2018-05-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Lite misstänkt skulle jag nog säga att det är. Det behöver inte betyda någonting, men hennes kärleksrival som bor i samma kvarter hittas av allt att döma mördad en tid efter att hon flyttat dit på grund av separation från sin ex-make (pga affär mellan maken och LW?).

Sen vad eller om det betyder någonting är som sagt oklart. Det kan ju vara så att det var medvetet att flytta just dit för att kunna spana på LW. Eller så var det bara en slump, men att se kvinnan hennes make (påstås det) haft en affär med varje dag kanske pushade henne över gränsen.

Konstigare saker har ju hänt, Sturebyfallet är knappast det första eller sista fallet där en försmådd kvinna hatar sin rival så intensivt att hon bara vill se henne död och antingen dödar henne själv eller - med löfte om återförening med mannen - förmår mannen att mörda åt henne.

Bara spekulationer givetvis och var för sig betyder saker som flytten givetvis ingenting, men att den åtföljs av ett mord och ett mord på just den här personen gör att det blir lite mer misstänkt.
Hon kan ju gjort nån uppgörelse kring betalningen med sin bror. Hon är sjuksköterska och tjänar säkert inte så mycket. Kan ha varit praktiskt då. Kanske ville brorsan flytta men de växte upp där och därförköpte hon det för att få behålla det inom familjen.
Citera
2018-05-24, 10:27
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Lite misstänkt skulle jag nog säga att det är. Det behöver inte betyda någonting, men hennes kärleksrival som bor i samma kvarter hittas av allt att döma mördad en tid efter att hon flyttat dit på grund av separation från sin ex-make (pga affär mellan maken och LW?).

Sen vad eller om det betyder någonting är som sagt oklart. Det kan ju vara så att det var medvetet att flytta just dit för att kunna spana på LW. Eller så var det bara en slump, men att se kvinnan hennes make (påstås det) haft en affär med varje dag kanske pushade henne över gränsen.

Konstigare saker har ju hänt, Sturebyfallet är knappast det första eller sista fallet där en försmådd kvinna hatar sin rival så intensivt att hon bara vill se henne död och antingen dödar henne själv eller - med löfte om återförening med mannen - förmår mannen att mörda åt henne.

Bara spekulationer givetvis och var för sig betyder saker som flytten givetvis ingenting, men att den åtföljs av ett mord och ett mord på just den här personen gör att det blir lite mer misstänkt.
I och för sig kan jag hålla med. Men vem passar på att ta kål på en rival strax innan man ska göra en gemensam utlandsresa med (ex)maken. Det är märkligt om hon skulle söka upp LW, men kanske är det tvärtom, att LW sökt upp henne och att mötet urartat. Vi vet inte, men polisen spärrade åtminstone av bådas bostäder tidigt.
Citera
2018-05-24, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag tycker det räcker med avbruten paketinslagning, födelsedag och en mamma som inte står att finna.

Och samtal till 112 om ett skrik kvällen före.
Citera
2018-05-24, 10:28
Bannlyst
Låter som ett mycket troligt scenario. Detta är uppklarat inom några dagar som det verkar. Men fyfan vilken tragedi idiotjäveln skapat och lämnar efter sig. Många tårar kommer att rinna.

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ponera att HD i vintras fick reda på deras relation och gick i taket. SD svarar med att det var en engångsföreteelse, men att HD via ryktesvägen hört om flera.

Om hon är seg eller disträ låter vi vara osagt, men inte komma på att maken har kuckeliku på annat håll i åratal talar för en väldigt naiv människa.

Hursom löser sig inte problemet och HD tar ut skilsmässa och söker ny bostad. Sådan målmedvetenhet har han inte sett hos henne innan. SD får panik över att snart stå ensam och tar upp kontakten med LW igen, kanske t o m säger att det är han som ansökt om skilsmässan. Han kan plötsligt inte leva utan LW, påstår han. LW som levt på hoppet i berg-och dalbanerelationen köper historien rakt av, men hon får inget berätta. Äntligen!
Nu börjar HD undra varför han inte längre bönar och ber om att få komma tillbaka och börjar höra av sig. SD vet nu inte vilket ben han ska stå på och ljuger både för sig själv och andra. I sin hybris övertalar han HD om USA-resan de alltid önskat göra, men inte blivit av. HD blir överlycklig.

LW tycker det har blivit väldigt tyst från hans håll och undrar var han är och plötsligt är han där också.
Han är så bekräftad av båda och njuter till fullo.

Så får LW reda på USA-resan som ska göras med exfrun och blir helt ställd. Hon jagar SD med alla stående medel och han ljuger och förhalar. Försöker få henne att ta sig samman, att det är henne han älskar. Men ryktena sprids fort och LW hotar att berätta för HD vem han egentligen är, om åren och lögnerna mm.

