2019-03-15, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
varför tror du regim media vill hålla borta bilder och filmer på vita barn som mördas och våldtas av bruna? Sånt triggar igång mäns fadersinstinkter något kryp som du inte har du skulle väl se på om din dotter blev våldtagen. Medan muslimer och såna som jag hämnas den som våldtog.

Det är faktiskt konstigt att vi fick se bilder på ett "asylsökande dött barn" som låg på en strand efter drunknat, men ej Ebba död på drottninggatan. politiskt agenda? kanske.
nej, jag vill ej se Ebba död på asfalten - lika lite som ett barn som drunknat på en strand. Eller flickan med dockan i Nice, som media censurerade.
Citera
2019-03-15, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
En ren spekulation, men det skulle kunna syfta på slaget vid Lepanto 1571 då en kristen koalitions flotta besegrade den osmanska flottan. Sådana här typer gillar ju referenser till krig mellan västerlandet och österlandet, Poitiers 732, Kosovo Pole 1389, Mohacs 1526, Wien 1683 etc.

Jag vet inte, men det låter inte som en omöjlighet.

Jag är helt övertygad om du har rätt - jäkligt tragiskt att det finns folk som denna terrorist som säkert sitter och njuter (runkar) av att läsa om gamla slag där väst besegrat öst....

Ännu en sjukt tragisk sak är allt hat som detta kommer att medföra från båda håll - det är så himla synd att vi inte bara kan leva i fred på denna jord och istället för att lägga vår tid på vapen och våld istället fokusera på att utforska universum och få slut på allt elände i världen.
Citera
2019-03-15, 11:09
Medlem
Den välkända nederländska antiislamistiska frontfiguren Geert Wilders tog tydligt avstånd från NZ-terroristens dåd enligt ett klipp från nederländsk morgon-tv som jag såg.
Han öppnade också för extra bevakning av moskeèr i landet, om det visar sig vara nödvändigt.

Ett föredöme för andra politiska och/eller religiösa ledare oavsett ståndpunkt.
Citera
2019-03-15, 11:09
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Ja låg iq är en bra kvalifikation för inbördeskrig också.

Ja, man är ju inte direkt framgångsrik eller begåvad om man tycker att inbördeskrig är en bra idé.
Citera
2019-03-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Hur vet du att dom är fredliga? Är det fredligt att vara en muslim? Står klart och tydligt i koranen vad dom tycker om infidels och vad dom ska göra.
Alla muslimer behöver inte vara bokstavstroende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
varför tror du regim media vill hålla borta bilder och filmer på vita barn som mördas och våldtas av bruna? Sånt triggar igång mäns fadersinstinkter något kryp som du inte har du skulle väl se på om din dotter blev våldtagen. Medan muslimer och såna som jag hämnas den som våldtog.

Om det varit så att mäns fadersinstinkter triggats så hade detta dåd inte varit det enda under denna tid, eller?

Hade varit en helt annan sak om min dotter skulle bli våldtagen ja...
Men jag hade inte gått och slagit ihjäl någon random i Sverige pga att de hade samma hudfärg som en pedofil i t.ex USA. Det är ju korkat på så många plan.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Det vet jag inte.

Vad menar du med att polsen är "för effektiva"?
Amerikanerna är på dem, de stoppar islamismen mer effektivt än vi kan göra. Sä då söker de sig till Europa för att utföra terrordåden istället.

Ursäkta min otydlighet.
Citera
Medlem
brajzillas avatar
Finns det nån video från andra moskéen / den andra skytten? Fick uppfattningen av att det skjutits i olika moskéer och fler skyttar.
Citera
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenmedG
Du kanske bör låta bli. Men videon är inte i närheten av IS-filmer där dom gör sin grej.

Och?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Där är du helt fel ute tyvärr, de utför enligt sin tolkning av Koranen ett heligt krig mot de sk otrogna mot deras religion. Vi skall alla följa deras religion eller dö. Finns ingenting om Hämnd för kriget MOT islam för det har pågått sedan år 500 ef K.

Du får läsa på lite!

Sedan år 500 e.Kr? Muhammed föddes år 571 och började inte predika förrän runt 610 e.kr. Så Islam fanns inte år 500 e.kr!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Bara igår såg jag en video på twitter där en kanada-residerande somalier påstår att "we muslims are the victims of 9/11" - utan att blinka eller rodna.
På riktigt. På allvar.

Rent tekniskt sett så skulle jag tro att bra många fler muslimer har dött i efterdyningarna av 9/11 än de som dog när tornen rasade. Allt är en fråga om vilka kopplingar man gör. Vissa här i tråden vill ju gärna se detta dådet som ett svar på muslimska terrordåd...vilka i sin tur antagligen ses som svar på andra missförhållanden eller invasionen av Irak eller något annat lämpligt. Antingen accepterar man att alla dåd är en reaktion på något annat, eller så inser man att detta knappast kan anses vara mer vettigt än drottninggatan...
Citera
2019-03-15, 11:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Du vet uppenbarligen inte vad som definerar en terrorattack.
Inte PK-media heller tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in