2019-03-15, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Tycker mig kunna se barn, alltså. Fyyy helvete att man ska behöva leva på den här planeten.
Vem gör något sånt här, vem gör såhär mot barn.

Dom var fredliga, bad på mattan. När ska det här ta slut?

Det finns riktigt sjuka människor i den här världen som inte har några spärrar. Vi måste vara vänja oss.
Citera
2019-03-15, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitgud
Är du efterbliven eller? Jag svarade på frågan om barn sköts, betyder inte att jag tycker det är okej att andra barn mördats tidigare för det, som du verkar insinuera.

Varför svarar du inte på nya frågan då? Timestamp när man ser barn bli skjutna? Tittade igen nu men ser inget.
Citera
2019-03-15, 10:36
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Hella terrorrörelsen grundades på hämnd. Det är just så de växer och nu har de fått ytterligare anhängare från lättpåverkade idioter via denna terrorhandling.

Ja men att de hämnas för en Moskéattack är inte direkt troligt. Deras hämnd ligger i ett mkt större perspektiv där de anser att vi i Västvärlden är de absolut värsta som finns. Deras hämnd grundar sig alltid i religösa motiv, därmed sagt att inte det kan komma en mindre hämndattack för detta ändå. Men generellt så hämnas dom inte för s.k mindre attacker som t ex denna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En detalj fattar jag inte, helt obegripligt. När han skjuter genom framrutan verkar rutan fortfarande oskadd. Jag ser inget hål eller nåt och klisterlappen sitter där som förut. Sen när han skjuter genom sidorutan ser man tydligt att rutan kraschar och glasskärvorna ramlar ner. Var det lösplugg när han sköt framåt? Killen verkar inte typen som kör med lösplugg.

Framrutan är laminerad och gjord för att inte gå sönder, medans sidorutorna inte är det. Har med säkerheten att göra.
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
En detalj fattar jag inte, helt obegripligt. När han skjuter genom framrutan verkar rutan fortfarande oskadd. Jag ser inget hål eller nåt och klisterlappen sitter där som förut. Sen när han skjuter genom sidorutan ser man tydligt att rutan kraschar och glasskärvorna ramlar ner. Var det lösplugg när han sköt framåt? Killen verkar inte typen som kör med lösplugg.
Det kanske var en 3D simulerad video. Det går att göra jävligt realistiska videos idag. Sen råkar det bli "på riktigt" när media visar det som "Äkta news" i tv.
Citera
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
det är bara du som är sjuk i huvudet.
hur fan kan en far i sorg få frid att folk som inte har med hans dotter att göra blir dödade på andra sidan jordklotet? och att hans dotters död är inspiration till odet. tvärtom, han måste vara förtvivlad, att hans dotters namn smutskastas på detta sätt

Han kanske tror på talesättet "öga för öga, tand för tand"?
Citera
Medlem
LustigeLukass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Var kan man ladda ner manifestet och se filmer?

https://theync.com/full-17min-new-zealand-mosque-shooting-pov-video.htm
Citera
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliassonsfinapojke
Var Ebba ett barn?
Varför använder du barn som slagträ mellan två extrema empatistörda idioter?

Vad har ebba eller barnet i moskén gjort för att förtjäna något av detta?
Citera
2019-03-15, 10:37
Medlem
Snubben2006s avatar
Citat:

tjockare glas på framrutor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shas
Först måste jag beklaga situationen, ingen som inte själv har varit där kan förstå sorgen av att förlora en nära vän.

Samtidigt så har jag i åratal påtalat att detta kommer att ske. Vi "normala" människor förväntar oss att samhället ska ta hand om buset och ge dem straff som åtminstone i någon grad motsvarar gärningen. Som läget är nu ser samhället hela tiden till busets väl och mer eller mindre skiter i de som blir drabbade.

Ta bara problematiken kring Ebba...

Om någon hade våldtagit mördat någon av mina kära och jag tvingat se på när samhället inte har resurser att hjälpa mig att få någon form av upprättelse. Hur hade man reagerat då ?

Läser man kommentarerna på på detta forum så legitimeras ju allt ifrån stegling till halshuggning. Enligt mig så är det en ganska naturligt beteende av en drabbad vanligtvis stannar ju detta vi ord och det ska vi vara tacksamma för.

Det finns dock de som känner att allt tagit ifrån dem och agerar på detta sätt och tyvärr det här är bara början.

Nu får vi självklart se vad som ligger bakom denna "terror" handling. Jag personligen skulle vara mycket försiktig att uttala mig i de termerna innan vi vet.

Det kan lika gärna var en pappa som fått begrava sin dotter

// Shas

Helt irrelevant om han fått begrava sin dotter. Hur är detta inte terror, samt hur är det ett normalt beteende att döda oskyldiga för andras brott ? Du använder exakt samma retorik som får IS och andra extrema grupper och är av samma vidriga virke. Du hatar bara en annan grupp av människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Vit, lågklassinkomst och 28 år. Ungefär som de flesta flashbackare som sitter här.

precis, det är allt- han kan inte ha varit psykiskt sjuk eller ond- han är ett offer av systemet. peace and love!
Citera
2019-03-15, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Varför använder du barn som slagträ mellan två extrema empatistörda idioter?

Vad har ebba eller barnet i moskén gjort för att förtjäna något av detta?

vilka två? Ebba?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in