2019-03-15, 08:08
Medlem
Det var ändå lite märkligt att TV4 visade en stillbild på vapnet där det stod Ebba Åkerlund. Det kan ju knappast tolkas som något annat än att de vill visa någon sorts förståelse för varför han gjorde det.
Citera
Medlem
Marionettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glio9
Sjukt dåd och vansinnigt mördande. Det är så extremt destruktivt om vi nu har två sidor som triggar varandra till mer och mer.

Har det förresten nämnts något om valet av mål. Vissa Moskéer i t.ex. har ju uppmärksammats i media genom extremism, hatpredikanter o.s.v. det känns som en skillnad i motiv om galningen specifikt riktat sig mot en sådan snarare än slumpmässigt mot vilket moské som helst.

I hans manifest så står det att denna moske närde extrema, han länkar till nå skrift eller video där det står nått om sprid inte detta till icke muslimer
Citera
Medlem
selusts avatar
Missade jag något eller varför ligger de bara i hörnen?
Citera
2019-03-15, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marionette
I hans manifest så står det att denna moske närde extrema, han länkar till nå skrift eller video där det står nått om sprid inte detta till icke muslimer
Intressant, alltså inte en helt random moskée(r?)
Citera
2019-03-15, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Det står INTE Ebba Åkerlund på geväret. Däremot står det Kebab Remover.
TV4 pushade ut att det står Ebba. Dålig research.

Dom hämtar sina nyheter från flashback initialt precis som SVT
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Finns det oskyldiga nazister och kommunister med? Det finns inga oskyldiga muslimer, de har valt sida precis som nazisterna och kommunisterna gjorde och stödjer en avskyvärd ideologi. Därmed får de betala priset.

Intressant frågeställning som kanske inte riktigt hör till tråden.
Hur hade rapporteringen och omdömet blivit om ”en ensam galning”, hade avrättat 40 oskyldiga stackars nynazister vid en av deras sammankomster?
Citera
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Det som gör att jag njuter av videon är att många muslimer omedvetet får en jävla tuppkam av IS terrordåd och liknande, något dom aldrig erkänner såklart.

Sedan när dom själva får smörj framstår dom som försvarslösa får, vilket kommer reta gallfeber på dom.

Jag lider givetvis med oskyldiga människor som dör, det är mest symboliken i det hela jag gillar.

Jag vet själv efter terrordådet i Paris att jag den kvällen kände obehag av att gå ut på stan.

Mötte jag en blatte den kvällen, tror ni han kände sig nojjig? Nej han är ju muslim, han har inget att va orolig över.

Men nu har han det. Välkommen bryshan.

Du läser mest fantomen och fria tider va? Muslimerna är ju som allra elakast mot varandra... sunni å shia
Citera
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Kör han automateld, laddar han nya magasin, hur länge håller han på, hur slutar filmen, går han bara ut när han är klar och åker hem?

Han snackar lite i kameran, sätter på sin GPS och sin musik och kör till platsen. Parkerar, tar ut ett par vapen, ett hagelvapen och en semiautomatisk bössa av typen (min gissning) Ruger. Sen går han loss på ett par i foajén och fortsätter in i moskén tills han till synes haft ihjäl alla. För att säkerställa att så är fallet så dubbel-tapar han de flesta. Han gör sedan en avsökning på området och hittar ytterliggare 3 muslimer som han sänker, bland annat en slöjbeklädd kvinna som faller precis framför hans bil. Stönandes "help me" får hon ett skott i nacken. Sen sätter han sig i bilen och bestämmer sig för att hans hörsel är överskattad och avfyrar sitt andra pumphagel inifrån bilen. Filmen slutar med att han kör bil.

Jag tror vi kommer få se mer av detta. Allt som krävs är att några tar dom första stapplande stegen. Detta är ett av dom. Men vi kommer definitivt se mer att attacker likt denna.
Citera
2019-03-15, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Missade jag något eller varför ligger de bara i hörnen?
Troligtvis frös alla till is instinktivs.
Citera
Medlem
az-Zarqawis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johqn
Ja det finns verkligen sjuka personer. Att kalla dem som njuter av sådant här för människor är en överdrift. Inte har de heller vunnit något i sin lilla kamp inifrån pojkrummet. Hårdare kontroll av vapen, spel och minskad sympati för alt right. Grattis idioter.
Om du dehumaniserar dem blir du en del av problemet. De är också människor. Peace
Citera
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Dom hämtar sina nyheter från flashback initialt precis som SVT

Fast nu stod det iof Ebba Åkerlund. My bad.
Citera
Medlem
jackflashs avatar
Det talas om flera skyttar. Någon som kan bekräfta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in