Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
Man får hoppas att det finns någon, inklusive GM, som inte orkar bära på bördan länge till. Kanske Hiding ändå har ett ess i ärmen om det blir åtal (innan årsdagen?).
Det var många i tråden som drömde om att få se ett åtal lagom till jul. Det hade i så fall nästan varit symboliskt, åtminstone hade jag kunnat sett det så.
Nu drömmer du om ett åtal före 1-årsdagen av mordet. Ärligt talat: Det finns ju ingenting alls som talar för det, tyvärr. Men istället för att vända frustrationen över den här hittillsvarande, i substans helt resultatlösa, mordutredningen, så vänds din/er grinighet mot dem i tråden som "kritiserar polisen".
Det skulle antagligen gå att m h a en 'criticometer', en ännu inte uppfunnen apparat, konstatera att "vi utredningskritiker" och som INTE är lika med en "SD-sekt", att vi har mer "rätt" att vara kritiska mot utredningen som den hittills skötts under åkl Åsa Hidings ledning, än vad gruppen "Vi-som-vill-se-SD-bli-dömd-för-mordet" har rätt att kritisera utredningskritikerna, d v s bland annat mig.
OffT(det fetade): Jag tror du felbedömer värdet av vad åkl Åsa Hiding kan tänkas vara i besittning av. Om hon innan årsdagen, eller för den delen: nånsin, får till ett åtal mot nån öht, så vore det det ässet, draget ur ärmen, i sig vara en sensation! Men så som du skriver, så förväntar du dig vid själva förhandlingen ett "Simsalabim!" -att då och där skall äss plockas ur ärmen.
Har du ens läst nåt enda FU-protokoll rörande mord?
Har du ens bevistat nån mordrättegång?
Jag undrar.