Citat:
Ursprungligen postat av
Fallskarmsjagare
Säger det igen till dig också!
Du verkar inte ha förstått att polisen vill inte presentera fakta. De prickar inte av en tulpan på tapeten. Bilderna, eller vad man skall kalla det, av avskedsbrevet är ett bevis på att polisen inte vill redovisa det absolut viktigaste fakta som finns i det här brottsmålet. Att över huvud taget prata om fingeravtryck och DNA är oväsentliga fakta. Att lämna ut 19 sidor av en förundersökning där det inte framgår något av betydelse är ett skämt. Jag hade å andra sidan inte väntat mig något mer av polisen.
Du verkar inte förstått att polisen har absolut ingen anledning att lämna ut precis allt till kreti och pleti.
De informationer vi fått tidigare av polisen samt de som nu lämnas ut räcker för de som kan tänka klart att förstå - anledning, två gärningsmän, dödsorsaker.
Smaskiga detaljer kan du fetglömma.
Jag vet också att polisen kan ha fel men i detta fall har de lagt ner otroligt mycket resurser och kontrollera och analyserat allt de funnit. Att du sedan vägrar tro på när polisen säger att de har bevis som tydligt talar för två gärningsmän så anser jag att problemet ligger hos dig - inte polisen