2019-03-15, 12:08
Medlem
Nya Zeeland borde införa obligatorisk Maori-välkomst för alla som kommer till ön, med tillhörande information på samtliga språk om relevant historia.

Då hade denna dåre kanske fattat vilka som är mest "invaders", samma för Australien.

Intressant för övrigt att svenska Ebba Åkerlund så tydligt var en specifik motivering till dådet. Nu finns minst 49 nya motiv för världens muslimer att terrorisera.
Citera
Medlem
Angelsvilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardwork1998
En av dem sjukaste dåden/morden jag har sett live på internet... sjuukt cp det här..
. Var såg du den?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKiTSUR
Håller helt med. Såg ut på videon som en herre var väldigt nära att försöka tackla honom men hann inte. Eller så försökte han springa mot utgången i panik bara. Men väldigt nära inpå blir han avrättad när GM vänder sig. Usch igen..

Jo verkar mest som han bara vill fly. Ung grabb som sedan blir kallblodigt avrättad av GM. Fy fan alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Snälla alla sluta fråga detta. Det finns EN film pga ATT HAN LIVESTREAMADE. Filmen finns bara för att han livestreamade. Okej?

Jag tänkte mer en samling från tex nyheter, polisen.

Det är 2019, vi har kameror överallt.
Citera
2019-03-15, 12:10
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
räcker inte denna som han streamade live där han skjöt ?

https://kiwifarms.net/data/video/694/694847-518a3baf6096388726e4e9ac7ca0336f.mp4

Den där filmen är i VGA upplösning, det finns en annan i HD.
Citera
2019-03-15, 12:10
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Allvarligt? Om man tror på sagorna i koran, bibel osv.
En sån person kan jag ALDRIG lita på.

Det är väl intet nytt att det finns folk som tror på sagor, trollkonst osv. Man behöver inte lita på människor. Att lita på andra är naivt och inte alltid så bra. Men att ha förutfattade meningar om andra är cyniskt och omöjliggör att möta individer. Själv kan jag mycket väl tänka mig att "lita" på någon som ägnar sig åt religion tills dess att de bevisar motsatsen. Varje nytt möte är en överenskommelse mellan båda parter där innehållet i överenskommelsen kan vara allt från någon liten grej till något mycket större.
Citera
2019-03-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man ser dessutom den sönderskjutna framrutan i filmen där han grips.

Filmen där han grips? Fanns det inte bara en film?
Citera
Medlem
iJackSparrows avatar
Alla som försvarar den här mannen eller ens försvarar hans åsikter är sjuka förlorade internettroll och skall icke tas på allvar, inte ens om dom är kapabla att utföra såna handlingar själva.
Citera
Medlem
Visst är detta första fallet en västerländsk person attackerar muslimer?
(Bortsett från alla kostsamma krig de tvingar in oss i)
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neukenindekeuken
Filmen där han grips? Fanns det inte bara en film?
I web-tidningen: https://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=12213097
Citera
2019-03-15, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marwe009
Så skulle jag tänka också då han verkar ha gott om ammo kvar och vapen som ej har blivit använda.
Då var det dumt av honom att iaf skjuta genom bilen då det väcker uppmärksamhet.
Hade jag vart han skulle jag således planera in flera ställen och kunna ta mig obemärkt från a b c och ta med mig så många offer som möjligt

Hans syfte är att skapa maximal effekt och polarisering, sen om det är 52 eller 97 ihjälskjutna är skitsamma.
Citera
2019-03-15, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Nya Zeeland borde införa obligatorisk Maori-välkomst för alla som kommer till ön, med tillhörande information på samtliga språk om relevant historia.

Då hade denna dåre kanske fattat vilka som är mest "invaders", samma för Australien.

Intressant för övrigt att svenska Ebba Åkerlund så tydligt var en specifik motivering till dådet. Nu finns minst 49 nya motiv för världens muslimer att terrorisera.

Ärligt talat: Det har redan skett 2 terrorattacker på svensk mark och ett par avstyrda senast planerades ett dåd av uzbeker. Vad fan har Sverige med uzbekistan att göra? I frankrike, belgien, storbrittanien sker ett par attacker om året. Senast för en vecka sedan avstyrde man bombattentat på diverse flygplatser.

Det är bara att vänja sig det är den nya verkligheten, terrorattentat- demonstration för öppenhet -handhjärtan: Repeat. Lär komma någon form av vedergällning från fredens religion inom korthet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in