2019-03-15, 14:07
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Candace Owens ( en afrikansk kvinna ) och Spyro the dragon är anledningen till att han utförde massakern enligt honom själv- vi kör på det.

Han drar in dom och pewdiepie bara för att hetsa fram den oundvikliga konflikten snabbare. Dom har absolut ingenting med detta att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Funderar på hur många white trash ungdomar som kommer att hänga en gul doftgran i backspegeln. Skjutaren hade en sådan som dinglar framför kameran. En ny rasistsymbol?

Företagen får paniksamordna en presskonferens där man tar avstånd från GM, kanske ändra designen på pappbitarna också ("Vi gillar olika" hand?)
Kommer bli ett sugigt år för wunderbaums!
Senast redigerad av Deballerur 2019-03-15 kl. 14:14.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Planerna hade aldrig någonsin smidits om han gett fan i det menar du?

Var påstod jag det?
Du ser inte en koppling mellan ökad hotbild/risk och ett land som omnämns?
Storbrittannien ligger snäppet högre eftersom hans familj och släkt kom därifrån. Det är knappast troligt att de som vill hämnas på detta terrorattentat siktar in sig på typ Hawaii...
Citera
2019-03-15, 14:08
Medlem
Okej
Uppdatera mig

Var det EN man, eller flera MÄN?
Var där fler attacker än den på videon?
Citera
2019-03-15, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Planerna hade aldrig någonsin smidits om han gett fan i det menar du?

Det här lär ju inte minska sannolikheten för ett islamistiskt terrordåd mot oskyldiga västerlänningar i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Att han tar upp dådet i sitt manifest och skrivit Ebba på ett vapen är knappast någon vidare koppling. Inget som Löfven ska ha en konfa om.
Han använder ju bara Ebba som ett rättfärdigande för att folk ska se honom som hjälten som står upp för vita barn.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Enligt borgmästaren och media är han högerextrem. Jag antar att: hans vita hud + färgen på offren = högerextrem.

Alla dåd av vita = högerextremism. Alla dåd utförda av muslimer = Inget med Islam att göra.

Jag skulle nog snarare vilja påstå att det här dådet inte har ett skit med högerextremism eller nationalism att göra. Han är en ensam galning.
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det muslimska civilsamhället måste stå starka nu. Det finns alltid en risk för copyright Cats efter sådana här dåd.

Islamofobin är utbredd men det är ytterst få som är kapabla att göra något sånt här som tur är.
Islamofobin? Du är medveten om att den yttersta majoriteten av alla muslimer i världen vill se alla icke-muslimer döda va?

Alla som yttrar idiotordet "islamofobin" är de som inte fattat allvaret och tror att allt går att lösa med We Shall Overcome..

Ni är farligare än muslimerna själva.
Citera
Medlem
gregersnegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Enligt borgmästaren och media är han högerextrem. Jag antar att: hans vita hud + färgen på offren = högerextrem.

Han kriver själv i manifestet att han är eko-fascist och håller med i princip allt som Oswald Mossley sade.
Citera
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Tyvärr får vi nog se mer av sånt här framöver. Svaga individer kommer att flippa framöver.. Vi kommer tyvärr att få se lasermannen 2.0 och moskesprängningar. Det är i grunden politikerna och myndighetrnas fel som gör allt för att polarisera och destabilisera.

Du menar att en stark individ bara sitter ner och håller käften medans staten gör allt i sin makt för göra landet sämre?
Citera
2019-03-15, 14:10
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsarikanni
Eller att han har Mosley som sin stora ideologiska förebild.

Visst det är möjligt att man har satt x personer på att läsa igenom precis allt och briefat borgmästaren vid pressträffen tidigt imorse.

Vad jag har läst i tråden så verkar hans ideologi vara förvirrande. Han är emot kapitalism etc. Det låter inte höger.
Citera
2019-03-15, 14:10
Medlem
Bennermanns avatar
Är det lagligt att titta på filmen som sprids nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in