2019-03-15, 15:03
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Nopp.
https://imgur.com/a/Sr2rIR0

https://kiwifarms.net/data/video/694/694847-518a3baf6096388726e4e9ac7ca0336f.mp4 7:02 och framåt så ser du att han inte alls står gömd utan han står helt öppet med ryggen mot andra väggen i rummet. GM ramlar även när han blir tacklad
Citera
2019-03-15, 15:03
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Varför skulle de vänta menar du? Ja våldsspiral är ett verkligt fenomen, det bästa vore förstås om vi förekom problemet och återförde musselmanerna dit där de hör hemma.

Vad är de för fråga ens? Varför gjorde gärningsmannen i Nya Zeeland detta dådet? "Hämndaktion".
Citera
2019-03-15, 15:04
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Har kollat filmen igen och det ser ut som att muslimen försöker tackla honom. GM står i öppningen och syns från alla håll i rummet

Korrekt. GM har stigit ut i rummet och snubben kommer bakifrån och försöker hoppa på GM. Hade några fler hjälpt till hade de haft goda chanser att lyckas.
Citera
2019-03-15, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Det är arabvärldens problem. Varför sprida det hit?

Ditt svar visar bara hur dum du är och din logik existerar inte. Eller så försöker du bara trolla.

Varför har kristna spridit sina kyrkor världen över? Inklusive arabvärlden..?
"Varför sprida det hit". Jo för det finns kristna som bor där??
Citera
2019-03-15, 15:05
Medlem
Det stod alltså Anton Lundin Pettersson på ena geväret också.
Citera
2019-03-15, 15:06
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Korrekt. GM har stigit ut i rummet och snubben kommer bakifrån och försöker hoppa på GM. Hade några fler hjälpt till hade de haft goda chanser att lyckas.
Ja, rena "turen" för GM att han hinner vända sig om och skjuta. Annars hade han nog blivit avrättad inne i mosken
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Jaså, har han? Jag ser gott om döda barn/unga i videon..
Det gjorde inte jag (kollade inte från början till slut) och läste lite här och där och att han var ute efter vuxna extremister. Konstigt att folk citerar emot mig men samtidigt har andra sagt att det var just extremistiska kopplingar som var målet för GM.

Nåväl, det var sent och jag var trött och ärligt talat har jag inte intresse av att lusläsa galna människor eller se deras massakrar sekund för sekund. Kanske GW har något att säga sen istället då det är intressantare att överblicka psyket hos gärningsmän än vad deras brott är. Jag tar givetvis avstånd, men jag låter dem aldrig få minsta ändring i profilbild för etc. Jag bryr mig inte om vilka år, vad de heter osv mer än som profiler. För de är ingenting i det stora hela som utgör livet och Google kan hjälpa mig istället för att jag ska besvära mig med att lusläsa och plugga in skräp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itwillhold
Blir motståndsrörelsen runt värden terror stämplade nu?

Kommer de små pojkrumsdrömmarna bli verklighet även i Sverige? Hur stort hot är NMR i praktiken?

Hur ser ni främlingsfientliga personer här inne på detta? Är han en hjälte eller en väldigt sjuk människa? Får ni inspiration av sånt här?

Konstigt är att det inte inträffat.Frågan är om NZ var rätt plats för att uppnå vad man önskar för (mot)reaktioner. Känns som det brunnit mer om det inträffat i tex. Frankrike.
Citera
2019-03-15, 15:07
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Vad är ett assault Rifle Model grov? är 5,56 grov ammo?
Vad är Koch? Moddad AR-15?
5.56 räknas som grov ammo civilt.
Även en halvautomatisk karbin, som den GM hade, räknas som ett tungt vapen civilt.

Med Koch menar denne Heckler and Koch.
AK4 kommer från den tillverkaren bland annat.
Citera
Medlem
Duramaters avatar
Det som hände i mosken är hemskt, verkligen! Jag har sett videon och alla var oskyldiga män och kvinnor. RIP.

Intressant hur polariserad samhället är. Muslimer hörs knappt i sociala medier när det sker ett terrorattentat mot västerlänningar. Men så fort något ska drabba dem så är det självklart racism mot hela muslimska befolkningen och islam är helt plötsligt den mest fridfulla religionen i världen. De bor i Europa men känner noll samhörighet med europeér. Hela idén med multikulturalism är ett jävla misslyckande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Vad är de för fråga ens? Varför gjorde gärningsmannen i Nya Zeeland detta dådet? "Hämndaktion".

Du tycks inte förstå vad IS är för någonting och verkar utgå från att de agerar i affekt. Sanningen är att IS-sympatisörer anser sig följa gud för att skapa ett kalifat och förinta alla otrogna. De behöver inte använda rationaliserande termer som hämnd. Knappast att de skulle sitta och vänta på att någon ensamvarg någonstans på planeten utför ett attentat innan de agerar.

Hade IS kunnat så skulle de ta över Europa och döda alla otrogna, helst igår. Att någon mejar ner lite muslimer någonstans gör varken till eller från i det stora perspektivet.
Citera
2019-03-15, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itwillhold
Motståndsrörelsens häftiga symbol tydlig på vapnet. Missade du det?
Det är en oskyldig Tyrruna som får fritt användas av alla. Inte någon ”logga” eller motståndsrörelsens symbol. Din outbildade vänster-nolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in