2019-03-15, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Du verkar inte ha förstått att du genomgående endast plockar ut ett brottstycke av all den fakta som står till buds och sedan drar långgående slutsatser om detta. Inte helt olikt den som kikar in i ett nyckelhål och sedan tror att tapetblomman på väggen som den ser beskriver hela rummet.

Säger det igen till dig också!

Du verkar inte ha förstått att polisen vill inte presentera fakta. De prickar inte av en tulpan på tapeten. Bilderna, eller vad man skall kalla det, av avskedsbrevet är ett bevis på att polisen inte vill redovisa det absolut viktigaste fakta som finns i det här brottsmålet. Att över huvud taget prata om fingeravtryck och DNA är oväsentliga fakta. Att lämna ut 19 sidor av en förundersökning där det inte framgår något av betydelse är ett skämt. Jag hade å andra sidan inte väntat mig något mer av polisen.
Citera
2019-03-15, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Jag är inte 100 % säker på mina uppgifter heller eftersom LH har varit väldigt förtegen och ledsen.Hon har ju inte lämnat helt korrekta uppgifter till min väninna heller.Vilket i sig kan vara förståeligt.Men läste precis artikeln i Expressen och jag kan till 99 % säga att "Rubriken" på avskedsbrevet är Hs ord.Min hypotes.Men det kan jag nog få svar på imorgon.

Inte orimligt. Det är trots allt en juridisk start på brevet
Citera
2019-03-15, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den här början på artikeln tycker jag säger det mesta om föräldrarnas tankar och som jag tror förtvivlan, stämmer det vad som står så var det M,s diagnos som satte igång planerna på allvar.

https://www.expressen.se/kvallsposten/utredningen-visar-darfor-dodade-foraldrarna-sina-barn/

Jag undrar fortfarande vad för bemötande de fick av sjukvården, något måste ha gått fruktansvärt fel i deras kontakter med den eller så kunde de inte förmå sig att ta till den information de fick, något gick snett rejält.

Börja inte prata om ”förtvivlan” om du inte hyser samma förståelse till alla barnamördare.

De som kämpat i många år med oförklarliga sjukdomar har större problem med försäkringskassan än med sjukvården. Svensk sjukvård,är fantastisk för den som söker den.
Citera
2019-03-15, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare

Du verkar inte ha förstått att polisen vill inte presentera fakta. De prickar inte av en tulpan på tapeten. Bilderna, eller vad man skall kalla det, av avskedsbrevet är ett bevis på att polisen inte vill redovisa det absolut viktigaste fakta som finns i det här brottsmålet. Att över huvud taget prata om fingeravtryck och DNA är oväsentliga fakta. Att lämna ut 19 sidor av en förundersökning där det inte framgår något av betydelse är ett skämt. Jag hade å andra sidan inte väntat mig något mer av polisen.

Ja, då blev det precis som jag förutspådde igår då, att somliga inte skulle kunna ta till sig fakta nu när de får den presenterad för sig för tredje gången. Namnunderskrifter, avskedsbrev, bevittnade testamenten och digitala bevis går helt enkelt inte in.
Som du förstår hade jag inte väntat mig något mer av er heller.
Citera
2019-03-15, 08:59
Medlem
Har sökt och gått tillbaka en massa sidor, men hittar inte.
Har någon lagt ut fupen i sin helhet?
Citera
2019-03-15, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Tack för det! Tyvärr extremt mycket maskat som väntat.
Och de som påstod att brevet var handskrivet hade fel.

Det har även talats om personliga avskedsbrev, dvs inte bara "till den det berör". Kanske är det de breven som är handskrivna?
Citera
2019-03-15, 09:19
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Debran
Pratar du om dethär avskedsbrevet?
http://forumbilder.se/I4PEK/e1160bf5-d813-433e-af3e-de9a726e6e68

Om så kunde LH spå vem som skrivit det.
Varför talade hon inte om det för polisen när inte ens polisen vet.

Tack för att du delar.

Outgrundliga funderingar kring händelsen med dom tre brutala morden och ett självmord, kanske klarnar - lite. Beklagansvärt är det - det som hänt.

Stackars oskyldiga barn
Citera
2019-03-15, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Ja, då blev det precis som jag förutspådde igår då, att somliga inte skulle kunna ta till sig fakta nu när de får den presenterad för sig för tredje gången. Namnunderskrifter, avskedsbrev, bevittnade testamenten och digitala bevis går helt enkelt inte in.
Som du förstår hade jag inte väntat mig något mer av er heller.

Du har ett livsfarligt sätt att fatta beslut. Det behövs både omdöme och fakta.

Kanske ni får se fakta i denna FUP men man kan säga att ”bilden” föreställande avskedsbrevet tydligt visar att polisen inte VILL visa det som är väsentligt.
Citera
2019-03-15, 09:37
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Debran
Pratar du om dethär avskedsbrevet?
http://forumbilder.se/I4PEK/e1160bf5-d813-433e-af3e-de9a726e6e68

Om så kunde LH spå vem som skrivit det.
Varför talade hon inte om det för polisen när inte ens polisen vet.
Tack för den bilden. Jag har nog aldrig sett en så rejäl maskning. Trist.
Citera
2019-03-15, 09:42
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare

Du verkar inte förstått att polisen har absolut ingen anledning att lämna ut precis allt till kreti och pleti.
De informationer vi fått tidigare av polisen samt de som nu lämnas ut räcker för de som kan tänka klart att förstå - anledning, två gärningsmän, dödsorsaker.
Smaskiga detaljer kan du fetglömma.

Jag vet också att polisen kan ha fel men i detta fall har de lagt ner otroligt mycket resurser och kontrollera och analyserat allt de funnit. Att du sedan vägrar tro på när polisen säger att de har bevis som tydligt talar för två gärningsmän så anser jag att problemet ligger hos dig - inte polisen
Citera
2019-03-15, 09:45
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Usch, beslutet togs tidig höst 2017. För mig är det början av september och O söker befordran i slutet av september? Så sjukt/stört allting.

Jag tror att de kan hänga ihop med att det var då M fick preliminär diagnos
Citera
2019-03-15, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Tack för det! Tyvärr extremt mycket maskat som väntat.
Och de som påstod att brevet var handskrivet hade fel.

Något handskrivet existerar inte.
Någon:några anhöriga anser att de skadas om allt kommer ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in