2019-03-15, 10:44
Medlem
gregersnegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Malta 1565 stod det iallafall såg jag, det var belägringen av Malta, när islam försökte invadera Europa första gången.

Första gången? Ägde inte ockupationen av Konstantinopel innan 1565?
Citera
2019-03-15, 10:44
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Skillnaden här är att dådet skedde i en moské och blev dessutom dokumenterat. På samma sätt som Drottninggatan väckte hat hos mej kommer den här attacken att väcka hat hos många musslor. Världen är på väg i rätt riktning, snart kommer västvärlden att nuka mecka. Halleluja.

Kommer bli mera av sådant tror jag om det finns den här typen av personer. Det är där man vill sända en signal och samtidigt utför maximal kraft då det samlas mycket människor där under specifika tidpunkter.

Västvärlden står redan inför kommande terrorattacker, det är inte fråga OM utan NÄR. Men de kommer vara riktade pga av att IS besegrades på sin sk mark. IS är inte besegrade, de är enbart besegrade på sin hemmaarena. De finns över hela jordklotet i from av enstaka individer eller grupperingar. Det är så här som världen kommer se ut i en lång framtid framöver tyvärr.
Citera
2019-03-15, 10:45
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAbdi
I den långa videon (finns på nån kiwi-sida) spelas musik i bilen när gärningsmannen kör. Min kompis hävdar att det är en serbisk låt. Typ nån jävla folkmusik. Nån som kan bekräfta?
Remove Kebab. Har nämnts i tråden ett antal gånger. Googla så får du upp det som första resultat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
Kollade hela klippet utan att blinka. Man kan inte rättfärdiga det han gjorde mot just de oskyldiga som var på plats. Men muslimska terrorister har gjort exakt samma mot oss kristna och nu var det vår tur. Varför tror man att vita inte vågar eller är för fega? Det är snarare tålamodet som är utsträckt. Saftig video för övrigt.
Man kan aldrig rättfärdiga mord!
Vadå "vår tur"??
Kristna får inte mörda!
Denne terrorist är absolut inte efterföljare till vår
Älskade Jesus.
Nej detta är en högerextrem hatisk människa
som är djävulens hantlangare.
Oavsett om han förstår det eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Man blir liksom inte förvånad. Kontrajihadister är i farten igen, frågan är vilken organisation som ligger bakom massmordet?

Jag sätter fem kr på att det rör sig om vita kränkta män. Nationalister tvi!

/SS
Han var kränkt ja! Men inte kränkt på det sättet du vill ge sken av. Han var förbannad, vilka han tog ut sin ilska på kan diskuteras, proppskåpet ramlade ner från väggen när Akilov tog livet av Ebba Å.
-Ebba was walking to meet her mother after school, when she was
murdered by an Islamic attacker, driving a stolen vehicle through the
shopping promenade on which she was walking. Ebba was partially deaf, unable to hear the attacker coming. Ebba death at the hands of the invaders, the indignity of her violent
demise and my inability to stop it broke through my own jaded cynicism
Citera
Medlem
Men fortfarande är det svårt att veta om det är två eller en moske som drabbats av en eller två skyttar??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Såg nu i videon att det står 1571 på geväret- någon som vet vad det betyder?

En ren spekulation, men det skulle kunna syfta på slaget vid Lepanto 1571 då en kristen koalitions flotta besegrade den osmanska flottan. Sådana här typer gillar ju referenser till krig mellan västerlandet och österlandet, Poitiers 732, Kosovo Pole 1389, Mohacs 1526, Wien 1683 etc.

Jag vet inte, men det låter inte som en omöjlighet.
Citera
2019-03-15, 10:46
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDaddy
Det finns en sak till jag absolut inte förstår. När någon gör något sånt här hemskt, varför gör de då det på ett sådan sätt att de lätt kan bli identifierade, t.ex. livsändning på facebook. Varför i hela världen gör någon det. Vad är det egentligen de vill uppnå? Att bli martyrer? Jag är säkert gammaldags i tankesättet men om någon vill göra något sånt här hemskt, har de ingen önskan att komma undan med det? Känns ju helt oförståligt, ungefär som att en bankrånare stannar ju inte kvar på banken efter rånet.

Jag trodde i min enfald att de kriminella helst av allt ville slippa bli gripna, att det liksom är en bärande tanke då kriminella utför brott...men tiderna verkar ha förändrats från då man själv var ung och på den tiden läste om stora brott i dagstidningarna.

Risken att åka dit för dådet är för stor för att ens försöka komma undan med det. GM tycker dessutom att hans agerande är moraliskt rättfärdigat och att hans handlig ändå inte kommer dömmas av en oberoende domstol. GM anser sig inte vara kriminell.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelmissbruket
Vilken brutal jävla människa. Nyfiken på vilken cocktail av psykofarmaka han hade i kroppen när dådet begicks.
Inget, det kan jag garantera dig. Droger går inte hem hos dessa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Såg nu i videon att det står 1571 på geväret- någon som vet vad det betyder?

Gissningsvis slaget vid Lepanto 1571, när en kristen flotta slog tillbaka den Ottomanska. Det betydde slutet på den muslimska7ottomanska expansionen i Europa.
Citera
Medlem
Jag förstår faktiskt inte er som menar på att ALLA muslimer är fiender och att detta var bra gjort. Jag hade förstått om han hade en lista på IS anhängare som kommit tillbaka och letat upp dessa och skottat dem i huvudet. Det är jag all for. hoppas någon får tag på SÄPOS lista och letar upp dessa äckel och gör det här i Sverige. Men att kallblodigt gå in och mörda 50 personer bara för att de är muslimer som ber är fruktansvärt. Förstår inte ens hur man kan ursäkta någon extremist som mördar oskyldiga oavsett vilken sida de påstår sig kriga för.
Citera
Medlem
Vilken sjuk jävel. Såg videon. Den är så jävla sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in