2019-03-15, 06:14
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Typiskt outbildat skräp. En riktigt vek och feg människa.

https://mobile.twitter.com/brentontarrant

Där är hans Twitter. Orden kommer från hans manifest.

Jag har personligen inte kollat på filmen, endast laddat ned manifestet.

Det är intressant hur killen diskuterar mycket kring födsel och anknytande siffror hos invandrare. Samtidigt verkar han inte förstå att hans lilla äventyr inte gör ett dugg skillnad på den fronten, utan endast gör skada.

Till killen säger jag grattis: Du har precis gjort hela högern enorm skada. Din lilla manifestation kommer drunka i all skit både du och högern kommer få.

"Ensure a future for my people" ja, väldigt lyckat där. Är han på allvar så dum att han verkligen tror på det där själv?

Ja det gör skada, om vi antar att världen kommer vara ungefär såsom den var på 90-talet. Om vi däremot ser detta som en början på ett folkuppror mot islamisering, blir det något annat. Visst kunde man hoppas att problemet löstes fredligt men nu är ju det hoppet ute. Valet för den som vill ha en fri och sekulär värld även om 100 år står därmed de facto mellan pest och kolera, just saying.
Citera
2019-03-15, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Det är för du gör misstaget av att tro att det är vanliga muslimer som gör dåden. De muslimer som blev offren här är inte de muslimer som begått terrordåd.

Jag är ateist och är ingen fan av religion generellt men du kan känna dig exakt lika otrygg som innan för detta drabbade inte de som fick dig att känna dig hotad. Fan, detta motiverar nog snarare de du är rädd för istället.

Så lose-lose här.

Du tror på fullt allvar att "vanliga" muslimer kommer att ställa sig på europeers sida, när dessa blir minoriteter i sina egna länder och utrensningarna börjar?

Kolla libanon, eller vilket annat land/område som helst, hur man behandlar icke-muslimer.

Förövrigt fruktansvärt, men vi kommer att se mer konflikter och motsättningar tyvärr.
Jag skyller på dom "goda", dvs global media och politisk elit, som rört ihop den här djävla soppan.
Senast redigerad av priamos2014 2019-03-15 kl. 06:20.
Citera
2019-03-15, 06:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Är lite nyfiken på vilka de andra gripna är? Tre män och en kvinna. Då var han ingen ensam galning alltså, utan det låg fler bakom?

Troligtvis anhöriga bara, flickvän/fru. Dom släpps nog snart skall du se..
Citera
2019-03-15, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Försökte räkna i högarna av människor i den enda film jag hittat och uppskattar antalet skjutna i mosken till mellan 25 - 45.
Visst är det samma moske han går in i flera gånger?

Han drar även några salvor på gatan.

Noterar också att gul doftgran kan bli rätt provokativt att hänga i backspegeln

Vilken dåre.

Räkna lågt, 30 och resten få ses som extrapoäng eller något
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Min spådom är att det är den här låten som kommer att samla folket på Nya Zeeland. Den kommer att spelas överallt och hela tiden dagarna som kommer.
https://www.youtube.com/watch?v=XjBwAYIxUso

Crowded House - Don't Dream It's Over
Citera
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Haha, jag reagerade på det också. skjuter ihjäl 30 pers.. stannar för några tanter och tutar.. hm.. :'D

Han hade saker att uträtta, onödigt att riskera bli indragen i något gnabb med en fotgängare. Man ska välja sina strider.
Citera
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Försökte räkna i högarna av människor i den enda film jag hittat och uppskattar antalet skjutna i mosken till mellan 25 - 45.
Visst är det samma moske han går in i flera gånger?

Han drar även några salvor på gatan.

Noterar också att gul doftgran kan bli rätt provokativt att hänga i backspegeln

Vilken dåre.

Ja han går tillbaka till samma moské. Siffran borde vara någonstans kring 40 skjutna. Han avrättade också en muslimsk kvinna som passerar utanför hans bil, när han var på väg att hämta eller bensindunkar för att bränna moskén?
Senast redigerad av Ordpistolen 2019-03-15 kl. 06:21.
Citera
2019-03-15, 06:17
Medlem
Nu vaknade dom på SVT text, 3 timmar senare än flashback
Citera
2019-03-15, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Ja det gör skada, om vi antar att världen kommer vara ungefär såsom den var på 90-talet. Om vi däremot ser detta som en början på ett folkuppror mot islamisering, blir det något annat. Visst kunde man hoppas att problemet löstes fredligt men nu är ju det hoppet ute. Valet för den som vill ha en fri och sekulär värld även om 100 år står därmed de facto mellan pest och kolera, just saying.

Jag skulle aldrig rösta på brunskjortor, men det här, det är handling, inget jävla snack.
Citera
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Förstår inte vad som är så surealistiskt? Ja om ni har tittat på gore tidigare, vill säga.

Jag är van och gore är inget nytt för mig. Men klippet på den här massskjutningen påminde väldigt mycket om filmen Rampage. Kolla på länken jag bifogade.
Citera
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Fredagar är väl bönedag, får väl vänta nån dag.
Jag vill se SVT visa motsvarande ömkande om denna mördare som de visade i detta klipp
https://www.youtube.com/watch?v=oQ-X78nMhjE
Många muslimska terrordåd sker ju just på fredagar. Men kanske väljer de röja en random kyrka på söndag istället? Vi lär få se.

Vad gäller DE:s prat i videolänken så blir jag illamående. Något liknande kommer inte att ske här. Detta är en heyday för PK-media.
Citera
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hade vi inte gjort henne till symbol så hade detta inte hänt. Hon borde aldrig ha nämnts efter Drottninggatan.
Eller nåt...

håller med, alla västerlänningar som mördas skal förevigt förbli anonyma siffror så att vi kan motverka all form av reaktion eller empati. Det är därför du aldrig ser döda vita mäniskor i nyheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in