2019-03-15, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Som om det inte räcker med det Ebbas föräldrar lider fortfarande.

Sen blir dom nämnda av en som orsakat en olycka (ja heter det inte så ?) i en moské. Dom har ju ingenting med det att göra. Enda anledningen dom ringde upp honom var väl för att kolla ifall han fortfarande fördömder terrorism.

Sen så skulle det vara intressant och veta vad som föregått i den Moskén.
Plocka han en helt random eller är dom ökända för att bjuda in radikala talare, eller att dom rent ut sagt är radikala, det är min fråga.
Man kunde också ringa upp en muslimsk terrorist och ge den en chans att uttala sig, "titta vad du har orsakat, vad har du att säga om det?". Det är ju uppenbarligen muslimska terrorister som retat upp den här gärningsmannen, dvs det är muslimska terroristers fel att muslimer sköts ihjäl igår, tom inne i en moske. Man vill inte få muslimska terroristers att må illa, däremot går bra att hälla salt i Ebbas förälders sår, är inte Ebbas minne värt mer, är inte Ebbas förälder värd mer respekt.
Det ena skuldbelägger den vita terroristen medans det andra skulle skuldbelägga muslimska terrorister, det visar att olika terrorister har olika värde.
Lite konstigt är det, för när rasisterna kommer på den formuleringen eller någon råkar berätta det för dem så kommer de se trad. media som dumma, antivita eller antisvenska. Vem i hela friden är ansvarig, jag hade aldrig i livet gjort så.
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Har det funnits motsättningar mellan muslimer och europeer i NZ? NZ ligger ganska avsides och antal muslimer borde vara begränsat, i alla fall jämfört med Europa.

Finns det några tidigare fall som gjort att omsättningarna ökat?
Citera
Medlem
Ett tips till alla, sluta vara på faceboook MSM följda nyheter debatter osv

Med tanke på hur dom här människorna reagerade på en Syrisk pojke lite mobbad av en britt, så kan ni inte ana hur dessa äckel kommer reagera på detta

Hat kommer spridas i floder från vänster/muslimer/antivita

Bäst å inte läsa skiten ens
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Sluta svamla, först skottet genom vindrutan spräcker vindrutan, en vindruta faller inte isär då den är uppbyggd av plastlager, dvs skotten bildar hål med sprickor runtomkring.

Skottet i sidorutan vid 13.21 spräcker hela rutan.

Om du inte kan nått om varken vapen eller bilar så är det nog bäst om du bara är tyst
Man ser dessutom den sönderskjutna framrutan i filmen där han grips.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Någon som kan identifiera de olika vapen han använder? Och är de tillåtna i N Z ?
Citera
2019-03-15, 12:05
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Du litar på vad någon som just skjutit ihjäl 20+ personer inklusive kvinnor och barn skriver? Kom igen nu. Det är uppenbart något fel på människan.

"Litar på"? Det är hans manifest, och det är inte orimligt att han räknar med att bli bortglömd eftersom alla dom där terroristerna blir bortglömda snabbt efter dådet. Alltså är det inte orimligt att han inte gör det för 15 minuters fame. Och ja, det är något fel på människan, är det någon som har sagt annorlunda?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tyskjaveln88
Det är ju en del australiensare med serbisk anknytning

Han skriver i sitt manifest att han har Engelska/Skottska rötter. Anledningen till att han lyssnar på Serbisk musik är för att han sympatiserar med Serbiernas folkmord mot muslimerna, och vill att USA ska balkaniseras så att dom i framtiden inte kan stoppa folkmord mot muslimer, som de gjorde i Serbien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Så som jag förstått det var det precis det han gjorde. När filmen bryts är han på väg mot nästa moské där han dödar ytterligare ett antal personer. Efter det prejas han av vägen och grips av polis. Dvs, det finns bara en skytt, inte flera.

Är det någon som uppfattat det annorlunda?

Så skulle jag tänka också då han verkar ha gott om ammo kvar och vapen som ej har blivit använda.
Då var det dumt av honom att iaf skjuta genom bilen då det väcker uppmärksamhet.
Hade jag vart han skulle jag således planera in flera ställen och kunna ta mig obemärkt från a b c och ta med mig så många offer som möjligt
Citera
2019-03-15, 12:07
Medlem
Snubben2006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man ser dessutom den sönderskjutna framrutan i filmen där han grips.

länk till filmen där han grips?
Citera
Medlem
En ensam galning dödar ca femtio pers.
"Han är den hemskaste människan som finns"

Militär, tex från USA, invaderar ett land och dödar hundratusentals civila.
"Det är helt ok i demokratins namn".

Che Guevara massdödar människor i "revolutionärt" syfte.
"Han är en hjälte!"

"You kill one its a tragedy. you kill a million, its statistic".

Hur fan är vi människor funtade?
Citera
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
1.Varför sker terrorattacker varje dag i Mellanöstern?
2.Varför råder förhöjd risk för terror i hela Europa?

3.Är det oskyldiga människor som bär ansvaret?
4.Eller är det politiker som skapar konflikter?
1. För att det råder meningsskiljaktigheter och för att människor är fega hjon.
2. För att problemet är globalt och Europa ett nav i globalismen.
3. Det finns inga "oskyldiga människor". Vi är alla skyldiga för upprätthållandet av vår misär.
4. Politiker skall helst lösa konflikter istället för att skapa dem. Men alla är vi konfliktskapare. Du med.
Citera
2019-03-15, 12:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben2006
länk till filmen där han grips?
Den här såg jag: https://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=12213097
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in