2019-03-15, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det som skrämmer mig nästan mest, förutom en del som jublar här i tråden, är att det var så starka kopplingar till Sverige på detta attentat. Lägg ihop det med alla IS-återvändare som vi har fått hem. Gissa vilket land som kommer att få nästa terrorattentat? Lita på att det idag smids planer någonstans i en förortslägenhet....

Tyvärr är det exakt det vi har att vänta är jag rädd för. Det blir alltid oskyldiga som drabbas.
Citera
2019-03-15, 14:04
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Nja han hade rätt bra reaktion med assault riflen i närstrid. Mannen som slänger sig fram för att gripa tag i honom skbuter han enkelt från höften som om det vore Scump i black ops 4. Helt klart en bra class setup han har, ser knappt ut som om han försöker. Det som är det läskiga med vit terrorist contra arab eller neger. En vit kan förorsaka så mycket mer på egen hand utan att vara fler personer eller fucka upp det.
Visst,White rage är inte att leka med. Vita skriver långa manifest och sedan verkar dom vara mycket skickligare och raffinerade som terrorister.
Citera
2019-03-15, 14:05
Medlem
bulletproofsouls avatar
Tyvärr får vi nog se mer av sånt här framöver. Svaga individer kommer att flippa framöver.. Vi kommer tyvärr att få se lasermannen 2.0 och moskesprängningar. Det är i grunden politikerna och myndighetrnas fel som gör allt för att polarisera och destabilisera.
Citera
Medlem
Candace Owens ( en afrikansk kvinna ) och Spyro the dragon är anledningen till att han utförde massakern enligt honom själv- vi kör på det.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Men här finns det en koppling till Sverige och attentatet här.

Att han tar upp dådet i sitt manifest och skrivit Ebba på ett vapen är knappast någon vidare koppling. Inget som Löfven ska ha en konfa om.
Citera
2019-03-15, 14:06
Medlem
Kalsarikannis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Enligt borgmästaren och media är han högerextrem. Jag antar att: hans vita hud + färgen på offren = högerextrem.
Eller att han har Mosley som sin stora ideologiska förebild.
Citera
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av az-Zarqawi
Jag håller med dig. När jag startade tråden var jag av uppfattningen att det verkligen handlade om henne, jag hade inte läst manifestet. Det är så det är idag, alla vill vara först

Du kan inte ha läst det nu heller? Han nämner två saker som radikaliserade honom April-Maj 2017, det ena är terrordådet i Stockholm och Ebbas död, det andra är hans resa genom Frankrike. Han beskriver hur han får ångestattacker under den tiden och hur han inser att han själv måste ändra på utvecklingen.
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maneetti
Kanske varit uppe i tråden innan... Går det att som privatperson i Nya Zealand anförskaffa sig ett semiautomatiskt gevär som den här snubben gjort, typ AR-15?

Det kan man tydligen, men om det är tillåtet med "bump-stock" vet jag inte... Men utifrån de få sekunder jag såg av eländet for han fram med enkelskott i relativt lugnt tempo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Du ser inga hot från Vitmakt-rörelsen eller hur menar du? Det finns en rad inlägg som trivialiserar eller försvarar terror i den här tråden och hundratals andra. Dom ser du inte heller?
Det påstod jag aldrig, men att utesluta psykisk ohälsa för att "det är så många" är bara larvigt. Att sitta och snacka skit om mussar på flashback är en sak, att gå hela vägen och planera i flera år så krävs det betydligt mer vilket du inte verkar fatta.
Citera
2019-03-15, 14:07
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Enligt borgmästaren och media är han högerextrem. Jag antar att: hans vita hud + färgen på offren = högerextrem.
Islam är ingen ras och kommer aldrig bli en ras, det är en "religion" sekt.
Majoriteten av alla muslimer i Sverige och Nya Zeeland är vita.
Citera
Medlem
Det muslimska civilsamhället måste stå starka nu. Det finns alltid en risk för copyright Cats efter sådana här dåd.

Islamofobin är utbredd men det är ytterst få som är kapabla att göra något sånt här som tur är.
Citera
Medlem
Battalions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Jag blir så less, om jag någonsin får glädjen att möta någon av er äckliga människor som stöttat det här ska jag med glädje skära halsen av er det svär jag vid gud

Du låter onekligen som en religiös/ideologisk extremist som är väl kapabel till att utföra en hämndaktion.

SÄPO kallas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in