Sent på måndagskvällen den 14 maj knackar han på LW:s dörr. Hon öppnar och han säger att de behöver prata och hon släpper in honom. Till en början är han mjuk och förstående, men vidhåller att allt är ett missförstånd och felaktiga rykten. Samtalstonen höjs och LW vill fortsätta utomhus för att inte väcka grabben. LW kräver att han avbeställer resan och han svarar med att det inte går. Påpekar att relationen med exfrun är platoniskt och LW undrar varför han då vill resa runt halva jorden med henne. Hon tror honom inte. Nu börjar SD bli förbannad och tar tag i LW, som sliter sig loss och springer några meter neför gatan. Hon vet inte vad hon ska tro, om hon ska skratta, gråta eller fly. SD kommer gående mot henne. Hon börjar prata, men möts av två iskalla ögon. Han försöker på nytt få tag på henne och LW springer nu återigen, kollar bakåt och nu har han hakat på. Skriker att hon ringer polisen om han inte slutar. Hon ökar takten, men strax får han tag i henne. Hon skriker, medan han drar in henne bakom planket. Han slår tills hon tystnar.. Kan ha gått till så.

Har polisen graverande bevis emot honom kommer han säkert skylla på minnesförlust.
Citera
2018-05-24, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nej, det kan jag absolut inte glömma.
Att få en advokat som uteslutande jobbar som brottmålare är ytterst viktigt och avgörande. Jag skulle aldrig ta en allmänpraktiserande advokat om jag blev anklagad.

Nej, det har sällan betydelse. Leif Silbersky är en advokat som många har velat ha under lång tid. Hur många mördare har han fått fria? Ren inbillning att det skulle någon "avgörande" roll i processen.
Citera
2018-05-24, 10:30
Medlem
Polisen är fortfarande "breda" i utredningen enligt Expressen.

Christina Hallin vid polisen i Bergslagen säger att utredarna inte vill låsa fast sig vid ett enda spår i utredningen kring mordet:

– Vi måste vara breda och inte bara rikta in oss på ett spår. Man måste försöka öppna och stänga alla dörrar som finns. Det vi gör nu är sedvanliga utredningsåtgärder när det gäller utredning av grova brott. Detaljer kan jag inte gå ut med.

Vill heller inte kommentera om någon är anhållen i sin frånvaro.

9 dagar sedan BO fördes bort och polisen började med fallet.
Klockan tickar nu.
Citera
2018-05-24, 10:34
Medlem
Citat:
Det måste det inte vara, de hade väl resan inplanerad sedan tidigare och om inte så är det inte konstigt om man känner att man måste komma bort efter att något sånt här hänt.

De har ju inte avvikit på något olagligt sätt, de är inte anhållna i sin frånvaro och SD släpptes fri så de har rätt att resa vart de vill. Skulle de däremot inte komma hem på orimligt lång tid är det väl dags att börja höja varningsflagg.
Anhöriga visste ju inte var de var när media ringde dit.
Sedan hade han inte tryckt in semester när någon som skrev i tråden ringde till hans jobb.
Det känns misstänkt i min ögon iallafall.
Citera
2018-05-24, 10:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nej, det kan jag absolut inte glömma.
Att få en advokat som uteslutande jobbar som brottmålare är ytterst viktigt och avgörande. Jag skulle aldrig ta en allmänpraktiserande advokat om jag blev anklagad.

Det viktiga är att man är oskyldig.
Citera
2018-05-24, 10:41
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
I och för sig kan jag hålla med. Men vem passar på att ta kål på en rival strax innan man ska göra en gemensam utlandsresa med (ex)maken. Det är märkligt om hon skulle söka upp LW, men kanske är det tvärtom, att LW sökt upp henne och att mötet urartat. Vi vet inte, men polisen spärrade åtminstone av bådas bostäder tidigt.

Inte HD:s radhus, utan hennes exmakes på Betesvägen.
Citera
2018-05-24, 10:42
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Och samtal till 112 om ett skrik kvällen före.

Men det nådde väl aldrig polisen?
Citera
2018-05-24, 10:42
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Nej, det har sällan betydelse. Leif Silbersky är en advokat som många har velat ha under lång tid. Hur många mördare har han fått fria? Ren inbillning att det skulle någon "avgörande" roll i processen.
Eftersom du namnger Leif Silbersky, som passerat bäst före datum, så kan jag utläsa att du inte jobbar i branschen eller inom rättsväsendet. Att få en aktiv, engaerad och brottmålskunning advokat kan absolut vara avgörande. I små städer, som Örebro, finns det inga byråer som enbart jobbar med brottmål som ex. Defens, Försvarsadvokaterna, Hurtig & partnes. Om du själv fick välja på ett försvar från någon av dessa byråer eller en allmänpraktiserande advokat med liten erfarenhet, vilken skulle du välja?
Citera
2018-05-24, 10:43
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det viktiga är att man är oskyldig.
Japp, och därför behöver man en bra försvarare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in