6096388726e4e9ac7ca0336f.mp4

Hur sorligt det än är att en del oskyldiga dör så är det väl fan på tiden araberna får veta att what goes around comes around.

Vadå på tiden? Man har bombat och jagat terrorister sedan urminnes tider.

Citat:
Muslimernas tystnad och ointresse att hejda islamister gör de medskyldiga.
Det finns massor av muslimer som tar aktivt avstånd ifrån ISIS. Är de som inte brytt sig eller tagit ansvar för ISIS skyldiga att dö då menar du och ska dessa individer straffas genom att skjuta vanliga NZ-medborgare på måfå?
Citera
2019-03-15, 15:47
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsarikanni
Någon måste ju ha haft kontakt med honom under åren. Familj. skolkamrater, kolleger.
Intresserad mig också, han verkar vara en bra skytt och hur är vapenlagarna i nya zeeland då han både har automatvapen och hagelgevär till hands?
Citera
2019-03-15, 15:47
Medlem
Citat:
Länkades tidigare i tråden ett kortfattat reportage om hans bakgrund, arbetsliv som PT m.m.

https://www.abc.net.au/news/2019-03-15/christchurch-shooting-brenton-tarrant-what-we-know/10904744
Citera
2019-03-15, 15:50
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Otroligt att han får hålla på så länge, har de inga poliser där nere?
Från det att första skottet avlossades till dess att GM lämnade moskén för sista gången så tog det tre minuter. Hur mycket hinner du själv med på den tiden? Bara samtalet till larmcentralen lär ha tagit minst en minut, förmodligen mer än så. Och då visste ingen säkert vad som höll på att hända eller i vilken byggnad. Ytterligare 1-2 minuter för larmcentralen hitta en polisman. Och eftersom det syns att det är i en villaförort så kan det ha även för polisbilar i full fart ha tagit minst 5 minuter att nå fram till byggnaden. Så nej, det är inte det minsta förvånande att polisen inte hinner dit i tid.
Citera
2019-03-15, 15:55
Bannlyst
Nu kan vi bara hoppas att fler vita män med rätt sorts moral blir inspirerade. Jag skulle ljuga om jag inte erkände detta är det bästa som har hänt för det vita västerländska samhället på mycket länge. Och de kvinnor i tråden dvs betahannar som säger han är psykopat och ond, det är rena rama motsatsen. Han har väldigt stor empati till sitt eget folk och vet med dagens mångkulturella politik som leder till att vita,svenska,fransmän,danskar [ X etnisk vit folkgrupp] blir i minoriteter i sina egna länder för att slutligen gå samma öde som de invällare i klippet. Så istället för att beklaga sig på ett nätforum och inget göra som de flesta, valde han agera likt alla historiska hjältar.

Namnet och datumet är förevigt kopplat till historieböckerna numera. Är det nu vi ser vändningen, att vita män och kvinnor för den delen tar sitt förnuft till fånga och slåss tillbaka mot den sionistiska sjuhövdade hydran. Glöm aldrig judarna gav oss muslimerna, de är bägge skyldiga!

Glöm inte,förlåt att jag tjatar... subscribe to pewdiepie!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Vi ska inte och vi kommer inte att komma överens.

Muslimer i muslimska länder, japaner i Japan och svenskar i Sverige - då blir det lugnt och trevligt för alla.

Precis som galningen som gjorde detta skrev i sitt manifest. Det kommer MSM vända emot er nu. Vänta och se bara. Ni tror att globalismen är på nergång. Nej du. Idag vann rödsköldarna, Soros, Macron etc en stor seger. Det kan du tacka denna idiot i Nya Zeeland för. Det här är precis vad de behövde nu.

Cui bono?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrant
Helt rätt! Äntligen någon som inte sitter och knappar i onlineforum ang. hatet mot de underlägsna.
Mindre snack mera action! All respekt till Brenton själv!
Kan någon av er förklara hur ni resonerar?

Att man känner ett generellt förakt mot folkgrupper kan jag någonstans förstå, men en massaker mot civila, oskyldiga barn och kvinnor, rena avrättningar. Hur rättfärdigar man det? Vrider sig i magen på mig. Förklara, snälla.
Citera
Avstängd
Citat:

Jag undrar vad han har för träning. Nya Zeeland har ingen allmän värnplikt.

Trots det är han mer effektiv än en soldat i Delta Force. Något är skumt här.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Intresserad mig också, han verkar vara en bra skytt och hur är vapenlagarna i nya zeeland då han både har automatvapen och hagelgevär till hands?
Ganska liberala:

Christchurch shootings: What are New Zealand's gun laws?
The minimum legal age to own a gun in New Zealand is 16, or 18 for military-style semi-automatic weapons. Anyone over those ages who is considered by police to be "fit and proper" can possess a firearm.

All gun-owners must have a licence, but most individual weapons don't have to be registered. New Zealand is one of the few countries where this is the case.

In order to own a gun legally, applicants for a firearm licence must pass a background check of criminal and medical records. Factors like mental health, addiction and domestic violence should be considered.

Once a licence has been issued, gun-owners can buy as many weapons as they want.

While most guns don't have to be registered, a special application does have to be made to police to own military-style semi-automatic weapons, pistols, or other restricted firearms.

Because of this, police say they can't be sure how many legally owned firearms there are in the country as there is "no record of the majority of firearms".
/…/
Until the mosque attacks, New Zealand's worst mass shooting was in 1990 in the small seaside town of Aramoana on the South Island, in which 13 people were killed.

That shooting prompted an amendment to the the Arms Act (1983), the main law governing gun use and ownership, restricting the ownership of military-style semi-automatic weapons. But parliament stopped short of a total ban.

The law was further amended in 2012 to clarify which weapons are restricted.
https://www.bbc.com/news/world-asia-47584603

Jag antar att de har bump stocks även i Nya Zealand.
Citera
Medlem
KrossedOuts avatar
En fullständig tragedi detta. Lider med alla berörda.

Men det som stör mig just nu är SVTs vinkel om alla svenska muslimer det är synd om nu. Om hur moskéer behöver polisskydd. Fullständigt beklämmande läsning. Minns ni fritösen i Eskilstuna? Det är typ svenska muslimers enda hot. Ändå ska det gråtas ut. Det enda hotet mot någon folkgrupp i Sverige är muslimernas mord- & våldtäktskultur mot övriga svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in